Børneværelse... hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Mettefpigen

Kia2013 skriver:

Det er jo lidt svært at gøre hvad der er bedst når vi ikke er enige... men det kan vi selvfølgelig nå at blive

Jer, som ikke lavede børneværelset fra starten... hvor opbevarede I så barnets tøj og ting imens? Jeg tænker bare at stuen bliver da vildt rodet, hvis det hele altid skal ligge dér. Og det skab jeg havde tænkt børnetøj skal være i, det er jo på kontoret i forvejen - der er ikke plads i vores skabe i soveværelset alligevel...

Man kan vel også have puslepladsen på børneværelset tænker jeg?

Vi boede i en 2 værelses indtil bassen var 4 måneder.... Lukas er nu 15 måneder og han har eget værelse.... Jeg synes det er rart at have et sted til hans ting... Han sover også derinde og hans pusleplads er også derinde :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Ellie79

Kia2013 skriver:

Min kæreste og jeg sad lige og snakkede om ting og sager vedrørende den lille, som jo gerne skulle melde sin ankomst engang i sidste halvdel af juni 2013...

Det er meningen at vores nuværende kontor skal blive til børneværelse, og vi så indretter et lille kontor-hjørne i vores køkken til den tid. Det vidste vi jo allerede da vi flyttede ind i lejligheden, at det ville blive sådan. Men jeg mente jo at "selvfølgelig" skal børneværelset da være klart til når baby kommer. Dvs. man har gjort det klart før fødslen... både for at have et sted at have alle babys ting, men også fordi man vel får rigeligt at tænke på efter fødslen? Så gider jeg ikke skulle stresse rundt over også at indrette børneværelse og flytte kontoret ud...

Kæresten mente så at det ikke var nødvendigt. For baby skulle vel alligevel sove inde hos os i soveværelset (i egen seng selvfølgelig) i den første tid og så måske først efter et par måneder have sit værelse indrettet... det kan jeg bare slet ikke forholde sig til, at når man får et barn så skal man ikke også have et børneværelse fra starten? Også selvom baby sover i soveværelset i starten?

Så dér er lige lidt dum uenighed og jeg ved ikke lige hvordan jeg får ham med på at vi har børneværelset klart fra starten? Min kæreste er computernørd og det er nok derfor han nødig vil af med kontoret, men det skal jo ske på et tidspunkt alligevel...

jeg ved godt der er lang tid til endnu, men ligepludselig er tiden jo altså gået...

Her får lillebror værelse nu 1½ år - eller vi skal bygge et værelse til storesøster også får han hendes så det er først blevet nu. Han sover i sin tremmeseng i vores soveværelse. Alt hans tøj er også i vores kommode og skabe, så det har ikke været noget problem. Legetøjet har/er i køkkenalrum og på storesøsters værelse. Storesøster sov også på i vores soveværelse til hun var omkring 2½ år. HUn havde godt nok et værelse men hver nat kom hun op i vores seng så derfor har vi ikke haft så travlt denne gang.

Anmeld

10. december 2012

JS<3

Alberte har et værelse, men bruger det ikke endnu, så vi har derfor ikke indrettet det ENDNU.

De ting hun bruger (aktivitet tæppe, få rangler osv) står i stuen. Hendes værelse bliver gjort klar når hun skal sove derinde. (hun er ni uger)

Anmeld

10. december 2012

lycly

Jeg ville personligt foretrække at have det klar inden babys ankomst, for det er ikke sikkert at der er tid eller overskud til det bagefter, og det er heller ikke fedt at gå rundt i rod med en lille baby mens man laver værelse. Vi bor fx i en 2-værelses og vores soveværelse skal laves om til børneværelse nu hvor vi snart har to børn, og det er planen at det skal være på plads inden baby kommer til maj.

I øvrigt ville det også være nemmest at I laver om mens du stadig kan være med, for du vil jo sikkert gerne være med til at indrette osv.

Anmeld

10. december 2012

SaNiNa

Tildels har din kæreste ret.

Når den lille nu skal sove hos jer til at starte med så vil i jo kun bruge værelse som opbevaring (hvilket vi gjore) og til skift....

Gravde har ofte en træng til at bygge rede før den lille kommer, og jeg tror det er den følelse du går rundt med lige nu... Vi hvade værelset klar men det er først for ganske få måneder siden hun er begynd at sve på sit eget værelse hun er nu 14 måneder stor bror sov først på sit eget værelse da han var 1½ også.

Så hvis i har behov for et konto så synes jeg i skal vente til den lille virkelig får brug for det...

Anmeld

10. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Idas værelse var klar før fødsel, men jeg har som sådan ikke brugt det! Vi skifter ble derinde, og hun sover derinde. That's it.  Hun har legesagerne i stuen, og det har jeg det fint med.

Nu bliver hun 1 til Januar, og først nu vil jeg have hendes ting ind på sit eget værelse - for der er sgu efterhånden mange legeting i stuen som ligger og flyder

Anmeld

10. december 2012

FrkZier

Kia2013 skriver:

Min kæreste og jeg sad lige og snakkede om ting og sager vedrørende den lille, som jo gerne skulle melde sin ankomst engang i sidste halvdel af juni 2013...

