Børneværelse... hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Thalia

Kia2013 skriver:

Det er jo lidt svært at gøre hvad der er bedst når vi ikke er enige... men det kan vi selvfølgelig nå at blive

Jer, som ikke lavede børneværelset fra starten... hvor opbevarede I så barnets tøj og ting imens? Jeg tænker bare at stuen bliver da vildt rodet, hvis det hele altid skal ligge dér. Og det skab jeg havde tænkt børnetøj skal være i, det er jo på kontoret i forvejen - der er ikke plads i vores skabe i soveværelset alligevel...

Man kan vel også have puslepladsen på børneværelset tænker jeg?

Alle vores børn har hver deres malm kommode til deres tøj.

Undertøj, stofbleer, strømper og savlesmække opbevarer jeg på puslepladsen.

Pusleplads har vi altid på badeværelset for ideen om at skifte lortebleer andre steder er lidt for klam for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Aabye

Ved vores den første stod værelset klar til ham en uge inden han kom til verdenen  
Men det var også kun fordi vi havde pladsen til det.. 

Lillebror som kom for 7 uger siden har ikke hans eget værelse.. Han sover hos os indtil han er gammel nok til at komme på eget værelse, og først når han er det laver vi et værelse til ham.. 

Anmeld

10. december 2012

An&Jo

Når vi får baby igen herhjemme vil vi også komme til at mangle et værelse, vi har et barn hver fra tidligere forhold, og begge drenge har et værelse hver..

Den store er fra maj 2008 og han HAR et behov for sit eget værelse, han har brug for et sted der er hans hvor han kan gå ind og lukke døren og sige den lille ikke må komme ind..

Den lille er fra april 2010 og jeg er sikker på at han elsker sit værelse og muligheden for at gå ind for sig selv, men det er faktisk først indenfor de sidste par måneder han egentlig bruger sit værelse.. så hans behov er slet slet ikke så stort endnu, men han har det..

Så egentlig vil jeg give din kæreste ret, i kan sagtens vente med at lave børneværelse, selvom det er rart det er færdigt, så vil det slet ikke blive brugt i det første år til halvandet hvis ikke mere.. Kun hvis i vil have baby ud af soveværelset..

Anmeld

10. december 2012

Clisolka

skovrup skriver:

Det vel forskelligt hvornår forældre synes det er tid til at børnene får deres eget værelse.... 

Vi har valgt ikke at have et værelse til lille fyren, han er 1½ år og har ikke behov for at have sit eget, han sover hos os i vores seng og han leger der hvor vi er, så det har vi valgt at indføre når han bliver gammel nok til selv at sige han har lyst og brug for eget værelse, ikke før. 

Tror mere det er forældrenes behov for at barnet har et værelse end barnets behov, derfor er det ikke noget vi har valgt at lave.

Men har man brug for at ens barn skal have sit eget værelse fra fødslen er det jo også fint nok og det jo heller ikke noget der er forkert, det bliver bare prioriteret forskelligt alt efter hvilken familie man er.

gør hvad der er bedst for jeres familie 

Kan kun være enig 

Isabella på 2 år har heller ikke sit eget værelse af 2 grunde: 

Vi bor i en 2-vær lejlighed (endnu) og hun har ikke brug for sit eget værelse endnu, for hun opholder sig i samme rum som os 

Anmeld

10. december 2012

Clisolka

Kia2013 skriver:

Det er jo lidt svært at gøre hvad der er bedst når vi ikke er enige... men det kan vi selvfølgelig nå at blive

Jer, som ikke lavede børneværelset fra starten... hvor opbevarede I så barnets tøj og ting imens? Jeg tænker bare at stuen bliver da vildt rodet, hvis det hele altid skal ligge dér. Og det skab jeg havde tænkt børnetøj skal være i, det er jo på kontoret i forvejen - der er ikke plads i vores skabe i soveværelset alligevel...

Man kan vel også have puslepladsen på børneværelset tænker jeg?

Jeg har tøjet under puslebordet i nogle kurve - det virker fint, og sparer samtidigt plads  Hun har fået et hjørne af stuen, hvor hun har sine kasser med sit legetøj. Ja, det roder, men det vil det altid gøre når hun er vågen 

Du kan sagtens have puslebordet i børneværelset - iiiih jeg vil flytte, så vi kan få noget mere plads 

Anmeld

10. december 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ja, folk ser vel forskelligt på det. Min dreng er knap 2 og han har endnu ikke fået eget værelse. Han sover stadig hos os. Jeg har aldrig helt forstået det med at indrette en masse til de små, de skal jo alligevel være sammen med forældrene. Min dreng ville, ifald han får eget værelse, kun lege på værelset hvis vi var der. Ellers ville legen kun vare 2 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.