Så er vi der igen... !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

Benjamins'mor

Jeg bliver lige bange hver gang.
Har ikke tænkt på det i flere måneder men så læste jeg denne tråd.

Ej, men jeg tror ikke på det.
Som en anden siger, hvis en anden planet ville støde ind i jorden ville vi allerede kunne se den bevæge sig rundt i atmosfæren og hvis det var tilfældet blev det nævnt i tv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Solstrålebørn

Mor og meget mere skriver:

Er der hamrende meget snak om det? Hvor? Hvem tror dog på det? Jeg troede kun, det var rablende gale folk, der tog det alvorligt. Ikke engang de mest useriøse aviser beskæftiger sig med det. 

Hvis du googler det, så har tv2 nogle artikler om det... 

Anmeld

8. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solstrålebørn skriver:

Hvis du googler det, så har tv2 nogle artikler om det... 

Er det ikke udelukkende artikler om folk, som er grebet af hysteriet? Jeg har da ikke set en eneste artikel, hvor det bliver behandlet som et seriøst, sandsynligt eller bare pseudovidenskabeligt begrundet scenarie. 

Anmeld

8. december 2012

Aabye

Aaaaarh altså helt ærligt.. Hvis det virkelig sker kunne jeg da ha sparet de penge på julegaver.. :p haha.. 

Tror ikke på det.. Jorden kommer ikke til at gå under.. Synes det er hysteri.. Det er det samme hvert år: Jorden går under, jorden går under.. Og det er da ikke sket endnu 

Anmeld

8. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FrkZier skriver:

jeg synes bare det er lidt morsomt :p - for at være ærlig har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i at nogen seriøst tror at verden går under om 14 dage

melder mig enig her

Anmeld

9. december 2012

M&N

Kofoed. skriver:

Vil lige give dig den rigtige historie.
Han havde regnet sig frem til at jordens undergang ville starte i maj og være fuldt endt i oktober, så han ændrende ikke slut datoen, men bare, at den alligevel ikke startede så lang tid før. Men var det ikke sidste år?

Hehe jo mente

Også sidste år  

Kunne ikke lige huske historien, andet end at han ikke var til at tage seriøst...

Anmeld

9. december 2012

Gardenia

Jeg synes det er spændende, men om jeg tror på at jorden er på vej under... Bum bum

For hvor fantastisk kunne det ikke være hvis de havde ret? Altså, sådan rent historisk og på et interesseplan ville det da være dybt imponerende hvis de kunne forudsige sådan noget?

Nostradamus havde jo også en del syn, men om historien så har udviklet sig rundt om dem, eller om de var sande forudsigelser er jo svært at vurdere...

Men jeg går ikke i panik, der er ikke en taske pakket og der er heller ikke en nødplan. Men det er vist meget generelt for mit liv, tager det som det kommer

Anmeld

9. december 2012

celkt

Solstrålebørn skriver:

Der er jo hamrende meget snak om at jorden går under d. 21. December, da  mayaindianernes kalender ophør der. Det er jo sagt mange tusinde gange før at jorden vil gå under...

Jeg er en af dem som ikke tror på det sker! 

Lige nu høre jeg mange sige, "Vi skal have alt klar inden d. 21. December.. Det er skam også forståeligt for dem der tror at det sker der.. 

Jeg respekter fuldt ud dem som spekulere over hvordan og hvorledes med d. 21. December 2012 og dem der er bange! 

jeg syntes da det giver lidt stof til eftertanke. Om ikke andet, er det da en god lejlighed for dem, der faktisk tror på det, til at få ryddet op i deres relationer, sluttet fred i gamle konflikter, erklæret deres kærlighed til gamle flammer og sådan noget, - og det kan da ikke være helt skidt!!

Mennesket har altid været besat af at ville spå om fremtiden. Og af tanken om, at der er noget, der er højere end os, der ligesom har det overordnede ansvar, hvilket igen giver os lov til at gøre stort set hvad vil har lyst, for vi er jo ikke ansvarlige for vores handlinger, læs 'gud har skabt os sådan'!! Jeg tror ikke på at der er en gud, der sidder os spiller marmorkugler med jorden, og som bestemmer, at nu ødelægger jeg den sørme lige. Jeg tror ikke på at jorden går under medmindre der lige kommer en meteor på størrelse med månen forbi, eller når solen engang er færdig, og det sker forhåbentligt først om nogle millioner år, plus minus..

Derimod mener jeg det er mere end sandsynligt at vi, mennesket, som civilisation på et eller andet tidspunkt udrydder os selv, og at jordens økosystem så genstarter over en årrække og starter forfra med et nyere, forhåbentligt klogere, eksperiment. Nu må vi se.

Anmeld

9. december 2012

Kofoed.

BabyWish2012 <3 skriver:

Hehe jo mente

Også sidste år  

Kunne ikke lige huske historien, andet end at han ikke var til at tage seriøst...

Og alligevel blev han fulgt af så mange, de opsagde deres job, solgte deres huse og rejst usa og holdte foredrag om verdens undergang.

Men mayaer er nu mere troværdige, de var jo et sindssyg klogt folk, sker det, så sker det, men vil bestemt ikke leve mit liv efter det.

Anmeld

9. december 2012

isabellasmor

efter hvad jeg engang har læst, så er det jo ikke "bare" fordi at deres kalender stopper, det er fordi deres forudsigelser indtil nu, har vist sig at være skræmmende korrekte, og derfor har man "opdigtet" at de , fordi deres kalender stopper der, så "fortæller" os at verden går under dér.. Men i og med at dommedag ikke står skrevet nogle steder men det bare er deres kalender der ikke er blevet lavet længere, så tror jeg ikke på det. 

Men må indrømme det er lidt skræmmende at tænke på, for hvad nu hvis? 

Jeg tror bestemt på at det sker, hvis ikke på den ene måde så på den anden, meeen jeg tror ikke (og håber ikke) at det sker i min , mine børns, eller deres børns og deres børns (og længere ude endnu) leve tid! Jeg krydser   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.