Overdrivelse fremmer forståelse!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Overdriver du når du ringer til lægen/vagtlægen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.863 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. december 2012

Anonym trådstarter

Overdriver du når du ringer til læge og Vagtlæge?

Jeg har netop ringet til vagtlægen fordi jeg er mega bekymret omkring min graviditet. Der er en masse komplikationer og blandt andet blødninger, men føler aldrig at jeg bliver taget alvorligt. Idag overdrev jeg lidt og straks bad de mig komme ind på hospitalet.

Har du nogensinde gjort det eller kunne i finde på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

o1Mutte

Det kunne jeg sagtens finde på, hvis jeg ikke følte at blev taget alvorligt..

Anmeld

1. december 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Jeg har netop ringet til vagtlægen fordi jeg er mega bekymret omkring min graviditet. Der er en masse komplikationer og blandt andet blødninger, men føler aldrig at jeg bliver taget alvorligt. Idag overdrev jeg lidt og straks bad de mig komme ind på hospitalet.

nu er jeg så heldig at jeg næsten aldrig skal til lægevagten..
men min tidligere læge jeg havde, han tog mig overhovedet ikke seriøst, jeg gik jo med smerter i mine ankler, men jeg skulle bare tabe mig..

da jeg havde skiftet læge, blev jeg sendt til røngten, og ups.. jeg havde sq slidgigt..

Anmeld

1. december 2012

Muhmi

Nej det gør jeg ikke... Der er ingen grund til at overdrive, for hvis vagtlægen ikke mener der er noget så er der sikkert ikke noget... MEN hvis jeg virkelig er urolig så insisterer jeg ganske enkelt bare på at komme ind til et tjek Det plejer de ikke at sige nej til

Men hvor langt er du henne siden du føler du skal overdrive?

Anmeld

1. december 2012

klmf

Hvis ikke man føler sig taget alvorligt, så synes jeg egentlig det er det man skal sige til vagtlægen/lægen. Det kan nogle gange få dem til at gribe tingene an på en anden måde eller man kan få nogle misforståelser ryddet af vejen forhåbentlig.

Anmeld

1. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

jeg har kun haft behov for at ringe til vagtlægen 2 gange(sikkert flere som barn) og der har jeg ikke haft behov for at overdrive, de har taget mig fint alvorligt og bedt mig komme med det samme begge gange..

jeg synes det er lidt 'snyd' at overdrive med vagtlægen, fordi hvis der er et behovs for at overdrive, så er det jo slet ikke så slemt, så man burde nok kunne vente til om morgenen og ringe til egen læge, i stedet for at 'tage pladsen' fra en der faktisk har det rigtig skidt

Anmeld

1. december 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Ringer nærmest aldrig..
I løbet af min søn levetid, har jeg ringet 2 gange..
Og han er i den tidlige skolealder..

Ved ikke om jeg kunne finde på og "pynte lidt", hvis jeg ikke blev taget alvorligt..

Vi er dog nærmest næsten aldrig syge..

Anmeld

1. december 2012

B&J

nej har jeg aldrig

men har ringet og sagt nu tager i jer sku sammen og ser på min søn der havde vi været der engang men fordi han ingen feber havde ville de ikke se ham...

senere på aften lød han igen som en søløve og vi fortalte det samme begge gange men nr 2 gang forlangt vi de skulle se ham

og ja han havde så astmatisk bronkitis og det kunne de jo bare havde tjekket første gang men ville de ikke fordi han ingen feber havde og jeg er ellers en der aldrig går til lægen eller noget men når man virkelig mangler dem ja så svigter de sku en

Anmeld

1. december 2012

henh01

Nej jeg har aldrig følt mig nødsaget til at overdrive - har altid følt mig meget forstået.

Men som en anden skriver; hvis jeg en dag oplever ikke at blive taget alvorligt vil jeg selv bede om at blive undersøgt. Heldigvis synes jeg det har haft en positiv effekt at vægtlægerne er begyndt at optage tlf opkaldene - dette gør at de ikke må afvise én

Anmeld

1. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Aldrig nogen sinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.