Urimelig eller hormonella?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

Enirt

TaAsJu skriver:

Vil give de andre tøser ret i jeg tror ikke det er fordi han ikke glæder sig... Men mændene har bare et andet forhold til de bebser inde i maven...

det lyder bestemt som om han glæder sig. Men som så mange andre mænd ved han først hvad han har når bebs er født... Sådan var det i alt fald også her hjemme... Manden glædet sig da. Men det var ikke sådan at han gik lige så meget op i det som mig.. Men da pigerne så blev født var det en hel anden sag.. 

Jeg ville fortælle ham at du blev ked af det og fortælle hvorfor du blev det. Men at du ikke forventer at han forstår.. Også sig du gerne vil med ud og spise hvis det bliver en stille rolig aften i kan nyde. For hvis det bare er for og "spise" vil du enlig heller være hjemme... Og det kan jeg faktisk godt forstå Du helst vil  Det kan jo være du kan liste lidt snak ind under maden

Jeg fortalte ham i morges at jeg synes vi skulle bestille mad i stedet hvis han var så træt, for så er det gerne sådan at det bare er for at spise... men det kan også være at han prøver at møde mig lidt ved at vi går ud og spiser og så kan snakke lidt der. Det fik jeg ikke lige afklaret fordi han skulle ud af døren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Miin'Baby'Mus

Enirt skriver:

Mange tak for dine råd. Det er bare ikke computerspil min kæreste bruger tiden på Han er programør uddannet og har det også som sin hobby, så han sidder og bixer nye programmer sammen der f.eks. kan gøre hans hverdag nemmere for ham eller også er det arbejdet han ikke kan lægge fra sig og sidder og laver når han har fri.

Åh gud, ja min sidder også og programmere meget - han er også uddannet it nørd  Men der gælder de samme regler jo bare, medmindre det selvfølgelig er arbejdsrelateret og vigtigt.

Jeg har i hvert fald erfaret at når et nyt program er lavet, så kommer der en ny ide til at programmet bliver bedre og så skal der startes forfra - og så giver det jo lidt det samme som at spille computer 

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

Enirt skriver:

ja det er også det jeg tænker, har prøvet lidt tidligere at snakke om det efter vi havde været til fødselsforberedelser. Men det gik lidt skævt for tror han følte at jeg angreb ham, hvilket jeg ikke gjorde ville bare høre hans tanker om det. Men vi fik da reddet misforståelsen ud og fundet ud af hvor vi stod

Måske du kunne starte med at høre hvad han synes... Personligt synes jeg det er svært at finde ud af præcis hvordan tingene skal være da man ikk ved hvilket barn man får.... Vi fik f.eks, en basse som sov ca 6 timer i døgnet det første halve år, jeg havde rigtig meget brug for at han var hjemme og hjælpe.....
Men måske at lade ham snakke først, så føler man måske ikk at han blir angrebet + at du kan finde ud hvordan han har det med de forskellige ting....

Anmeld

5. december 2012

TeamRocket

Jeg er også ret gravid, plaget af smerter og er så bange for at føde, og bange for hvordan alt skal gå, min mand snakker feks om at han sagtens kan arbejde dagen efter jeg har født. Og det er jeg bare ikke enig i, og det stresser mig, og oven i det er jeg bange og har brug for at snakke om hvordan han skal eller ikke skal takle det hvis jeg går i panik under fødslen, men han lukker jo bare i som en østers. Er det så meget at forlange at snakke om tingene? Ja mænd er mænd og de har svært ved at sætte sig ind i alt- jeg synes ærligtalt den undskyldning er lidt brugt, og dårlig, når han har brug for min støtte går jeg da ikke min vej og siger sorry dude, det kan jeg ikke sætte mig ind i for jeg er kvinde. Nej så kæmper jeg da bare for at være der, holde hans hånd, komme med opmuntrende ord og hører hvad han har at sige. Nå ja måske jeg burde oprette mit eget indlæg jeg har termin d 14 dec, og jeg er rædselsslagen.

Anmeld

5. december 2012

Enirt

TeamRocket skriver:

Jeg er også ret gravid, plaget af smerter og er så bange for at føde, og bange for hvordan alt skal gå, min mand snakker feks om at han sagtens kan arbejde dagen efter jeg har født. Og det er jeg bare ikke enig i, og det stresser mig, og oven i det er jeg bange og har brug for at snakke om hvordan han skal eller ikke skal takle det hvis jeg går i panik under fødslen, men han lukker jo bare i som en østers. Er det så meget at forlange at snakke om tingene? Ja mænd er mænd og de har svært ved at sætte sig ind i alt- jeg synes ærligtalt den undskyldning er lidt brugt, og dårlig, når han har brug for min støtte går jeg da ikke min vej og siger sorry dude, det kan jeg ikke sætte mig ind i for jeg er kvinde. Nej så kæmper jeg da bare for at være der, holde hans hånd, komme med opmuntrende ord og hører hvad han har at sige. Nå ja måske jeg burde oprette mit eget indlæg jeg har termin d 14 dec, og jeg er rædselsslagen.

Jeg kan godt følge dig, jeg er ikke direkte bange, men vil bare gerne have nogle ting på plads mellem os inden det sker.

Jeg har lidt forslag til hvordan i måske kan snakke om fødslen, det var i hvert fald noget min kæreste kunne forholde sig til.

Der er en fin fødselsfilm som OVERHOVEDET ikke er ulækker i kan se her: http://www.universitetshospitalskejby.dk/skejbybaby/foedefilm/

Husk også at kigge på interwiesne og fakta bagefter.

Det er en god ide at snakke om barsel, hvis i allerede har gjort det. Han har ret til 2 ugers barsel som han kan lægge den hvornår han vil. Sig til ham at han skal lægge den lige efter du har født, for du har brug for ham.

Du kan berolige dig selv i fht. fødslen ved at læse om hvordan den foregår, sætte dig ind i smertestillende og finde ud af hvad du vil. Det hjalp mig rigitg meget, da jeg for ca 14 dage siden pannikkede over ikke at vide hvad en fødsel gik ud på.

Du kan læse her på baby.dk under fødsel hvad der sker ved en normal fødsel

Når du så har fundet ud af hvad du vil, så fortæller du din kæreste at det er det du vil og hvad du forventer af ham og så har han bare at følge det

Anmeld

5. december 2012

Enirt

Til alle jer skønne piger

Tak for råd og fordi i ville "lytte". Kæresten ringede her i hans pause og spurgte hvordan jeg havde det og vi fik snakket og han kom selv med det indput at hvis jeg lige forbredte ham på at jeg f.eks. vil i seng kl 23 og gerne vil snakke så kunne jeg sige til kl 22. så var han mere klar sagde han.

Så vi tager ud at spiser og snakker sammen en 1 fra 22-23.

Så nu er der mere ro på hormonerne og kan se at jeg har en fantastisk kæreste

Anmeld

5. december 2012

TaAsJu

Enirt skriver:

Jeg fortalte ham i morges at jeg synes vi skulle bestille mad i stedet hvis han var så træt, for så er det gerne sådan at det bare er for at spise... men det kan også være at han prøver at møde mig lidt ved at vi går ud og spiser og så kan snakke lidt der. Det fik jeg ikke lige afklaret fordi han skulle ud af døren

Håber da at han vil mødes på halv vejen det kunne da være dejligt tror dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.