Solstrålebørn skriver:
Der er jo hamrende meget snak om at jorden går under d. 21. December, da mayaindianernes kalender ophør der. Det er jo sagt mange tusinde gange før at jorden vil gå under...
Jeg er en af dem som ikke tror på det sker!
Lige nu høre jeg mange sige, "Vi skal have alt klar inden d. 21. December.. Det er skam også forståeligt for dem der tror at det sker der..
Jeg respekter fuldt ud dem som spekulere over hvordan og hvorledes med d. 21. December 2012 og dem der er bange!
jeg syntes da det giver lidt stof til eftertanke. Om ikke andet, er det da en god lejlighed for dem, der faktisk tror på det, til at få ryddet op i deres relationer, sluttet fred i gamle konflikter, erklæret deres kærlighed til gamle flammer og sådan noget, - og det kan da ikke være helt skidt!! 
Mennesket har altid været besat af at ville spå om fremtiden. Og af tanken om, at der er noget, der er højere end os, der ligesom har det overordnede ansvar, hvilket igen giver os lov til at gøre stort set hvad vil har lyst, for vi er jo ikke ansvarlige for vores handlinger, læs 'gud har skabt os sådan'!! Jeg tror ikke på at der er en gud, der sidder os spiller marmorkugler med jorden, og som bestemmer, at nu ødelægger jeg den sørme lige. Jeg tror ikke på at jorden går under medmindre der lige kommer en meteor på størrelse med månen forbi, eller når solen engang er færdig, og det sker forhåbentligt først om nogle millioner år, plus minus..
Derimod mener jeg det er mere end sandsynligt at vi, mennesket, som civilisation på et eller andet tidspunkt udrydder os selv, og at jordens økosystem så genstarter over en årrække og starter forfra med et nyere, forhåbentligt klogere, eksperiment. Nu må vi se.