Tanker fra pigen der blev mobbet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

De er blevet grimme! Klassens populære piger er blevet grimme! Hvordan kunne det ske? Jeg var grim,og nu er jeg pæn. Hvad skete der lieg for det?! Jeg elsker facebook! Tænk at sidde her sent om aftnenen på en lørdag og få en venneanmodning fra en gammel klasse"kammerat" og se hvordan hun ligner en i slut 30erne hvilket er trist da vi er i midt 20erne! Jeg kunne se vennelisten og sørme om ikke jeg fandt de 2 andre mobbere! Jeg begyndte at grine hånligt! Alt det mobberi og jeg altid skulle høre på at jeg var en taber fordi jeg ikke gik i det og det tøj eller brugte den og den creme,at mit hår var grimt,"hvornår kommer toget" og konstant reminder i badet efter gymnastik om at jeg havde bildæk!..ha. En rynket version af michael jackson var hvad min venneanmodning bestod af  Kære piger. Kan i se hvor mobning føre hen af? Det var det jeg lærte. Hvis hun bare havde undgået mobning,så havde jeg husket hende anderledes og slet ikke tænkt i de her baner! Efter jeg havde grint af de 3 rynkede rosiner fundrede jeg over migselv. Utroligt hvad mobning kan gøre ved et menneske  

Nu er rollerne på jer så byttet om

mén skal nu fortælle dig , at der jo oftest er en grund til folk mobber , jeg har selv været den der mobber og det indrømmer jeg gerne, je ved udenærket godt det var forkert af mig, mén det var min måde "at holde hovedet oven vande" og overleve , selv den dag idag 6 1/2 pr efter vi gik ud af folkeskolen er jeg faktisk på god talefod mes en jeg mobbede stortset hele vejen fra 5 til 9 klasse, mén h*n ved så også hvorfor jeg var sådan , 

så ja de har nok været stride overfor dig , men har du nogensinde taget skridtet til at spørge hvorfor? Eller overvejet en eller flere af dem havde det dårligt ?? 

jeg vil lige sige jeg forsvarer ikke mobbere , har været på begge sider af mobningen så ved hvordan det er at stå begge steder ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fryd fryd fryd..det er rendyrket ondskab det her. Fryyyyyyd! Hihi..Hvor er hun grim! Den mest populære pige i klassen er blevet til hende en fyr skal være stangvissen (eller horny) for at vise interesse for. Karma har gjort hende til mit gamle jeg. Det er da ironi på et højt plan det her! 

Til gengæld hviler hun måske i sig selv og har intet behov for interesse fra ligegyldige fyre? Det viser billedet ikke noget om. 

Måske er hendes ansøgning om venskab med dig et signal om, at hun sender dig en venlig tanke nu og da - måske endda en skamfuld tanke over hendes opførsel dengang? 

Anmeld

2. december 2012

grinny

Jeg er blevet mobbet, og ikke bare mobbet. Jeg blev direkte tyraniseret, banket i gulvet, hånet - ja jeg kunne blive ved. 

For et halvt år siden (ca) var der klassegensyn med middag og fest bagefter. Mig og en anden fra klassen (som også blev mobbet) snakkede længe om vi skulle tage med eller ej, gad vi overhovedet de mennesker? Ville de sige noget, gøre noget - en masse tanker.

Vi endte begge med at tage med som de voksne mennesker vi nu en gang var blevet, og med oprejst pande. 

Der stod de så, alle mobberne, alle de drenge der i flere år havde gjort vores liv til et levende helvede og ved du hvad? De kom hen EN EFTER EN og gav os en undskyldning, ham den ene sagde endda at han havde tænkt på mig lige siden vi gik ud fordi han vidste at jeg havde fået en depression efter folkeskolen og han havde i alle de år overvejet at tage kontakt til mig bare for at undskylde, han havde det rent faktisk af helvede til med det han havde gjort.

Det gav mig en KÆMPE lærestreg fordi JEG havde i alle de år tænkt at han var en taber fordi han var ikke kommet særlig langt med sit liv, han havde ikke fået nogen uddannelse, han vidste ikke hvad han ville med sit liv - alt fordi han havde og har så dårlig selvtillid og selvværd at han aldrig har troet at han kunne klare en uddannelse - det sætter altså gang i tankerne 

Anmeld

2. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har hverken mobbet eller er blevet mobbet, men jeg kan godt sætte mig ind i at du tænker fryd.

Men udseende betyder jo ikke alt. Det kan være hun har en dejlig familie og hviler i sig selv og ikke længere har et behov for at "se godt ud".

Men jeg kan godt forstå din reaktion

Anmeld

2. december 2012

Mum33

Muhmi skriver:

Ja det er egentlig utroligt hvad mobning kan gøre... Og tænk at du ikke har lært af det, er mine tanker... Det du gør nu er jo mobning... Ja som anonym, men stadig.... Dem der "mobbede" mig i skolen sidder jeg ikke og griner hånligt af.. Jeg har lært at sige fra når jeg ikke gad mere og jeg har lært ikke at være ligeså smålig som dem....

Jeg ved ikke hvor du vil hen med den her debat, andet end at oppe dig selv... Og ja, det kan godt være du er blevet mobbet så meget at det er den eneste måde du kan komme frem på... Men prøv at se det på den her måde at de ikke var søde ved dig, men lige nu er du ikke sød ved dem også selvom de var nogle røvhuller dengang... Men det var jo dengang....

