Varme tæpper osv i bilen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Fenja09

StineW79 skriver:

Ja har i lavet en lille varme pakke til bilen, nu hvor vinteren har ramt os for alvor??

Jeg har de sidste par uger haft et stort uldtæppe ligende i bilen, men nu idag går jeg i gang med at gøre den rigtig vinter klar.

Jeg pakker en lille skovl, et stort tæppe mere, et par sterinlys og ild og en lille lommelygte, et flasker vand, chokoldebar og kiks. Ting der er gode at ha i tilfælde af at man sku komme til at sidde fast i sneen og ska vente længe på at få hjælp! 

Hva har I, i jeres bil?? Vh stine

Nu kører vi som regel kun rundt i Aalborg, så normalvis har vi intet i bilen. Men idag skulle vi hente vores datter ca 50 km fra hvor vi bor og der havde vi både tæpper, skovl, vand, te, termotøj osv med.

Så ja, skal vi på en længere tur bliver bilen pakket ordentligt når det er vinter.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
heaven skriver:

hrum........ "æder" lyset ikke ilten?? jeg tænker bare at en bil er ret lille ift en stue??? og hvis du alligevel er nødt til at åbne vinduet lidt, for at få frisk ilt, så ryger varmen jo ud igen?? Ved det ikke, blev bare nysgerrig, ideen er jo god nok

Jannie - har ingen vinterpakke i bilen, måske man skulle lave en

Nej for en bil er jo ik et luft tæt rum, så man ka roligt bruge lyste, uden ilten bliver opbrugt! Så ja skund dig at lave en varmepakke! Vh stine

Anmeld

9. december 2012

StineW79

JustMe skriver:

Da vi havde bil, havde vi en lille spade, tæpper og en kedeldragt liggende i bagagerummet.

Hay en kedeldragt var faktisk ik nogen dum ide! Måske man sku kigge om det er noget de har i harald Nyborg! Vh stine

Anmeld

9. december 2012

StineW79

Thalia skriver:

Vi har en kasse i bagagerummet med tæpper, huer, vanter og en sneskovl.

Hé Hé sku lige tænke mig om der! Vh stine

Anmeld

9. december 2012

StineW79

Fenja09 skriver:

Nu kører vi som regel kun rundt i Aalborg, så normalvis har vi intet i bilen. Men idag skulle vi hente vores datter ca 50 km fra hvor vi bor og der havde vi både tæpper, skovl, vand, te, termotøj osv med.

Så ja, skal vi på en længere tur bliver bilen pakket ordentligt når det er vinter.

/Fenja

Vi køre ind i mellem længer ture. Ca en gang i mdr køre vi til Fyn, vi bor i Jylland. Og sidst der tog turen næsten 3 time. Normalt tager det 1,45 +-. Og med alt det vejarbejde osv der er lige nu, ved man aldrig hva der ka ske og hvor længe det ka tá! 

The var heller ik nogen dum ide. Vh stine

Anmeld

9. december 2012

Fenja09

StineW79 skriver:

Vi køre ind i mellem længer ture. Ca en gang i mdr køre vi til Fyn, vi bor i Jylland. Og sidst der tog turen næsten 3 time. Normalt tager det 1,45 +-. Og med alt det vejarbejde osv der er lige nu, ved man aldrig hva der ka ske og hvor længe det ka tá! 

The var heller ik nogen dum ide. Vh stine

Nej og der er jo mange opkald til Falck hvis man skulle være så uheldig at køre galt og så kan det tage noget tid før de kan komme ud til en. Vi gør nok også meget mere ud af det efter vi har fået vores datter - jeg kan godt overleve tanken om selv at skulle fryse, selvom det da ikke er rart, men tanken om at min datter skal sidde og fryse i flere timer vil jeg aldrig lade ske.

Ja, det var kæresten der sagde at han ville lave en kande te og tage med, så havde vi i hvert fald noget at varme os på, hvis uheldet var ude. Vi kom fint derned og fint hjem

Anmeld

10. december 2012

StineW79

Fenja09 skriver:

Nej og der er jo mange opkald til Falck hvis man skulle være så uheldig at køre galt og så kan det tage noget tid før de kan komme ud til en. Vi gør nok også meget mere ud af det efter vi har fået vores datter - jeg kan godt overleve tanken om selv at skulle fryse, selvom det da ikke er rart, men tanken om at min datter skal sidde og fryse i flere timer vil jeg aldrig lade ske.

Ja, det var kæresten der sagde at han ville lave en kande te og tage med, så havde vi i hvert fald noget at varme os på, hvis uheldet var ude. Vi kom fint derned og fint hjem

Ja vi har også prøvet at vente på Falck 4-5 timer engang, vi var kørt galt. Vi var så, så heldige/uheldige at det var midt om sommeren, under en hedebølge. Så vi blev alle forbrandt i nakken, skulder og mændene ovenpå hovedet. Vi havde så heldigvis masser af vand, sodavand og frugt i bilen, men vi ku ik sidde i bilen, fordi den var så smadret. Politiet kom 20 min efter uheldet og hentede hende der var kørt ind i os. (spritbelist) Vi syntes godt de lige ku ha givet os et lift også  Vh stine

Anmeld

10. december 2012

_-Kathrine-_

Åha vi burde virkelig have sådan en varmepakke...!
Jeg har termin om 2 1/2 uge...!
Vi har tæpper, men burde også ha en skovl!

Anmeld

10. december 2012

Mimic

StineW79 skriver:

Ja har i lavet en lille varme pakke til bilen, nu hvor vinteren har ramt os for alvor??

Jeg har de sidste par uger haft et stort uldtæppe ligende i bilen, men nu idag går jeg i gang med at gøre den rigtig vinter klar.

Jeg pakker en lille skovl, et stort tæppe mere, et par sterinlys og ild og en lille lommelygte, et flasker vand, chokoldebar og kiks. Ting der er gode at ha i tilfælde af at man sku komme til at sidde fast i sneen og ska vente længe på at få hjælp! 

Hva har I, i jeres bil?? Vh stine

pas på med fyrfadslys i bilen, de bruger ilten hurtigt, hvilken kan få fatale konsekvenser...

Anmeld

10. december 2012

StineW79

_-Kathrine-_ skriver:

Åha vi burde virkelig have sådan en varmepakke...!
Jeg har termin om 2 1/2 uge...!
Vi har tæpper, men burde også ha en skovl!

Ja skynd dig at få lavet en lille varmepakke til bilen, det ville godt nok ik være sjovet at sidde fast i sneen, med veer på vej til sygehuset. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.