sund slik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Team Putte

Gravid2012 skriver:

super! tusind tak.....

De her er oz rigtig gode.. Så savner man ik rigtig chips

http://www.hjerteforeningen.dk/index.php?pageid=27&rid=1474

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

B&J

Gravid2012 skriver:

det lyder godt... det vil jeg proeve.... tror det skal afproeves iaften, har lige fundet en mega kartofel i skabet....

jaa og der bliver faktisk rigtigt mange chips ud af en kartofle jeg bruger tit bage kartofler fordi det er lidt nemmer ind de helt små

Anmeld

7. december 2012

Gravid2012

Mikey Mike skriver:

Melonstykker,

Rosiner,

Mandler,

Riskiks

(andre nødder uden salt..)

mmm... melonstykker er saa gode.... det vil jeg helt sikkert proeve at tage med.. og riskager er ogsaa laekre!! tak for dine ideer...

Anmeld

7. december 2012

modesty

Jeg skal ha video aften med en veninde om et par dage hjemme ved hende. Hun er overvaegtig og er rigtig ked af at hun hele tiden tager paa..

saa jeg vil ikke komme med slik og friste hende....istedet for komme med noget sund slik... saa kan hun ogsaa faa et skjult godt raad om hvad sund slik fx kan vaere....

har i nogen gode ideer... jeg taenker fx toerrede frugter?

Tørret frugt (og det inkluderer også f.eks rosiner, dadler og abrikoser) indeholder rigtig meget frugtsukker.

Den gode gamle klassiker popcorn er jo aldrig af vejen.  Der er stivelse i majs, men popcorn er så lette så det ikke er meget man får indenbords.

Smoothies. Eer selvfølgelig frugt, der også indeholder sukker, men det er MEGET bedre end at spise slik.

Nødder er meget fedtholdige, men hvis hun ellers spiser sukkerfrit, kan hun sagtens spise nogle saltede nødder.

En frugtsalat med forskellige slags skåret frugt med citronsaft på er også lækkert. 

Anmeld

7. december 2012

tarkoflen

Til de der chips kan jeg anbefale at du "skræller" dem med en kartoffelskræller, så bliver de helt ens i tykkelsen og de bliver super fine tynde! Du kan også bruge rivejernet eller en foodprocessor

Jeg har lavet sådan nogle dadel/lakrids barer, som bare er alt for lækre!

Ja der er frugtsukker i, men der er også en masse gode fedtstoffer fra nødderne... Og lidt må man jo også godt få og da der er ret mange kostfibre i og de smager af meget, så kan man faktisk ikke spise så mange synes jeg ikke... Jeg lavede dem som små hapsere, da jeg synes en bar er i overkanten

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

Der er også et par andre opskrifter, og de er også lækre

Anmeld

7. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Uha en masse lækre ting, I alle kommer med - jeg vil da også prøve med de hjemmelavede chips

Til TS vil jeg bare sige, at du lyder rigtig betænksom og som en god veninde!!

/ Taco78 

Anmeld

7. december 2012

Mussen2

Jeg har lige spist en pose X6 fruit minies, som jeg fik forærende.

De er bare super lækre og smager som vingummier.

Hvor de kan købes ved jeg ikke

Anmeld

8. december 2012

Maja88

B&J skriver:

Hvad med i sammen laver chips SUNDE chips inde i ovnen med en lækker dip med til???

du tager en kartoffel og river eller skære den ud i meget tynde skiver, ligger dem på et stykke bagepapir også hvad man vil have på salt eller noget andet ind i oven de er færdige når de ligner chips.. den brun kylden hed og ja de er altså super gode og SUNDE...

så lav et fad hvor der er de chips også nogle

gulerodsstænger

agurkstænger

tomat

brocoli

blomkål

peberfrugt

osv til en lækker dip

også en skål med evt frugt...

jeg vil personlig ikke spise tørrede frugt men nok fordi det ikke lige er mig

kokos er også lækkert...

saltmandler

skræller du dem???

Anmeld

8. december 2012

De3Guldklumper

Jeg skal ha video aften med en veninde om et par dage hjemme ved hende. Hun er overvaegtig og er rigtig ked af at hun hele tiden tager paa..

saa jeg vil ikke komme med slik og friste hende....istedet for komme med noget sund slik... saa kan hun ogsaa faa et skjult godt raad om hvad sund slik fx kan vaere....

har i nogen gode ideer... jeg taenker fx toerrede frugter?

Det bedste dip jeg ved er advokado mos

en god ting kan også være salsa som dip.  

Anmeld

8. december 2012

Kamulla

Nødder, og hjemmelavede chokolade dadel kugler (de smager fantastisk og bedre end havregrynskugler) man kan have en større frugt bord, og agurke skiver man kan dyppe i hummus eks.  nam nam... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.