Hospitalstasken ved kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.610 visninger
26 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Miss BananaHammock

Hej tøser

Skal man have noget specielt med udover det "normale" ting når man skal have kejsersnit?

Tænker at madpakken og alt det man bruger under den evt. lange ve periode kan slettes - da det jo ikke er aktuelt.

Håber I har en skøn aften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Hej tøser

Skal man have noget specielt med udover det "normale" ting når man skal have kejsersnit?

Tænker at madpakken og alt det man bruger under den evt. lange ve periode kan slettes - da det jo ikke er aktuelt.

God ide er højtajlet trusser og bukser, alm trusser og bukser skærer lige ved arret og det er ikke rart lige efter operationen.

Anmeld

30. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Løse bukser og trusser.

Også er det en god ide, allerede nu at sørge for at ha et lille lager af panodil og store bind, til når du kommer hjem fra sygehuset. For man kommer ik lige ud og handle de første dage efter. Vh stine

Anmeld

30. november 2012

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

God ide er højtajlet trusser og bukser, alm trusser og bukser skærer lige ved arret og det er ikke rart lige efter operationen.

tjek - et lager af mormor trusser og graviditets bukser

Anmeld

30. november 2012

Miss BananaHammock

StineW79 skriver:

Løse bukser og trusser.

Også er det en god ide, allerede nu at sørge for at ha et lille lager af panodil og store bind, til når du kommer hjem fra sygehuset. For man kommer ik lige ud og handle de første dage efter. Vh stine

Tark! Har slet ikke panodil i huset, så det skal købes. Bløder man meget? Jeg havde måske tænkt det var stille og roligt når man ikke havde født vaginalt!

Anmeld

30. november 2012

LR85

Hej tøser

Mad!! Du er drøn sulten efter at have fastet en del timer inden. 

Derefter morgenkåbe og sutsko. 

Anmeld

30. november 2012

LR85

Tark! Har slet ikke panodil i huset, så det skal købes. Bløder man meget? Jeg havde måske tænkt det var stille og roligt når man ikke havde født vaginalt!

Du bløder det samme som hvis det var vaginal fødsel. Blødningen kommer fra det 'sår' hvor moderkagen har løsrevet sig frai din livmoder. Så det vil altid være det samme. 

Men der er bind og trusser på hospitalet. Sørg bare for det til du kommer hjem, og ja, hav både panodil og ipren klar. Der er ingen grund til a have mere ondt end højest nødvendigt. 

Anmeld

30. november 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Hej tøser

Lang morgenkåbe da bukser trykke/klemmer på såret.

Nemme hjemmesko som man bare kan "smutte" ned i, da man kan have svært ved at tage sokker/sko på/af

Anmeld

30. november 2012

Ryberg

Hej tøser

Nu fik jeg akut kejsersnit.... men jeg savnede FLERE hygge bukser... sutsko frem for klipklapper..... varme strømper..

trusser - der lånte jeg hospitalets... de passer perfekt når det lige er sådan noget.. lånte nogle stykker med hjem...

Anmeld

1. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du bløder fulstændig det samme, som hvis du havde født vaginal. Du ka købe nogle gode store bind/ små "bleer på apoteket, som er magen til de binde, de har på sygehuset. 

Ja syntes det er vigtigt med panodil, det første stykke tid efter, så man ik går og har ondt.

Og hvis du ka låne et glidelagn til seng, er det også meget rart at ha, de første par uger, til når man ska vende sig i sengen.

Og husk for Guds skyld at massere aret forsigtigt, så det bliver pænt. Massagen hjælper på blodtilstrømningen, som hjælper på helingen, så aret bliver blødt og fint. 

Jeg håber du får en rigtig god oplevelse, og at du bliver glad for dit fine ar. Her elsker jeg i hvert fald mit. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.