Carina87 skriver:
Jeg blev også rigtig ked af at alle stod og hoppede for at holde vores dreng, og rigtig træt af at de kiggede med når jeg ammede. Jeg ville jo gerne selv holde ham. Han var jo også ny for mig. Jeg synes det var vildt svært og jeg ku heller ikke li at komme ud med ham. Men her ved barn nr. 2 er jeg blevet bedre til at huske på, at de beder om at få lov til at holde hende fordi de har LYST til at holde hende og ikke tænker over, at det har jeg også. De kigger med ved amningen fordi de interesserer sig for, at hun sutter godt og synes det er hyggeligt at se på, og ikke fordi de vil forstyrre og tjekke.
Jeg tror det er vigtigt at du vender den om, og ikke føler det som et angreb, men en kærlig interesse. OG at du gir dig selv lov til at sige fra. Det er okey at tage ud på besøg, og selv holde sin baby. Og da specielt, hvis han er ked af det, der er det jo nemlig hos dig han finder tryghed og ikke hos en eller anden tante. Det er okay at sige fra og passe på sit barn!
Og så spiller hormonerne også en rigtig stor rolle. Jeg får tårer i øjnene og en klump i halsen konstant!
Men ellers så synes jeg da du skal snakke med din sp om det.
Enig

Til TS
Hvis du føler, at folk står og kigger, når du ammer, så sig at du går ind i et andet rum, fordi det er bedst at l får ro til amningen! Jeg kender flere der gik for sig selv, for at sikre, at babys opmærksomhed er på amningen og fordi de ikke brød sig om at sidde med brysterne fremme blandt en masse mennesker,og det er altså helt ok! Det er der ingen der ser skævt til, du gør hvad der er bedst for dit barn!
Og så tænker jeg, om du lige skulle tage at vænde den med din sundhedsplejerske? Er sikker på, at hun er smæk fyldt med gode råd og historier om andre, der har haft det præcis som dig!
En af mine bedste veninder fik en lille søn for 3 uger siden, jeg har ikke set ham endnu, for det har hun ikke haft overskud til, og det er altså hendes behov og ikke alle mulige andres, der skal dækkes! Det er kun bedsteforældrene der har været hos dem! Jeg har snakket med hende, og vi har snakket meget om, at der er nogle, der har svært ved at forstå hendes grænse, men hun er stadig meget grådlabil og har ikke lyst til besøg, og det skal man altså respektere! På samme måde som du skal lytte til dig selv, og sige fra, hvis du ikke har lyst til, at andre skal holde dit lille vidunder! Men du skal nok også tænke, at de ikke spørger i ond mening, men af ren og skær interesse