Trine Spanien skriver:
Naesten altid.
Men for det meste er desserten en lille portionsyoghurt (meget typisk spansk) eller frugt. Lige fra vandmelon til kiwi eller jordbaer, ja, hvad som helst.
En gange imellem koeber vi ogsaa en plade moerk chokolade og saa spiser vi bare et lille stykke hver aften.
Jeps, samme her :-) Min mand kunne ikke forstå, at jeg ville tage en portion yogurt efter maden, han sagde, det hører kun til morgenmad!!!

Jeg kunne hellere ikke forstå ham, men det er godt, at i den sidste ende spiser vi, hvad vi vil hehe. Jeg tager noglegange en lille portion yogurt med en spsk mysli. Nogle gange lidt frugt (especielt hvis vi har jordbær i huset, eller blåbære, frugtsalad osv) Hvis der er hjemmelavet kage, så tager jeg et lille styk. Og så med mange andre muligheder. I DK tror man, at når man spiser dessert skal være noget super-lækkert og fyldt med kalorier og helst en kunsværk fra køkkenet. I spanien dessert til hver dag betyder noget som er frisk, kunne hjælpe til at spise en rund-sund måltid og/eller man giver en lille sød bid til at have en smil i munden efter maden... Jeg har det også svært med at ikke give min søn en halv banan eller en halv kop yogurt efter hans mad

Og han kan selv vælge, om han har plads til det eller ej. Og de fleste gange har han!
Det er bare en kulturel forskel.
Anmeld