TeamRocket skriver:
Jeg er også ret gravid, plaget af smerter og er så bange for at føde, og bange for hvordan alt skal gå, min mand snakker feks om at han sagtens kan arbejde dagen efter jeg har født. Og det er jeg bare ikke enig i, og det stresser mig, og oven i det er jeg bange og har brug for at snakke om hvordan han skal eller ikke skal takle det hvis jeg går i panik under fødslen, men han lukker jo bare i som en østers. Er det så meget at forlange at snakke om tingene? Ja mænd er mænd og de har svært ved at sætte sig ind i alt- jeg synes ærligtalt den undskyldning er lidt brugt, og dårlig, når han har brug for min støtte går jeg da ikke min vej og siger sorry dude, det kan jeg ikke sætte mig ind i for jeg er kvinde. Nej så kæmper jeg da bare for at være der, holde hans hånd, komme med opmuntrende ord og hører hvad han har at sige. Nå ja måske jeg burde oprette mit eget indlæg
jeg har termin d 14 dec, og jeg er rædselsslagen.
Jeg kan godt følge dig, jeg er ikke direkte bange, men vil bare gerne have nogle ting på plads mellem os inden det sker.
Jeg har lidt forslag til hvordan i måske kan snakke om fødslen, det var i hvert fald noget min kæreste kunne forholde sig til.
Der er en fin fødselsfilm som OVERHOVEDET ikke er ulækker i kan se her: http://www.universitetshospitalskejby.dk/skejbybaby/foedefilm/
Husk også at kigge på interwiesne og fakta bagefter.
Det er en god ide at snakke om barsel, hvis i allerede har gjort det. Han har ret til 2 ugers barsel som han kan lægge den hvornår han vil. Sig til ham at han skal lægge den lige efter du har født, for du har brug for ham.
Du kan berolige dig selv i fht. fødslen ved at læse om hvordan den foregår, sætte dig ind i smertestillende og finde ud af hvad du vil. Det hjalp mig rigitg meget, da jeg for ca 14 dage siden pannikkede over ikke at vide hvad en fødsel gik ud på. 
Du kan læse her på baby.dk under fødsel hvad der sker ved en normal fødsel
Når du så har fundet ud af hvad du vil, så fortæller du din kæreste at det er det du vil og hvad du forventer af ham og så har han bare at følge det