Børneværelse... hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.811 visninger
25 svar
0 synes godt om
9. december 2012

Victoria2013

Min kæreste og jeg sad lige og snakkede om ting og sager vedrørende den lille, som jo gerne skulle melde sin ankomst engang i sidste halvdel af juni 2013...

Det er meningen at vores nuværende kontor skal blive til børneværelse, og vi så indretter et lille kontor-hjørne i vores køkken til den tid. Det vidste vi jo allerede da vi flyttede ind i lejligheden, at det ville blive sådan. Men jeg mente jo at "selvfølgelig" skal børneværelset da være klart til når baby kommer. Dvs. man har gjort det klart før fødslen... både for at have et sted at have alle babys ting, men også fordi man vel får rigeligt at tænke på efter fødslen? Så gider jeg ikke skulle stresse rundt over også at indrette børneværelse og flytte kontoret ud...

Kæresten mente så at det ikke var nødvendigt. For baby skulle vel alligevel sove inde hos os i soveværelset (i egen seng selvfølgelig) i den første tid og så måske først efter et par måneder have sit værelse indrettet... det kan jeg bare slet ikke forholde sig til, at når man får et barn så skal man ikke også have et børneværelse fra starten? Også selvom baby sover i soveværelset i starten?

Så dér er lige lidt dum uenighed og jeg ved ikke lige hvordan jeg får ham med på at vi har børneværelset klart fra starten? Min kæreste er computernørd og det er nok derfor han nødig vil af med kontoret, men det skal jo ske på et tidspunkt alligevel...

jeg ved godt der er lang tid til endnu, men ligepludselig er tiden jo altså gået...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

DitteFisk

Kia2013 skriver:

Min kæreste og jeg sad lige og snakkede om ting og sager vedrørende den lille, som jo gerne skulle melde sin ankomst engang i sidste halvdel af juni 2013...

Det er meningen at vores nuværende kontor skal blive til børneværelse, og vi så indretter et lille kontor-hjørne i vores køkken til den tid. Det vidste vi jo allerede da vi flyttede ind i lejligheden, at det ville blive sådan. Men jeg mente jo at "selvfølgelig" skal børneværelset da være klart til når baby kommer. Dvs. man har gjort det klart før fødslen... både for at have et sted at have alle babys ting, men også fordi man vel får rigeligt at tænke på efter fødslen? Så gider jeg ikke skulle stresse rundt over også at indrette børneværelse og flytte kontoret ud...

Kæresten mente så at det ikke var nødvendigt. For baby skulle vel alligevel sove inde hos os i soveværelset (i egen seng selvfølgelig) i den første tid og så måske først efter et par måneder have sit værelse indrettet... det kan jeg bare slet ikke forholde sig til, at når man får et barn så skal man ikke også have et børneværelse fra starten? Også selvom baby sover i soveværelset i starten?

Så dér er lige lidt dum uenighed og jeg ved ikke lige hvordan jeg får ham med på at vi har børneværelset klart fra starten? Min kæreste er computernørd og det er nok derfor han nødig vil af med kontoret, men det skal jo ske på et tidspunkt alligevel...

jeg ved godt der er lang tid til endnu, men ligepludselig er tiden jo altså gået...

Vi står lidt med de samme tanker

Men vi har så begge lyst til at lave børneværelse allerede inden hun kommer (til marts). Vi overvejer at begynde allerede til januar, bare fordi det er hyggeligt Også selvom hun skal sove inde hos os de første måneder. Men som du selv siger - så er der bare så meget andet at tænke over efter fødslen, at det måske kan være svært at finde tid til at hygge-indrette med børneværelset - OG man har ofte brug for den her slags redebyggeri i gravidteten, som del af forberedelsen  
Altså han har jo ret i at man altså sagtens kan vente, men jeg vil holde med dig og sige at man da ligeså godt kan begynde inden... bare fordi  

Anmeld

9. december 2012

Miss BananaHammock

Jeg skal føde på fredag og vores børneværelse er ikke klar!

Men vi er godt på vej - vi kommer dog ikke til at være helt færdig før en måneds tid og da han alligevel skal sove i vuggen inde hos os, og først skal ind til sig selv når han er et par måneder, så stresser vi ikke. Vi har dog købt de basale ting og sætter det nok på plads stille og roligt.

