Morgenmad til "baby" 11 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Mor til Ella

Fenja09 skriver:

Læste lige dit indlæg og tænkte straks "super, jeg er ikke den eneste der giver yoghurt med frugt". Min datter vil nemlig heller intet spise, hun er meget småtspisende og hun vil jo ikke have rugbrød med leverpostej 3 gange dagligt. Så til sidst efter næsten alt var prøvet købte jeg skovbær yoghurt og det spiser hun. Køber så uden sukker, selvom det nok er sundere med. Er bare ikke så glad for sukkeret.

Nå, men dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der gør det

/Fenja

Må indrømme at når pigen intet vil spise af nogen art, er jeg faktisk ligeglad hvad hun spiser, det er vigtigere at hun enlig får noget i maven fra morgenen, da hun heller ikke spiser det store i vuggestue.

Men ved godt mange sikkert mener det er helt hen i vejret, men det er jeg nu ligeglad med.

Prøver dog at præsentere enten øllebrød eller havregrød en gang om ugen for at vægge interessen for noget andet. Hun hr kun ville spise yoghurt ca 2 uger, så nyder bar hun spiser

Men også fedt herfra ikke at være den eneste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Fenja09

Mor til Ella skriver:

Må indrømme at når pigen intet vil spise af nogen art, er jeg faktisk ligeglad hvad hun spiser, det er vigtigere at hun enlig får noget i maven fra morgenen, da hun heller ikke spiser det store i vuggestue.

Men ved godt mange sikkert mener det er helt hen i vejret, men det er jeg nu ligeglad med.

Prøver dog at præsentere enten øllebrød eller havregrød en gang om ugen for at vægge interessen for noget andet. Hun hr kun ville spise yoghurt ca 2 uger, så nyder bar hun spiser

Men også fedt herfra ikke at være den eneste

Jeg laver også havregrød i forsk. varianter og tykkelser, men hun får altid kvalme af det og laver "bræk-lyde" og så er det knap så sjovt at give hende. Øllebrød er et no go her - det har jeg prøvet at give hende fra hun måtte få det, men det kan hun bare ikke lide, forstår jeg nu egentlig godt hehe

Startede også med at give hende yoghurt Naturel med frugtmos eller moset frisk frugt, men nej det vil hun sgi heller ikke spise. Så ja, jeg har det som dig, så længe hun spiser noget er det godt. Hader hvis hun skal i dp på tom mave.

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

rikkeregnbue skriver:

Det har vi også prøvet herhjemme, uden held. Men måske man skulle prøve igen

Faktisk skal små børn have smagt tingene hele 13 gange, før de danner sig et indtryk af, om de kan lide det eller ej Måske kan du lade yoghurten stå oprørt med havregryn i 10-15 min, så grynene bliver blødt op

Anmeld

8. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Baagøe skriver:

Faktisk skal små børn have smagt tingene hele 13 gange, før de danner sig et indtryk af, om de kan lide det eller ej Måske kan du lade yoghurten stå oprørt med havregryn i 10-15 min, så grynene bliver blødt op

Ja, det ved jeg  men jeg vil heller ikke tvinge hende til at spise noget som hun spytter ud efter første mundfuld. Havregrød har hun spist før, lige pludselig stoppede hun bare med det. 

Anmeld

8. december 2012

Team Putte

rikkeregnbue skriver:

Det var en god ide!  Det vil jeg da prøve!

Jah små børn elsker jo at måtte sidde og pille og bruge fingrene i alt

Anmeld

8. december 2012

Camilla..

Hej piger!

Jeg har brug for inspiration til et ordentligt og mættende morgenmads måltid til Ida?

Pt. får hun en bolle og noget frugt eller rugbrød - og det er bare keeeedeligt. Og flere dage i træk med det der, så gider hun det ikke. Hun spiser IKKE grød, overhovedet. Jeg kan ikke få det i hende og jeg vil ikke tvinge hende.

Så HJÆLP?! For hvidt brød vil jeg helst ikke have hun får for meget af, og rugbrød er i længden alt for kedeligt for hende og så strejker hun.

Og så er hun forresten ikke den største morgenmads spiser i forvejen...

På forhånd tak

Malik for lidt forskelligt. 

Men, en pære og et æble ( spiser han hver morgen )
+ knæk brød eller bolle

ellers elsker han cornflesk m. banan yoghurt

Anmeld

8. december 2012

Camilla..

rikkeregnbue skriver:

Ja, det ved jeg  men jeg vil heller ikke tvinge hende til at spise noget som hun spytter ud efter første mundfuld. Havregrød har hun spist før, lige pludselig stoppede hun bare med det. 

Det gjorde Malik også, og den dag i dag vil han stadig ikke spise det.

Forstår godt du ikke vil tvinge hende til at spise noget

Anmeld

8. december 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

Jeg har brug for inspiration til et ordentligt og mættende morgenmads måltid til Ida?

Pt. får hun en bolle og noget frugt eller rugbrød - og det er bare keeeedeligt. Og flere dage i træk med det der, så gider hun det ikke. Hun spiser IKKE grød, overhovedet. Jeg kan ikke få det i hende og jeg vil ikke tvinge hende.

Så HJÆLP?! For hvidt brød vil jeg helst ikke have hun får for meget af, og rugbrød er i længden alt for kedeligt for hende og så strejker hun.

Og så er hun forresten ikke den største morgenmads spiser i forvejen...

På forhånd tak

Her skifter vi mellem youghurt med havregryn eller havregryn med mælk - hun elsker det  I vuggestuen plejer hun at få havregrød eller brød 

Anmeld

8. december 2012

Københavnermor

rikkeregnbue skriver:

Hvordan laver du havregrøden?

Min datter vil kun spise den hvis den er lavet på ren sødmælk, med revet æble i, og et ordentlig drys kanel.. Så den bliver sådan dejlig svampet..

Anmeld

8. december 2012

L&V

Fenja09 skriver:

Jeg laver også havregrød i forsk. varianter og tykkelser, men hun får altid kvalme af det og laver "bræk-lyde" og så er det knap så sjovt at give hende. Øllebrød er et no go her - det har jeg prøvet at give hende fra hun måtte få det, men det kan hun bare ikke lide, forstår jeg nu egentlig godt hehe

Startede også med at give hende yoghurt Naturel med frugtmos eller moset frisk frugt, men nej det vil hun sgi heller ikke spise. Så ja, jeg har det som dig, så længe hun spiser noget er det godt. Hader hvis hun skal i dp på tom mave.

Har du prøvet at blande youghurten med havregrøden.. Her skal den laves på sødmælk også skal der blåbær/tranebær youghurt i også ryger det ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.