Morgenmad til "baby" 11 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Team Putte

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

Jeg har brug for inspiration til et ordentligt og mættende morgenmads måltid til Ida?

Pt. får hun en bolle og noget frugt eller rugbrød - og det er bare keeeedeligt. Og flere dage i træk med det der, så gider hun det ikke. Hun spiser IKKE grød, overhovedet. Jeg kan ikke få det i hende og jeg vil ikke tvinge hende.

Så HJÆLP?! For hvidt brød vil jeg helst ikke have hun får for meget af, og rugbrød er i længden alt for kedeligt for hende og så strejker hun.

Og så er hun forresten ikke den største morgenmads spiser i forvejen...

På forhånd tak

Måske nogle af de der lidt grovere rugflager eller rugfras i en skål hun kan pille i og så drikke mælk til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Team Putte skriver:

Måske nogle af de der lidt grovere rugflager eller rugfras i en skål hun kan pille i og så drikke mælk til?

Det var en god ide!  Det vil jeg da prøve!

Anmeld

7. december 2012

modesty

Knækbrød med smørbart pålæg? Man kan få noget tyndt knækbrød som de små godt kan tygge.

Med f.eks smøreost eller most avocado.

Avocado er i det hele taget supergodt til de små der ikke er helt gode til at tygge endnu. Der er masser af gode sager i det, og det mætter OK.

Youghurt med frugt? Hvis hun ikke kan lide havregryn så prøv uden, og f.eks med lidt banan og et revet æble i.

Anmeld

7. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

modesty skriver:

Knækbrød med smørbart pålæg? Man kan få noget tyndt knækbrød som de små godt kan tygge.

Med f.eks smøreost eller most avocado.

Avocado er i det hele taget supergodt til de små der ikke er helt gode til at tygge endnu. Der er masser af gode sager i det, og det mætter OK.

Youghurt med frugt? Hvis hun ikke kan lide havregryn så prøv uden, og f.eks med lidt banan og et revet æble i.

Tak for ideerne, vil helt sikkert prøve nogen af dem af

Anmeld

7. december 2012

cn

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

Jeg har brug for inspiration til et ordentligt og mættende morgenmads måltid til Ida?

Pt. får hun en bolle og noget frugt eller rugbrød - og det er bare keeeedeligt. Og flere dage i træk med det der, så gider hun det ikke. Hun spiser IKKE grød, overhovedet. Jeg kan ikke få det i hende og jeg vil ikke tvinge hende.

Så HJÆLP?! For hvidt brød vil jeg helst ikke have hun får for meget af, og rugbrød er i længden alt for kedeligt for hende og så strejker hun.

På forhånd tak

Hvad med øllebrød med en lille klat flødeskum?? Det har været et hit hos mine. Har også brugt havregrød med kanel og sukker.. Det giver en lidt anden smag end almindelig. 

Anmeld

7. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

cn skriver:

Hvad med øllebrød med en lille klat flødeskum?? Det har været et hit hos mine. Har også brugt havregrød med kanel og sukker.. Det giver en lidt anden smag end almindelig. 

Øllebrød spiser hun heller ikke. Og havregrød med kanel/kanelsukker er faktisk også prøvet af  Hun er en meget bestemt dame

Anmeld

7. december 2012

Mor til Ella

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

På forhånd tak

Det eneste jeg kan få i Ella er pære/banan yoghurt og havrefras. 

Så det får hun. Jeg giver med skeen og havrefras sidder hun selv og spiser.

(er aftalt med SP, da hun intet vil indtage )

Anmeld

7. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var helt vild med A38 med havregryn og spiste det nærmest hver dag i 2 år! 

Ellers øllerbrød, ymer med riste rugbrødsdrys, yougurth med havregryn. Vh stine

Anmeld

7. december 2012

Lusi

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

På forhånd tak

Hvad med at lave det her. Har ik selv prøvet det endnu, men det skulle smage tæt på nutella. Har dog svært ved at tro det

Avokado/chokolade spread

1 moden avokado
2 spsk mandler
100g mørk chokolade
1 spsk akaciehonning
Lime saft

Blend alle ingredienserne, smag til og opbevar på køl.

Man kunne jo smøre et tyndt lag, på det helt tynde knækbrød eller rugbrød. Måske det ville glide ned, hvis der var chokolade på

Og så længe det er mørk, er det jo sundere end så meget andet..

Anmeld

7. december 2012

Fenja09

Mor til Ella skriver:

Det eneste jeg kan få i Ella er pære/banan yoghurt og havrefras. 

Så det får hun. Jeg giver med skeen og havrefras sidder hun selv og spiser.

(er aftalt med SP, da hun intet vil indtage )

Læste lige dit indlæg og tænkte straks "super, jeg er ikke den eneste der giver yoghurt med frugt". Min datter vil nemlig heller intet spise, hun er meget småtspisende og hun vil jo ikke have rugbrød med leverpostej 3 gange dagligt. Så til sidst efter næsten alt var prøvet købte jeg skovbær yoghurt og det spiser hun. Køber så uden sukker, selvom det nok er sundere med. Er bare ikke så glad for sukkeret.

Nå, men dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der gør det

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.