Jeg tror det er meget individuelt hvornår man gør værelset klar - det er meget naturligt at vi kvinder får redebygger flip når vi venter os, så det er nok derfor at de fleste har det hele klar inden den bette kommer til verden. Bruger I jeres kontor meget er det måske meget rart at det ikke skal laves om før det reelt skal bruges til den bette, men ellers kan I jo stille og roligt gå i gang. Skal der males er det jo godt at det er gjort i god tid så det kan dampe af. Og skal I have nye møbler derind er det vist også meget godt at de er pakket ud og får lov til at "dampe" af.

Måske I kan komme på et kompromi hvor I sammen sætter en dato for hvornår I kal gå i gang. Du strækker dig lidt og han går med på at gå i gang før.

Anmeld

9. december 2012

Hullabullabulla

Kia2013 skriver:

Jeg skal føde slut marts og vores børneværelse blev malet og klargjort for 14 dage siden - men det skal siges at det faktisk stod tomt foruden et skab og en kommode som bare bliver sønnens.. 

Kæresten synes det var tidligt - men det bliver hårdere og hårdere at være gravid som ugerne går, og jeg kunne ikke overskue først at skulle igang efter fødslen..

I jeres tilfælde ville jeg nok pt give manden ret (og få freden ) - men drøfte det igen ind over foråret når i nærmer jer

Anmeld

9. december 2012

Camilla..

Malik begyndte først at bruge sit værelse fra han var omkring 7-8 måneder.

Vi gik først igang med det da han var 6mdr.

Anmeld

9. december 2012

sne190810

Min datter er 2 år, hun har stadig ikke sit eget værelse.

Udover det, TRO MIG mht børneværelset, hvis du har et års barsel rundt regnet, har du altså mere end rigelig tid til at indrette børneværelse. Baby har ingen behov for eget værelse det første år, medmedmindre for at sove separet IMO. Tidligst.

EDIT ...... Dog kan jeg da sagtens forstå dit bygge-rede-gen. Det er heldigvis et sundt og helt naturligt tegn på du er ved at blive MOAR

Anmeld

9. december 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det vel forskelligt hvornår forældre synes det er tid til at børnene får deres eget værelse.... 

Vi har valgt ikke at have et værelse til lille fyren, han er 1½ år og har ikke behov for at have sit eget, han sover hos os i vores seng og han leger der hvor vi er, så det har vi valgt at indføre når han bliver gammel nok til selv at sige han har lyst og brug for eget værelse, ikke før. 

Tror mere det er forældrenes behov for at barnet har et værelse end barnets behov, derfor er det ikke noget vi har valgt at lave.

Men har man brug for at ens barn skal have sit eget værelse fra fødslen er det jo også fint nok og det jo heller ikke noget der er forkert, det bliver bare prioriteret forskelligt alt efter hvilken familie man er.

gør hvad der er bedst for jeres familie 

Anmeld

9. december 2012

1990h

Kia2013 skriver:

vores kontor bliver også til børneværelse også rykker vi kontoret.

og jeg går personligt meget op i at børneværelset er klar..selv om hun ikke har nytte af det..hehe det nok bar sådan jeg er, som kontrol freak

JEG SYNS i skal gøre hvad der nemmest for jer..

Anmeld

9. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da vi ventede thea, havde vi også værelset klar omkring uge 28. Hun sov så inde ved os til hun var 8 mdr, inden hun kom ind og sove på sit værelse. De ting hun legede med var i stuen. Det er først nu hun er blev 4 år,  at hun rigtig er begyndt at lege på værelset.

Så da vi ventede alberte var vi enige om, at værelses indretning sagtens ku vente, til hun ska til at sove derinde. Hun er nu 5 mdr, og tror der går længe endnu til hun ska på eget værelse! Vh stine

Anmeld

9. december 2012

Victoria2013

Det er jo lidt svært at gøre hvad der er bedst når vi ikke er enige... men det kan vi selvfølgelig nå at blive

Jer, som ikke lavede børneværelset fra starten... hvor opbevarede I så barnets tøj og ting imens? Jeg tænker bare at stuen bliver da vildt rodet, hvis det hele altid skal ligge dér. Og det skab jeg havde tænkt børnetøj skal være i, det er jo på kontoret i forvejen - der er ikke plads i vores skabe i soveværelset alligevel...

Man kan vel også have puslepladsen på børneværelset tænker jeg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.