Det er meningen at vores nuværende kontor skal blive til børneværelse, og vi så indretter et lille kontor-hjørne i vores køkken til den tid. Det vidste vi jo allerede da vi flyttede ind i lejligheden, at det ville blive sådan. Men jeg mente jo at "selvfølgelig" skal børneværelset da være klart til når baby kommer. Dvs. man har gjort det klart før fødslen... både for at have et sted at have alle babys ting, men også fordi man vel får rigeligt at tænke på efter fødslen? Så gider jeg ikke skulle stresse rundt over også at indrette børneværelse og flytte kontoret ud...

Kæresten mente så at det ikke var nødvendigt. For baby skulle vel alligevel sove inde hos os i soveværelset (i egen seng selvfølgelig) i den første tid og så måske først efter et par måneder have sit værelse indrettet... det kan jeg bare slet ikke forholde sig til, at når man får et barn så skal man ikke også have et børneværelse fra starten? Også selvom baby sover i soveværelset i starten?

Så dér er lige lidt dum uenighed og jeg ved ikke lige hvordan jeg får ham med på at vi har børneværelset klart fra starten? Min kæreste er computernørd og det er nok derfor han nødig vil af med kontoret, men det skal jo ske på et tidspunkt alligevel...

jeg ved godt der er lang tid til endnu, men ligepludselig er tiden jo altså gået...

jeg vil stile efter at få babyhjørnet så vidt muligt klar inden hans melder sin ankomst

Anmeld

10. december 2012

Miin'Baby'Mus

Kia2013 skriver:

Hehe nu er jeg en kontrolfreak på sådanne områder - og vi havde samme problem hvis vi ikke nåede at få en ny lejlighed (hvilket vi heldigvis gjorde)  Jeg sagde så til kæresten at 2 måneder før skulle vi begynde at gøre værelset klar - det tager alligevel sin tid og jeg syntes der var små ting der skulle købes, og det var ikke  bare til værelset, men til alle ting inkl baby selv.

Jeg ville ikke rende og stresset rundt, og nu har jeg bækken løsning osv, så kan ikke hjælpe ret meget i forvejen - puha bliver stresset bare af at tænke over det 

Nu har vi så som sagt et ekstra værelse pga vores nye lejlighed, og der begyndte jeg bare at købe løbende, samle og sætte op - når jeg havde pladsen så ville jeg ikke vente, syntes det var bedre bare at gå og hygge sig med det, har termin om 6-7 uger og mangler da stadig nogen ting, man går jo ikke bare ud og ordner det hele, men jeg har da de fleste ting 

Tror du skal gøre op med dig selv om hvad du føler er bedst. Hvis du kun kan tænke på det værelse hele tiden, så gør noget ved det. Men er det dig lidt lige meget lige nu, så vent 

Anmeld

10. december 2012

Bertris

Altså hjemme hos os skal vi flytte til februar og har termin i marts, men vi vil gerne have børneværelset så klart som muligt, så vi tvivler på der kommer til at være så meget tid igen til at gøre et værelse klar den prinsessen først har meldt sin ankomst, da min forlovede også skal passe sin skole, og jeg har nemt ved at stresse. 

- også er det en god ting at få tiden til at gå med at indrette et skønt børneværelse, man kan jo sagtens vente lidt med at hive hans computer ud i køkkenet også stadig begynde at indrette børneværelset (nu ved jeg ikke hvor stort det er) men så kan i måske finde et komprimis? 
Jeg ville ikke stå på bar bund når den lille er her i hvert fald  
For man har godt nok også mange ting som skal være et sted INDEN bebs kommer

Anmeld

10. december 2012

Thalia

Jeg ville vente med at indrette børneværelse til i rent faktisk skal bruge det og dermed spare en masse rod i jeres fællesarealer.

Mine børn har alle sammen sovet inde i vores soveværelse det første år, fordi det har en betydelig indflydelse på risikoen for vuggedød. Puslepladsen har vi altid arrangeret på badeværelset, for i mine øjne hører den slags sig bare ikke til på et værelse - særligt ikke når børnene bliver større og bleerne bliver tilsvarende ildelugtende.

Det betyder at vores babyer reelt ikke har haft brug for et værelse, og så vil vi helloere bruge vores m2 mere effektivt så alle i familie kan nyde godt af at vi har lidt ekstra plads.

Der kommer til at gå en del år før værelset er et swted hvor jeres barn selv går hen og leger. Tupisk vil de små gerne være der hvor resten af familien opholder sig, og så kan det nemt være at det hjørne i køkkenet hvor i vil lave kontorplads, i virkeligheden er bedre udnyttet som legehjørne fx med plads til et legekøkken.

Frem for at lave værelse nu ville jeg nok kigge på hvordan i kan opbevare udstyr på en god måde der hvor det skal bruges. Fx god plads til overtøj og barnevognstilbehør i entreen, plads til pusleplads og bad på badeværelet, plads til en tremmeseng i soveværelset osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.