Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hvorfor må ungerne ikke sove ude ved under -10 grader?? Kan godt læse de ikke må men ikke finde forklaringen.. !?Er bare nysgerrig...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Børn under 1 år og specielt helt små børn har svært ved at regulerer deres kropstemp. De får en del kulde ned i lungerne og da De ikke er så gode til at regulerer varmen osv. så kan der dannes iskrystaller i lungerne som kan udvikle sig til astmatisk bronkitis. (Det er ihvertfald det jeg har fået af vide af min gamle SP) De siger at børn ikke skal sove ude i rim-tåge... og hvis det er meget koldt skal De tilses hyppigt, hvor man tjekker hvor varmt der er i vognen.
Måske nogle har andre svar?! Jeg følger ihvertfald lige med her...
MorDk skriver: Børn under 1 år og specielt helt små børn har svært ved at regulerer deres kropstemp. De får en del kulde ned i lungerne og da De ikke er så gode til at regulerer varmen osv. så kan der dannes iskrystaller i lungerne som kan udvikle sig til astmatisk bronkitis. (Det er ihvertfald det jeg har fået af vide af min gamle SP) De siger at børn ikke skal sove ude i rim-tåge... og hvis det er meget koldt skal De tilses hyppigt, hvor man tjekker hvor varmt der er i vognen. Måske nogle har andre svar?! Jeg følger ihvertfald lige med her...
dola skriver: Hvorfor må ungerne ikke sove ude ved under -10 grader?? Kan godt læse de ikke må men ikke finde forklaringen.. !?Er bare nysgerrig...
Månsson skriver: Det er fordi deres lunger ikke kan klart den kolde luft (-10) og i værste tilfælde stopper vejrtrækning af det chok lungerne får.. Tror der var 2 dage sidste år hvor Laura ikke sov ude men man kan os gøre meget for der er varmere i barnevogn.
Det er fordi deres lunger ikke kan klart den kolde luft (-10) og i værste tilfælde stopper vejrtrækning af det chok lungerne får.. Tror der var 2 dage sidste år hvor Laura ikke sov ude men man kan os gøre meget for der er varmere i barnevogn.
Aaahhh ok! Rart at vide, hvilke tiltag kan man evt gøre i vognen?
dola skriver: Aaahhh ok! Rart at vide, hvilke tiltag kan man evt gøre i vognen?
Man kan jo også bare lade børnene sove indendørs, når det er for koldt.
Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at sove udendørs i frostvejr.
Linus sover lige nu i sin barnevogn, men i vores udestue. Hvor der er et par grader varme.
Rikke, Liam & Linus skriver: Man kan jo også bare lade børnene sove indendørs, når det er for koldt. Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at sove udendørs i frostvejr. Linus sover lige nu i sin barnevogn, men i vores udestue. Hvor der er et par grader varme.
Men nu har vi kun 50 kvm i en et værleses med 1 kvm åben altan, så har ikke liiiige en udstue.. Og han sover bare bedre i sin vogn! Men takt for fiffet!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128