Anonym skriver:
tak for rådene ..
vil bare have en lille økonomisk bil så jeg har mulighed for at køre ud og besøge min familie - for at køre ud og lave noget sammen med min søn - besøge venner og veninder ..
så man ikke føler sig låst i sin by ..
Kan godt se, det ville være super rart at have bil, og vil ikke "ødelægge" dit ønske. Men hvis det primært er muligheden for at besøge folk og at tage på tur/oplevelser med dit barn, ville det måske være bedre med et månedskort. Eller en transportopsparingskonto. Så kan du lægge penge til side til de transportomkostninger, der vil være til de ture, og er der en måned, der er stram, er du ikke bundet til den faste månedlige udgift, der er ved at have bil.
Bilen vil nok gøre dig mere fri, men hvad så med penge til udflugterne med din søn? Selvfølgelig kan man opleve en masse gratis, men idag er der også rigtig mange ting, der koster. Så hellere bruge pengene på oplevelser (Tivolitur, børnevenligt restaurantbesøg, "shoppetur", svømmehal, Zoo, museum, en is på havnen m.m.) end at kunne komme rundt, men ikke have råd til noget.
Siger ikke, det er det rigtige for dig, men en ting at have med i overvejelserne
Håber ikke det bliver taget ilde op.
Anmeld