Hospitalstasken ved kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

Miss BananaHammock

Nessie skriver:

5 dage var også rigeligt for os, men vi vidste på forhånd at det ville blive deromkring, pga. min sukkersyge.
Både Daniel og jeg skulle have stabilt blodsukker for vi måtte tage hjem. Men så var det også skønt at blive sluppet fri

Jeg går ikke ud fra at du kommer i fuld narkose?
Når først bedøvelsen begynder at virke, og de begynder at skære, så går det altså stærkt. Vi blev vildt overraskede da vi hørte det første skrig, var slet ikke klar over at det var allerede

Nope ingen fuld narkose!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Jeg satser også på hospitalstøj under opholdet, også en morgenkåde med hjemmefra. Min søster havde dog problemer med hospitalstrusserne fordi de var for store også skøjtede bindet rundet hvilket var ubehageligt. Men jeg har fundet nogle billige bomuldstrusser i føtex der går langt op så dem kan jeg ha med i reserve.

Jeg ved det ikke præcis - men vores nabo som lige har født ved pks af samme grund tilbragte 2 nætter på barselsafsnittet også tog de hjem efter hælprøven. Så tror det kommer an på hvordan jeg og junior har det. Hvis jeg er frisk nok så satser jeg også på 2 - 3 nætter. Vi har mange trapper, og jeg skal helst selv kunne gå op og ned for at komme på wc og i seng, så det skal jeg være frisk nok til. Men har det altid bedst i min egen seng - så heller ikke for længe et ophold hvis jeg kan undgå det

Jeg havde samme problem som din søster, så super du har købt nogle sexet trusser i føtex

Panodil er nok en god ide, men bare lige som en solstrålehistorie, så havde jeg altså ikke brug for smertestillende mere på 2. dagen, så det er ikke sikkert du får brug for det. Jeg kunne også vende mig m.m uden problemer.

Vil dog råde dig til at blive på sygehuset indtil din mælk er løbet til, hvis du vil amme. Det giver bare en anden tryghed, at du føler dig tryg ved det hele inden I kommer hjem. Og det kan vidst være lidt sværere og amme, når man får ks( i hvert fald kan mælken være lidt længere om at løbe til).

Anmeld

3. december 2012

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Jeg havde samme problem som din søster, så super du har købt nogle sexet trusser i føtex

Panodil er nok en god ide, men bare lige som en solstrålehistorie, så havde jeg altså ikke brug for smertestillende mere på 2. dagen, så det er ikke sikkert du får brug for det. Jeg kunne også vende mig m.m uden problemer.

Vil dog råde dig til at blive på sygehuset indtil din mælk er løbet til, hvis du vil amme. Det giver bare en anden tryghed, at du føler dig tryg ved det hele inden I kommer hjem. Og det kan vidst være lidt sværere og amme, når man får ks( i hvert fald kan mælken være lidt længere om at løbe til).

åhh håber jeg får det som dig ! Skal nok tage imod alt det smertestillende jeg kan - men ville der foretække at undvære! Plus med alle vores trapper, vil en nogenlunde mobil krop være at foretrække!

Er spændt på alt det med at amme - vil gerne, men kan slet ikke forestille mig hvordan det er. Men du har nok ret i at det er rart at have hjælp til at få det hele igang.

Ved du hvor længe der normalt går før mælk løber til? Kan det tage flere dage?

Anmeld

3. december 2012

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

åhh håber jeg får det som dig ! Skal nok tage imod alt det smertestillende jeg kan - men ville der foretække at undvære! Plus med alle vores trapper, vil en nogenlunde mobil krop være at foretrække!

Er spændt på alt det med at amme - vil gerne, men kan slet ikke forestille mig hvordan det er. Men du har nok ret i at det er rart at have hjælp til at få det hele igang.

Ved du hvor længe der normalt går før mælk løber til? Kan det tage flere dage?

Den løber normalt til på 3. dagen,ved mig kom den på 4. dagen. Vi var jo indlagt 5 dage, simpelthen fordi Karla skulle tage på inden vi tog hjem.( de mente hun havde tæret på sig selv inden i maven). Og vil sige i forhold til amning, var det faktisk en velsignelse- det gav en lidt anden selvtillid, at man, inden man selv stod med det, havde set vægten stige.

Anmeld

3. december 2012

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Den løber normalt til på 3. dagen,ved mig kom den på 4. dagen. Vi var jo indlagt 5 dage, simpelthen fordi Karla skulle tage på inden vi tog hjem.( de mente hun havde tæret på sig selv inden i maven). Og vil sige i forhold til amning, var det faktisk en velsignelse- det gav en lidt anden selvtillid, at man, inden man selv stod med det, havde set vægten stige.

Det kan jeg godt følge dig i. Jeg tror bare jeg er bange for at blive sindssyg af ikke at være hjemme i mine egne trygge rammer. Er virkelig til "ude er godt, men hjemme er absolut det bedste jeg ved" - både med at finde ro, sove ordentligt (i egen seng) og bare ja ha det bedst. Men hvis amningen ikke køre, så kan man ha' nok så meget ro og sin egen seng - det hjælper jo ikke.

Anmeld

3. december 2012

M!

Har du nogle graviditets strop-bluser? 

Hvis du har, så tag dem med. Det er super behageligt med stort tøj når man har fået kejsersnit. 

Jeg er også en af dem der stoppede med smertestillende på 2. dagen. Jeg havde ikke voldsomt ondt. Havde kun ondt når jeg skulle rejse mig og sætte mig, men det er normalt og jeg tror ikke smertestillende kan tage det.  

Anmeld

3. december 2012

Miss BananaHammock

M! skriver:

Har du nogle graviditets strop-bluser? 

Hvis du har, så tag dem med. Det er super behageligt med stort tøj når man har fået kejsersnit. 

Jeg er også en af dem der stoppede med smertestillende på 2. dagen. Jeg havde ikke voldsomt ondt. Havde kun ondt når jeg skulle rejse mig og sætte mig, men det er normalt og jeg tror ikke smertestillende kan tage det.  

Jeg har nogle fra mamalicious men de vil nok sidde stramt da de er af strækstof, så selvom maven bliver mindre, følger de kroppen. Men har købt et par ammetoppe som jeg håber giver lidt luft.

Dejligt at høre at det kan lade sig gøre at være ret så ovenpå efter kort tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.