Sove ude ved mindre end -10 grader...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.651 visninger
45 svar
0 synes godt om
3. december 2012

dola

Hvorfor må ungerne ikke sove ude ved under -10 grader??

Kan godt læse de ikke må men ikke finde forklaringen.. !?

Er bare nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

MorDk

Børn under 1 år og specielt helt små børn har svært ved at regulerer deres kropstemp. De får en del kulde ned i lungerne og da De ikke er så gode til at regulerer varmen osv. så kan der dannes iskrystaller i lungerne som kan udvikle sig til astmatisk bronkitis. (Det er ihvertfald det jeg har fået af vide af min gamle SP) De siger at børn ikke skal sove ude i rim-tåge... og hvis det er meget koldt skal De tilses hyppigt, hvor man tjekker hvor varmt der er i vognen.

Måske nogle har andre svar?! Jeg følger ihvertfald lige med her...

Anmeld

3. december 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Min datter på 6 måneder sover ude nu .. Og her siger den -2 ..og min baby alarm viser at hun har ca 9grader i barnevogen ..

Anmeld

3. december 2012

Lærke & Lucas

MorDk skriver:

Børn under 1 år og specielt helt små børn har svært ved at regulerer deres kropstemp. De får en del kulde ned i lungerne og da De ikke er så gode til at regulerer varmen osv. så kan der dannes iskrystaller i lungerne som kan udvikle sig til astmatisk bronkitis. (Det er ihvertfald det jeg har fået af vide af min gamle SP) De siger at børn ikke skal sove ude i rim-tåge... og hvis det er meget koldt skal De tilses hyppigt, hvor man tjekker hvor varmt der er i vognen.

Måske nogle har andre svar?! Jeg følger ihvertfald lige med her...

Spørger måske dumt nu men, hvorfor må de ikke sove ude i rim/tåge? Jeg ved godt de ikke må, men hvorfor?

Anmeld

3. december 2012

L&V

dola skriver:

Hvorfor må ungerne ikke sove ude ved under -10 grader??

Kan godt læse de ikke må men ikke finde forklaringen.. !?

Er bare nysgerrig...

Det er fordi deres lunger ikke kan klart den kolde luft (-10) og i værste tilfælde stopper vejrtrækning af det chok lungerne får.. Tror der var 2 dage sidste år hvor Laura ikke sov ude men man kan os gøre meget for der er varmere i barnevogn.

Anmeld

3. december 2012

dola

Månsson skriver:

Det er fordi deres lunger ikke kan klart den kolde luft (-10) og i værste tilfælde stopper vejrtrækning af det chok lungerne får.. Tror der var 2 dage sidste år hvor Laura ikke sov ude men man kan os gøre meget for der er varmere i barnevogn.

Aaahhh ok! Rart at vide, hvilke tiltag kan man evt gøre i vognen?

Anmeld

3. december 2012

L&V

dola skriver:

Aaahhh ok! Rart at vide, hvilke tiltag kan man evt gøre i vognen?

Hvis man ikke har termo bund så i med en masse aviser, hænge et løst klæde over hullet så de ikke ånder den kolde luft, stille dem ind i et hjørne så luften ikke fiser ind. Vi har en overdækket teresse med glas på to af siderne også hus mur på den tredje der står hun lunt og godt da vinden jo ikke lige kommer her ind

Anmeld

3. december 2012

Valle81

Det er simpelthen fordi at luften er for kold, når luften bliver for kold og de får den luft i lungerne kan man risikere at de holder om med at trække vejet....

Anmeld

3. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Man kan jo også bare lade børnene sove indendørs, når det er for koldt.

Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at sove udendørs i frostvejr. 

Linus sover lige nu i sin barnevogn, men i vores udestue. Hvor der er et par grader varme. 

Anmeld

3. december 2012

dola

Rikke, Liam & Linus skriver:

Man kan jo også bare lade børnene sove indendørs, når det er for koldt.

Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at sove udendørs i frostvejr. 

Linus sover lige nu i sin barnevogn, men i vores udestue. Hvor der er et par grader varme. 

Men nu har vi kun 50 kvm i en et værleses med 1 kvm åben altan, så har ikke liiiige en udstue.. Og han sover bare bedre i sin vogn! Men takt for fiffet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.