Overdrivelse fremmer forståelse!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2012

wamse

Nej det gør jeg ikke, hverken på mine eller mine børns vegne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Laulund87

Nej det gør jeg ikke for det er ikke nødvendigt.. Hvis jeg siger jeg er urolig og bare gerne vil have tjekket noget, får jeg lov at komme. Både ved vagtlæge og læge.

Har prøvet én gang ikke at blive taget alvorligt og sekretæren næsten var nedladende (min egen læge var syg så måtte ringe til en anden.) Hun sagde rent ud sagt at hun gerne snart ville hjem fordi det var fredag så hun gad ikke give mig en tid Jeg diskuterede med hende i 10 min og hun gav op og gav mig en tid. Gimpe

Anmeld

1. december 2012

Kay

jeg har ik gjort det... men skal ik se mig fri for at kunne finde på det... har flere gange oplevet inkompetente vagtlæger... både i telefon og når man møder op hos dem...

Anmeld

1. december 2012

Clisolka

Nej.  

Det er ikke så tit vi ringer til vagtlægen... Vi har brugt dem 2 gange siden Isabella blev født for 2 år siden....  Jeg syntes altid de er forståelige når vi ringer 

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Nej det gør jeg ikke... Der er ingen grund til at overdrive, for hvis vagtlægen ikke mener der er noget så er der sikkert ikke noget... MEN hvis jeg virkelig er urolig så insisterer jeg ganske enkelt bare på at komme ind til et tjek Det plejer de ikke at sige nej til

Men hvor langt er du henne siden du føler du skal overdrive?

Jeg er kun i uge 10 men har tidligere mistet og er derfor bare usikker og ustabil!

Anmeld

1. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg er kun i uge 10 men har tidligere mistet og er derfor bare usikker og ustabil!

Det er bestemt heller ikke sjovt...

Bløder du??

Anmeld

1. december 2012

MinNoah

Hmm jeg overdriver egentlig ikke... Men for ikke så længe siden der blødte jeg lidt i uge 17 i min graviditet. Ringede til vagtlægen som sagde jeg ikke skulle komme men bare slappe af... Så ringede jeg bagefteer til jordemoren på fødegangen, og spurgte om jeg måtte komme ind og få tjekket hjertelyd bare for min egen sikkerheds skyld, det måtte jeg gerne.

Noget jeg kan blive forarget over er alle (og det er mange!) dem der overdriver/direkte lyver for at blive scannet ekstra i deres graviditeter... I starten lyver folk ofte om - at de ingen anelse har om hvor langt de er henne, senere hen lyver folk om de ikke har mærket liv (her er det ofte "Kun" hjertelyd de får ud af det), lyver om blødning osv. Jeg ved det for jeg har arbejdet indenfor systemet og har læst en del artikler om det dengang også - at det var et problem, for det koster samfundet dyrt....

Men hvis man "bare" skal ha lyttet hjertelyd tager det jo ofte bare 2 min, og du er ude igen, så er man reelt bekymret - så synes jeg det er ok.

Jeg bruger af og til vagtlægen til at få udskrevet recepter fx, - på svampebehandling, blærebetændelse el. lign. Har simpelthen ikke mulighed pga arbejde for at ringe til egen læge mellem 8-9 - men jeg overdriver ikke - for synes faktisk det er dødsygt at sidde ved en vagtlæge og man får jo sjældent noget ud af det! :-)

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det er bestemt heller ikke sjovt...

Bløder du??

Jeg har ikke blødt et stykke tid nu, men har blødt en del i starten. Min bekymring kommer fordi jeg pludselig har det ret godt i forhold til de sidste 3 uger hvor jeg har været sygemeldt pga slemme slemme graviditetsgener!

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Hmm jeg overdriver egentlig ikke... Men for ikke så længe siden der blødte jeg lidt i uge 17 i min graviditet. Ringede til vagtlægen som sagde jeg ikke skulle komme men bare slappe af... Så ringede jeg bagefteer til jordemoren på fødegangen, og spurgte om jeg måtte komme ind og få tjekket hjertelyd bare for min egen sikkerheds skyld, det måtte jeg gerne.

Noget jeg kan blive forarget over er alle (og det er mange!) dem der overdriver/direkte lyver for at blive scannet ekstra i deres graviditeter... I starten lyver folk ofte om - at de ingen anelse har om hvor langt de er henne, senere hen lyver folk om de ikke har mærket liv (her er det ofte "Kun" hjertelyd de får ud af det), lyver om blødning osv. Jeg ved det for jeg har arbejdet indenfor systemet og har læst en del artikler om det dengang også - at det var et problem, for det koster samfundet dyrt....

Men hvis man "bare" skal ha lyttet hjertelyd tager det jo ofte bare 2 min, og du er ude igen, så er man reelt bekymret - så synes jeg det er ok.

Jeg bruger af og til vagtlægen til at få udskrevet recepter fx, - på svampebehandling, blærebetændelse el. lign. Har simpelthen ikke mulighed pga arbejde for at ringe til egen læge mellem 8-9 - men jeg overdriver ikke - for synes faktisk det er dødsygt at sidde ved en vagtlæge og man får jo sjældent noget ud af det! :-)

Jeg kan sagtens følge dig og har det også sådan! Men i min situation er der bare en del aspekter og fordi jeg tidligere har haft missed abortion, bliver jeg selvfølgelig hurtigt bekymret!

Anmeld

1. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg har ikke blødt et stykke tid nu, men har blødt en del i starten. Min bekymring kommer fordi jeg pludselig har det ret godt i forhold til de sidste 3 uger hvor jeg har været sygemeldt pga slemme slemme graviditetsgener!

Men i slutningen af 1. trimester er det meget normalt, lige pludselig at få det godt... Altså at man ikke er særlig plaget i 2. trimester...

Kan godt forstå du er bekymret, men og ja, det skal jo siges... HVIS og det er et stort hvis, der skulle være noget galt, så kan man intet gøre nu... Men så længe du hverken har smerter eller bløder, så tror jeg ikke du skal være bekymret...

Er du blevet scannet og hvornår??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.