Hospitalstasken ved kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2012

September2012

Jeg ville også låne noghospitalstrusser med hjem hvis muligt. Der gik i hvertfald næsten en uge efter mit kejsersnit før jeg kunne overskue at overhovedet at tænke på at have nogen form for buks eller almindeliG trusse på - det er bare sååå ømt og smertefuldt det første stykke tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Miss BananaHammock

Har i dag været ude og købe total mormor trusser i føtex - heldigvis på bud til 15kr pr. stk. Jeg bliver så SEXY ...grrrr...

Anmeld

1. december 2012

Kløver

Miss BananaHammock skriver:

Tark! Har slet ikke panodil i huset, så det skal købes. Bløder man meget? Jeg havde måske tænkt det var stille og roligt når man ikke havde født vaginalt!

Blødning er nøjagtigt det samme, da blødning kommer fra der hvor moderkagen har siddet, så det er ikke anderledes. Sørg for at have tøj med til flere dage og mormor tøjet, tøj der ikke strammer om mave eller ved taljen hvor såret kommer. Husk også personlig hygiejneting som shampoo osv håndklæder får man deroppe, klipklapper som kan spændes fast på fødderne. Mobiloplader, evt bærbar eller dvdfilm, kan blive rart at have med
Sørg for at have panodiler til du engang kommer hjem

Spørg endelig hvis det er, har selv fået 2 kejsersnit, det ene akut det andet semiskut, dvs foregik som pks men blev rykket til en uge før pga sf

Anmeld

1. december 2012

Kløver

babydk skriver:

Jeg ville også låne noghospitalstrusser med hjem hvis muligt. Der gik i hvertfald næsten en uge efter mit kejsersnit før jeg kunne overskue at overhovedet at tænke på at have nogen form for buks eller almindeliG trusse på - det er bare sååå ømt og smertefuldt det første stykke tid. 

De låner ikke ud. Pga hygiejne og folk glemmer at aflevere, og for mit vedkommende har arret begge gange været meget følsomt længe og selvom min datter er 7 mdr kan jeg stadig ikke bruge hverken trusser eller bukser som strammer over arret

Anmeld

1. december 2012

September2012

Maja84 skriver:

De låner ikke ud. Pga hygiejne og folk glemmer at aflevere, og for mit vedkommende har arret begge gange været meget følsomt længe og selvom min datter er 7 mdr kan jeg stadig ikke bruge hverken trusser eller bukser som strammer over arret

Tænker på de der engangstrusser - og det er "låne", som i at høre ad om man må tage nogle stykker med hjem. Jeg ved ikke hvad proceduren normalt er, for jeg var indlagt læææænge, så havde ubegrænset brug af hospitalsudstyr. Men de kan købes her, og vil sige, at de er en god investering :-)

http://www.notanshop.com/catalog/product_info.php?products_id=2088

Anmeld

1. december 2012

Kløver

babydk skriver:

Tænker på de der engangstrusser - og det er "låne", som i at høre ad om man må tage nogle stykker med hjem. Jeg ved ikke hvad proceduren normalt er, for jeg var indlagt læææænge, så havde ubegrænset brug af hospitalsudstyr. Men de kan købes her, og vil sige, at de er en god investering :-)

http://www.notanshop.com/catalog/product_info.php?products_id=2088

Tænker du på de der netagtige nogle ? Dem i stof bliver jo kogevasket og renset og brugt igen

Anmeld

1. december 2012

September2012

Tænker på dem, jeg linker til. De er net-agtige, ja. Kan så se, at de kan vaskes op til ti gange - det var jeg ikke klar over. Men anyways - jeg kunne ikke forestille mig, at have brugt andet end dem i det første stykke tid efter kejsersnit. De var guld værd

Anmeld

1. december 2012

Nessie

Vi lå på sygehuset i 5 dage, og jeg traskede til sidste minut rundt i hospitalets bukser / underbukser. De var bare så behagelige at have på

Og ja, alt hvad der vil kunne hjælpe dig til at vende dig i sengen osv. Det kan gøre ret ondt, og jeg følte nogen gange når jeg kom op at stå at livmoderen "faldt ud" og blev tung, men fik at vide at det var meget normalt.

På sygehuset fik jeg en medicin "pakke" til de første dage, så jeg var dækket godt ind, og husker ikke at jeg havde behov for noget efterfølgende.

Men løst tøj, der er nemt at have på, og sko der er nemme at få på er klart at foretrække

Ved du hvor længe I skal blive på sygehuset?

Anmeld

2. december 2012

Miss BananaHammock

Nessie skriver:

Vi lå på sygehuset i 5 dage, og jeg traskede til sidste minut rundt i hospitalets bukser / underbukser. De var bare så behagelige at have på

Og ja, alt hvad der vil kunne hjælpe dig til at vende dig i sengen osv. Det kan gøre ret ondt, og jeg følte nogen gange når jeg kom op at stå at livmoderen "faldt ud" og blev tung, men fik at vide at det var meget normalt.

På sygehuset fik jeg en medicin "pakke" til de første dage, så jeg var dækket godt ind, og husker ikke at jeg havde behov for noget efterfølgende.

Men løst tøj, der er nemt at have på, og sko der er nemme at få på er klart at foretrække

Ved du hvor længe I skal blive på sygehuset?

Jeg satser også på hospitalstøj under opholdet, også en morgenkåde med hjemmefra. Min søster havde dog problemer med hospitalstrusserne fordi de var for store også skøjtede bindet rundet hvilket var ubehageligt. Men jeg har fundet nogle billige bomuldstrusser i føtex der går langt op så dem kan jeg ha med i reserve.

Jeg ved det ikke præcis - men vores nabo som lige har født ved pks af samme grund tilbragte 2 nætter på barselsafsnittet også tog de hjem efter hælprøven. Så tror det kommer an på hvordan jeg og junior har det. Hvis jeg er frisk nok så satser jeg også på 2 - 3 nætter. Vi har mange trapper, og jeg skal helst selv kunne gå op og ned for at komme på wc og i seng, så det skal jeg være frisk nok til. Men har det altid bedst i min egen seng - så heller ikke for længe et ophold hvis jeg kan undgå det

Anmeld

2. december 2012

Nessie

Miss BananaHammock skriver:

Jeg satser også på hospitalstøj under opholdet, også en morgenkåde med hjemmefra. Min søster havde dog problemer med hospitalstrusserne fordi de var for store også skøjtede bindet rundet hvilket var ubehageligt. Men jeg har fundet nogle billige bomuldstrusser i føtex der går langt op så dem kan jeg ha med i reserve.

Jeg ved det ikke præcis - men vores nabo som lige har født ved pks af samme grund tilbragte 2 nætter på barselsafsnittet også tog de hjem efter hælprøven. Så tror det kommer an på hvordan jeg og junior har det. Hvis jeg er frisk nok så satser jeg også på 2 - 3 nætter. Vi har mange trapper, og jeg skal helst selv kunne gå op og ned for at komme på wc og i seng, så det skal jeg være frisk nok til. Men har det altid bedst i min egen seng - så heller ikke for længe et ophold hvis jeg kan undgå det

5 dage var også rigeligt for os, men vi vidste på forhånd at det ville blive deromkring, pga. min sukkersyge.
Både Daniel og jeg skulle have stabilt blodsukker for vi måtte tage hjem. Men så var det også skønt at blive sluppet fri

Jeg går ikke ud fra at du kommer i fuld narkose?
Når først bedøvelsen begynder at virke, og de begynder at skære, så går det altså stærkt. Vi blev vildt overraskede da vi hørte det første skrig, var slet ikke klar over at det var allerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.