Hmm jeg overdriver egentlig ikke... Men for ikke så længe siden der blødte jeg lidt i uge 17 i min graviditet. Ringede til vagtlægen som sagde jeg ikke skulle komme men bare slappe af... Så ringede jeg bagefteer til jordemoren på fødegangen, og spurgte om jeg måtte komme ind og få tjekket hjertelyd bare for min egen sikkerheds skyld, det måtte jeg gerne.
Noget jeg kan blive forarget over er alle (og det er mange!) dem der overdriver/direkte lyver for at blive scannet ekstra i deres graviditeter... I starten lyver folk ofte om - at de ingen anelse har om hvor langt de er henne, senere hen lyver folk om de ikke har mærket liv (her er det ofte "Kun" hjertelyd de får ud af det), lyver om blødning osv. Jeg ved det for jeg har arbejdet indenfor systemet og har læst en del artikler om det dengang også - at det var et problem, for det koster samfundet dyrt....
Men hvis man "bare" skal ha lyttet hjertelyd tager det jo ofte bare 2 min, og du er ude igen, så er man reelt bekymret - så synes jeg det er ok.
Jeg bruger af og til vagtlægen til at få udskrevet recepter fx, - på svampebehandling, blærebetændelse el. lign. Har simpelthen ikke mulighed pga arbejde for at ringe til egen læge mellem 8-9 - men jeg overdriver ikke - for synes faktisk det er dødsygt at sidde ved en vagtlæge og man får jo sjældent noget ud af det! :-)
Anmeld