Det her er ikke ment så negativt som det sikkert kan læses, jeg prøver blot at give et lille råd om at du nu er voksen og derfor ikke burde tage dig af det mere....

Det samme tænkte jeg.

Anmeld

2. december 2012

Kamulla

Muhmi skriver:

Ja det er egentlig utroligt hvad mobning kan gøre... Og tænk at du ikke har lært af det, er mine tanker... Det du gør nu er jo mobning... Ja som anonym, men stadig.... Dem der "mobbede" mig i skolen sidder jeg ikke og griner hånligt af.. Jeg har lært at sige fra når jeg ikke gad mere og jeg har lært ikke at være ligeså smålig som dem....

Jeg ved ikke hvor du vil hen med den her debat, andet end at oppe dig selv... Og ja, det kan godt være du er blevet mobbet så meget at det er den eneste måde du kan komme frem på... Men prøv at se det på den her måde at de ikke var søde ved dig, men lige nu er du ikke sød ved dem også selvom de var nogle røvhuller dengang... Men det var jo dengang....

Det her er ikke ment så negativt som det sikkert kan læses, jeg prøver blot at give et lille råd om at du nu er voksen og derfor ikke burde tage dig af det mere....

enig her... men det nye sort er jo også internet mobning... du gør det bare bag deres ryg, hvor de gjorde til dit ansigt.. lige meget hvad er det ikke ok... var selv et mobbe offer.. men vil aldrig sidde og skrive sådan.. jeg fryder mig helt for mig selv

desuden har jeg fået afvide at jeg blev mobbet fordi jeg var køn og drengene syntes jeg var det.. det hjalp på selvtilliden da jeg fik det afvide til en klasse fest.. men det heler ikke alle de ar man har efter mange års mobning 

fryd du dig inde i dig selv istedet for at være ondskabsfuld på nettet..

Anmeld

2. december 2012

tarkoflen

Ved du hvad, jeg kan godt forstå, at du har et behov for lige at komme ud med det, og jeg synes det er så fint du gør det herinde, bag anonymiteten, og ingen ved hvem du er! Det er ikke sjovt at blive mobbet, og selvom nogle gør det grundet egen dårlige selvtillid eller dårligt selvværd, så ændre det ikke på, at det bare SLET ikke er ok!

Jeg er aldrig blevet decideret mobbet, jeg var bare ikke en af dem, der var in og smart, jeg var hende den stille der aldrig sagde noget... Da vi var til 10 års jubilæum med min årgang, var rollerne byttet om! De piger der var de smarte i en fart dengang, var røvkedeligt og gamle at se på, mens vi andre var blomstret op! Og indrømmet, jeg glædede mig da lidt over, at det nu var mig, fyrene kiggede efter, var overrasket over havde ændret sig så meget og synes var hyggelig at snakke med! Og det vil jeg have lov til! Jeg frydede mig ikke på deres vegne, men glædede mig over hvor langt jeg selv var kommet, og at jeg ikke bare faldte tilbage i min vante rolle fra dengang!

Jeg tror, at du som en anden skriver, skal tage venneanmodningen som en udstrakt hånd fra en, som godt ved, at hun ikke har behandlet dig pænt, og som er blevet voksen!

Og fryd du dig bare anonymt! Det er der ingen der tager skade af, og du får skrevet de tanker her i stedet for på FB eller sagt noge træls tilbage til hende!

Anmeld

2. december 2012

Sildefisk

Mor og meget mere skriver:

Til gengæld hviler hun måske i sig selv og har intet behov for interesse fra ligegyldige fyre? Det viser billedet ikke noget om. 

Måske er hendes ansøgning om venskab med dig et signal om, at hun sender dig en venlig tanke nu og da - måske endda en skamfuld tanke over hendes opførsel dengang? 

Anmeld

2. december 2012

Laulund87

tarkoflen skriver:

Ved du hvad, jeg kan godt forstå, at du har et behov for lige at komme ud med det, og jeg synes det er så fint du gør det herinde, bag anonymiteten, og ingen ved hvem du er! Det er ikke sjovt at blive mobbet, og selvom nogle gør det grundet egen dårlige selvtillid eller dårligt selvværd, så ændre det ikke på, at det bare SLET ikke er ok!

Jeg er aldrig blevet decideret mobbet, jeg var bare ikke en af dem, der var in og smart, jeg var hende den stille der aldrig sagde noget... Da vi var til 10 års jubilæum med min årgang, var rollerne byttet om! De piger der var de smarte i en fart dengang, var røvkedeligt og gamle at se på, mens vi andre var blomstret op! Og indrømmet, jeg glædede mig da lidt over, at det nu var mig, fyrene kiggede efter, var overrasket over havde ændret sig så meget og synes var hyggelig at snakke med! Og det vil jeg have lov til! Jeg frydede mig ikke på deres vegne, men glædede mig over hvor langt jeg selv var kommet, og at jeg ikke bare faldte tilbage i min vante rolle fra dengang!

Jeg tror, at du som en anden skriver, skal tage venneanmodningen som en udstrakt hånd fra en, som godt ved, at hun ikke har behandlet dig pænt, og som er blevet voksen!

Og fryd du dig bare anonymt! Det er der ingen der tager skade af, og du får skrevet de tanker her i stedet for på FB eller sagt noge træls tilbage til hende!

Anmeld

2. december 2012

banana3

Muhmi skriver:

Jeg tænkte lige præcis det samme,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.