sund slik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.251 visninger
26 svar
0 synes godt om
7. december 2012

Gravid2012

Jeg skal ha video aften med en veninde om et par dage hjemme ved hende. Hun er overvaegtig og er rigtig ked af at hun hele tiden tager paa..

saa jeg vil ikke komme med slik og friste hende....istedet for komme med noget sund slik... saa kan hun ogsaa faa et skjult godt raad om hvad sund slik fx kan vaere....

har i nogen gode ideer... jeg taenker fx toerrede frugter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Team Putte

Gravid2012 skriver:

Jeg skal ha video aften med en veninde om et par dage hjemme ved hende. Hun er overvaegtig og er rigtig ked af at hun hele tiden tager paa..

saa jeg vil ikke komme med slik og friste hende....istedet for komme med noget sund slik... saa kan hun ogsaa faa et skjult godt raad om hvad sund slik fx kan vaere....

Tørrede frugter indeholder meget frugtsukker.. Bare så du ved det

Men måske nogle grøntsagsstave med noget dip? gulerod, agurk, peberfrugt, blegselleri og sådan? 

Nødder er oz godt selvom de indeholder meget fedt, så er det det "sunde" fedt

Anmeld

7. december 2012

B&J

Hvad med i sammen laver chips SUNDE chips inde i ovnen med en lækker dip med til???

du tager en kartoffel og river eller skære den ud i meget tynde skiver, ligger dem på et stykke bagepapir også hvad man vil have på salt eller noget andet ind i oven de er færdige når de ligner chips.. den brun kylden hed og ja de er altså super gode og SUNDE...

så lav et fad hvor der er de chips også nogle

gulerodsstænger

agurkstænger

tomat

brocoli

blomkål

peberfrugt

osv til en lækker dip

også en skål med evt frugt...

jeg vil personlig ikke spise tørrede frugt men nok fordi det ikke lige er mig

kokos er også lækkert...

saltmandler

Anmeld

7. december 2012

Gravid2012

Team Putte skriver:

Tørrede frugter indeholder meget frugtsukker.. Bare så du ved det

Men måske nogle grøntsagsstave med noget dip? gulerod, agurk, peberfrugt, blegselleri og sådan? 

Nødder er oz godt selvom de indeholder meget fedt, så er det det "sunde" fedt

aaa det vidste jeg faktisk ikke....

tak for dine gode ideer.... hva for nogen dip kan man lave til groenssager....

Anmeld

7. december 2012

Gravid2012

B&J skriver:

Hvad med i sammen laver chips SUNDE chips inde i ovnen med en lækker dip med til???

du tager en kartoffel og river eller skære den ud i meget tynde skiver, ligger dem på et stykke bagepapir også hvad man vil have på salt eller noget andet ind i oven de er færdige når de ligner chips.. den brun kylden hed og ja de er altså super gode og SUNDE...

så lav et fad hvor der er de chips også nogle

gulerodsstænger

agurkstænger

tomat

brocoli

blomkål

peberfrugt

osv til en lækker dip

også en skål med evt frugt...

jeg vil personlig ikke spise tørrede frugt men nok fordi det ikke lige er mig

kokos er også lækkert...

saltmandler

uhh chips lyder som en go ide! hvor lang tid skal de ca ha og hvor mange grader?

tak for dine ideer

Anmeld

7. december 2012

Team Putte

Gravid2012 skriver:

aaa det vidste jeg faktisk ikke....

tak for dine gode ideer.... hva for nogen dip kan man lave til groenssager....

Jeg tænker noget kvark eller andet syrnet "cremefraiche" produkt med lav fedtprocent, og så med finthakkede krydderurter i, måske lidt hvidløg (lidt for frisk hvidløg er jo stærkt)

Eller http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=1923&sognavn=dip bare uden mayonnaise

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=10465&sognavn=dip

Anmeld

7. december 2012

B&J

Gravid2012 skriver:

uhh chips lyder som en go ide! hvor lang tid skal de ca ha og hvor mange grader?

tak for dine ideer

ca 5-15minutter de skal være tynde... men hold øje med dem det er nemmer også sæt den på 200g de kan også laves i microovenen det gjorde jeg første gang på bagepapir og de var lige så gode MUMS

Anmeld

7. december 2012

Gravid2012

Team Putte skriver:

Jeg tænker noget kvark eller andet syrnet "cremefraiche" produkt med lav fedtprocent, og så med finthakkede krydderurter i, måske lidt hvidløg (lidt for frisk hvidløg er jo stærkt)

Eller http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=1923&sognavn=dip bare uden mayonnaise

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=10465&sognavn=dip

super! tusind tak.....

Anmeld

7. december 2012

Mor til Mike

Gravid2012 skriver:

Melonstykker,

Rosiner,

Mandler,

Riskiks

(andre nødder uden salt..)

Anmeld

7. december 2012

Gravid2012

B&J skriver:

ca 5-15minutter de skal være tynde... men hold øje med dem det er nemmer også sæt den på 200g de kan også laves i microovenen det gjorde jeg første gang på bagepapir og de var lige så gode MUMS

det lyder godt... det vil jeg proeve.... tror det skal afproeves iaften, har lige fundet en mega kartofel i skabet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.