Har i nogensinde snydt til eksamen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.029 visninger
28 svar
0 synes godt om
4. december 2012

Anonym trådstarter

Hej piger .

Har i prøvet at snyde til en skriftligt eksame? Og hvordan gik det ?

Blev i fanget og opdaget i at snyde? Og hvad skete der ellers ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Kamulla

NEJ det har jeg sku ikke... kan jeg ikke se meningen med..! jeg vil bedømmes fair ud fra hvad jeg laver, og så er straffen ved snyd så stor at jeg hellere vil have en reel lav karakter i et fag jeg er svag i , end en ureel høj karakter ved at snyde og evt. miste retten til at gå til flere eksamener og smidt ud

Anmeld

4. december 2012

Dinna88

Man kan jo ikke svare anonymt 

Men nej. Jeg har aldrig snydt til eksamen. Jeg har dog fået ALT for meget hjælp af rigtig søde lærere. Og der følte jeg virkelig, at det var snyd, men de forklarede det med, at de syntes, at jeg fortjente hjælpen. 

Til hiseksamen i gymnasiet måtte vi ikke snakke sammen efter eksamen. Altså, den der lige havde været inde, måtte ikke snakke med de andre. Men det var ikke noget de holdt øje med. Så min kæreste tog hjem til mig, og sagde "det er dét og dét de vil have ud af denne artikel," og på den måde hjalp han mig RIGTIG meget. Jeg ved faktisk ikke om det er decideret snyd. Det er den ENESTE gang nogensinde, jeg har hørt dette. Så.. JEg havdedog også selv lavet det, men han gav mig lidt ekstra. Det var alligevel en gruppeeksamen!

Derudover har jeg fået hints af lærere lige inden jeg gik ind af døren. Men det er jo lærerne der lavede fejl der, ikke mig. 

På mit gymnasium fik du selvfølgelig højere karakterer af at være en dygtig elev - men der var også den gode, at lærerne MEGET gerne ville hjælpe. Også mere end de måtte

Anmeld

4. december 2012

B&J

nej jeg har aldrig snydt og kan slet ikke se hvorfor man skal gøre det man bliver jo ikke bedre hvis man snyder...

den eneste man snyder er jo sig selv

Anmeld

4. december 2012

henh01

Nej det har jeg ikke.. Kan heller ikke se hvordan man skal kunne snyde??

Anmeld

4. december 2012

Dinna88

henh01 skriver:

Nej det har jeg ikke.. Kan heller ikke se hvordan man skal kunne snyde??

Du kan da snyde på mange måder. Ved en mundtlig kan du få informationerne fra steder du ikke må. I en skriftlig kan du skrive svarene ned/grammatikken, du kan skrive af fra andre, uden at angive det, i skriftlige opgaver. Du kan bruge andres opgaver. Du kan få andre til at skrive opgaverne for dig. Der er mange måder 

Anmeld

4. december 2012

wamse

Nej det har jeg ikke, og syntes altid at snyd er for dumt.

Hvorfor lade som om, at man kan noget, som man ikke kan

Anmeld

4. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger .

Har i prøvet at snyde til en skriftligt eksame? Og hvordan gik det ?

Blev i fanget og opdaget i at snyde? Og hvad skete der ellers ?

nej det har jeg aldrig..

og kunne heller aldrig drømme om det - vil trods alt hellere have 02 end at dumpe og smidt ud pga man bliver opdaget..

Anmeld

4. december 2012

Nemesis

nej det har jeg ikke...selvom jeg faktisk har kunne, har jeg ikke gjort det. Det bliver min samvittighed for sort af!

Har så også kun oplevet en eksamen hvor det var muligt ellers ikke - men jeg er jo også en gammel kone. :-D

Sisse

Anmeld

4. december 2012

Muffinmus

Nej da, kunne jeg ikke drømme om...

Hvad skulle formålet være?kan man ikke kalre en eksamen er man jo ikke kklædt på til fremtiden jobmæssigt.

Det er helt hen i vejret nogen overhåvedet får den tanke at snyde på nogen som helst måde.

Jeg ved det er udbredt efterhånden og synes det er fint skoler og unier gør alt i deres magt for at stoppe den slags snyd.

Hvad der sker hvis man bliver nuopet ved jeg ikke, men jeg håber vedkommende får lov til at gå et år om eller lign inden de får lov til at fortsætte. For studietiden har tilsyneladende ikke være brugt godt nok hvis man er nødt til at svindle med opgaverne.

Som svar kan jeg sige jeg personligt ikke kender nogen der er blevet knaldet for synd...om de HAR snydt aner jeg jo ikke, for det kommer jo kun frem hvis man bliver nuppet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.