Hvor tit får I dessert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2009

Cris

Trine Spanien skriver:

Naesten altid.

Men for det meste er desserten en lille portionsyoghurt (meget typisk spansk) eller frugt. Lige fra vandmelon til kiwi eller jordbaer, ja, hvad som helst.

En gange imellem koeber vi ogsaa en plade moerk chokolade og saa spiser vi bare et lille stykke hver aften.

Jeps, samme her :-) Min mand kunne ikke forstå, at jeg ville tage en portion yogurt efter maden, han sagde, det hører kun til morgenmad!!!  Jeg kunne hellere ikke forstå ham, men det er godt, at i den sidste ende spiser vi, hvad vi vil hehe. Jeg tager noglegange en lille portion yogurt med en spsk mysli. Nogle gange lidt frugt (especielt hvis vi har jordbær i huset, eller blåbære, frugtsalad osv) Hvis der er hjemmelavet kage, så tager jeg et lille styk. Og så med mange andre muligheder. I DK tror man, at når man spiser dessert skal være noget super-lækkert og fyldt med kalorier og helst en kunsværk fra køkkenet. I spanien dessert til hver dag betyder noget som er frisk, kunne hjælpe til at spise en rund-sund måltid og/eller man giver en lille sød bid til at have en smil i munden efter maden... Jeg har det også svært med at ikke give min søn en halv banan eller en halv kop yogurt efter hans mad  Og han kan selv vælge, om han har plads til det eller ej. Og de fleste gange har han!

Det er bare en kulturel forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Muffinmus

vi har en kammeret til pizza hcer weekend. Ahn er enlig far til en knægt på ca 7 år og den ene dag får han ham passet.
Så kommer han her og så henter vi pizza og spiser is. Han har haft det lidt hårdt og tror rigtigt han nyder at han er velkommen her i en fast rutine...sådan har vi gjort i snart 3 år
Ellers får vi da lidt jordbærgrød eller æblekage i ny og næ, men bestemt ikke tit.
Tilgengæld æder jeg slik senere

Anmeld

10. juni 2009

lonemus

Lise skriver:

Kun når vi har gæster f.eks. i forbindelse med fødselsdage mv.

Samme her

Anmeld

10. juni 2009

Tina2

Eva skriver:

Aldrig...vi kan ikke spise mere når vi har spist mad...når vi har gæster vil jeg hellere lave en lækker forret...og så ellers en kage til senere..
Knus Eva..

Fuldstændig det samme her....

Kan nærmest gå helt i panik ved at sku lave dessert, for det har jeg aldrig rigtig gjort i, og kan ikke finde ud af det:-) Men en lækker forret når her er gæster er super godt:-)

Hvis vi får dessert til hverdag er det som regel nu hvor der kommer jordbær, men ungerne vil egentlig helst ha dem uden mælk, så ender altid med de får dem sammen med deres frugttallerken inden sengetid.....

Anmeld

10. juni 2009

Smølf

Her får vi kun dessert når vi er ude eller har gæster. Aldrig i hverdagen.

KH Neta

Anmeld

10. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg er ikke så meget til sødt, så jeg snacker hellere et glas oliven eller lign. senere. Hvis jeg skulle vælge den ultimative dessert (som jeg alligevel aldrig har plads til efter maden) skulle det være ostebord   ELSKER oste og lækkert brød - og gerne en god vin til!!!

Anmeld

10. juni 2009

Miamaja

1-2 gange om ugen. enten is eller frugt eller begge dele.

Anmeld

10. juni 2009

Miamaja

Rosa skriver:

jeg er ikke så meget til sødt, så jeg snacker hellere et glas oliven eller lign. senere. Hvis jeg skulle vælge den ultimative dessert (som jeg alligevel aldrig har plads til efter maden) skulle det være ostebord   ELSKER oste og lækkert brød - og gerne en god vin til!!!

uha ja saadan noget er liiige mig!

Anmeld

10. juni 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Yeah.....en god gang tapas...nammenam....

Anmeld

10. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi spiser dessert ligeså ofte vi har lyst
Typisk er en bare lige en is eller lign., og det er efterhånden sjældent det sker.. men vi havde en periode hvor vi fik dessert næsten hver dag, og det var alt fra hjemmebagt kage til frugtsalat
Jeg ELSKER dessert, og jeg er så heldig at det ikke rigtig sætter sig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.