Sove ude ved mindre end -10 grader...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

L&V

dola skriver:

Samme her, hvordan gør du mht handsker og lidt kolde hænder. ??

Den dragt Laura sover i er der sådan noget man kan trække ud over hvis det giver mening også har hun enten uld eller striksokker på inden under så det er sådan set to par venter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Zafir

dola skriver:

Alti varme fødder, men hænderne kan godt være lidt kolde ind imellem, nogen gode råd..?

Jeg svøbte jo Frigg Så hun havde hænderne nede sammen med hendes krop under tæppet.

Kan du måske prøve det?

Anmeld

3. december 2012

dola

Zafir skriver:

Jeg svøbte jo Frigg Så hun havde hænderne nede sammen med hendes krop under tæppet.

Kan du måske prøve det?

Willy hader at havde hænderne øh "bundet" vil helst ha dem oppe ved hovedet... må bare prøve med ekstra vanter som en forslår..

Anmeld

3. december 2012

dola

Månsson skriver:

Den dragt Laura sover i er der sådan noget man kan trække ud over hvis det giver mening også har hun enten uld eller striksokker på inden under så det er sådan set to par venter

hmm må prøve at give et par små ekstra nogen på under det der termo nogen der hører til hans flyverdragt... tak igen, du gir altid sådan nogle gode råd og ved mange ting!!!!

Anmeld

3. december 2012

Zafir

dola skriver:

Willy hader at havde hænderne øh "bundet" vil helst ha dem oppe ved hovedet... må bare prøve med ekstra vanter som en forslår..

Helt sikkert Måske lave sådan noge små skindposer at have på hænderne?

Der skal jo ikke være fingre i, men være så han ikke tager dem af

Anmeld

3. december 2012

L&V

dola skriver:

hmm må prøve at give et par små ekstra nogen på under det der termo nogen der hører til hans flyverdragt... tak igen, du gir altid sådan nogle gode råd og ved mange ting!!!!

Ja prøv det. Men det er jo os noget med at børns i hvert fald babyers kredsløb ikke er helt udviklet og derfor har de tit kold tær og fingre.. Tusinde tak det varmer

Anmeld

3. december 2012

Michalala

Zafir skriver:

Med Frigg sov hun ude hele vinteren. Også i mere end minus 10 grader.

Det vigtige er at de ikke indånder luft der er så hold som mere end minus 10 grader. Frigg sov jo i slyngevugge - også udenfor. Så hun var jo pakket ind i fåreskind og sådan. Derudover hang jeg et uldtæppe op rundt om vuggen, så der var et lille lufthul oppe i toppen. - Så hun fik frisk luft ind. Men uldtæppet isolerede for luften, så den ikke var så kold. Det fungerede super.

Så jo - det er en rigtig fin tommelfingerregel. Men det er jo stadig sådan at man skal tænke sig om. Man skal jo heller ikke lade baby sove ude i minus 8-9 stykker også bare ligge helt åbent.

Så hvis du lige er lidt kreativ og lidt ekstra nusse-agtig ved putningen, så kan det sagtens lade sig gøre

Undskyld til TS for lige at stille et tillægsspørgsmål.

Vi har også slyngevugge så derfor lige et spørgsmål Hvordan gjorde du med det uldtæppe. Bare foldede det rundt om, eller syede du et specielt til slyngevuggen eller hvad? Lige nu har hun bare flyverdragt og dyne og tæppe og hun er helt fint varm når hun kommer ind, men er det mon et problem at den ikke er lukket mere til ifht. det med at indånde koldt luft? Hun har dog dynen meget tæt rundt om ansigtet.

Anmeld

3. december 2012

Zafir

Michalala skriver:

Undskyld til TS for lige at stille et tillægsspørgsmål.

Vi har også slyngevugge så derfor lige et spørgsmål Hvordan gjorde du med det uldtæppe. Bare foldede det rundt om, eller syede du et specielt til slyngevuggen eller hvad? Lige nu har hun bare flyverdragt og dyne og tæppe og hun er helt fint varm når hun kommer ind, men er det mon et problem at den ikke er lukket mere til ifht. det med at indånde koldt luft? Hun har dog dynen meget tæt rundt om ansigtet.

Altså - der er jo den der madras i slyngevuggen. Derpå lagde vi et fåreskind. Så 'rullepølsede' vi Frigg i et tæppe. Hun havde som oftest en eller anden lille dragt på - ikke særlig meget. Så lagde vi hende der på.
De 'varmere vinterdage' fik hun et tæppe ovenpå og de koldere enten et skind og eller et tæppe.

Så tog jeg et uldtæppe rundt om slyngevuggen og hapsede det sammen med klemmer, så det 'bare' var rundt om den... Forstår du?

Anmeld

3. december 2012

morethanperfect

Altså Noel sover ude om dagen .. Han sover simpelthen meget bedre udenfor .. Så længe han er godt pakket ind , virkelig godt pakket ind , sker der jo intet .. I hvert fald ikke med disse temp. 
Men hvis vi får -10 grader ved jeg ikkeom jeg lader ham sove ude ...  Det tror jeg ikke ... 

Anmeld

4. december 2012

Fenja09

Månsson skriver:

Hvis man ikke har termo bund så i med en masse aviser, hænge et løst klæde over hullet så de ikke ånder den kolde luft, stille dem ind i et hjørne så luften ikke fiser ind. Vi har en overdækket teresse med glas på to af siderne også hus mur på den tredje der står hun lunt og godt da vinden jo ikke lige kommer her ind

Er det bare en stofble man kan bruge til at hænge for eller skal der noget tykkere til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.