astma-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Mor til Frederic og Freya

serinasmor skriver:

Nej det er ikke kronisk bare fordi de fylder 2 år ... Vi har erfaret at vi kan trappe lige så stille ned på medicin men hvis vi gør det hurtigt var det ikke sikkert hun var helt klar til et stort spring ... det er dog slet ikke det samme som at vi ikke er medicinfri til maj ,, hvilket vi regner med (måske før) .... men vi kan kun tage ét pust fra ad gangen og så vente til en rum tid - og på at hun ikke er forkølet ...og så tage en mere .. mener der stod at de fleste børn vokser fra det inden de bliver 4 .. nogle før .. nogle lidt senere og nogle få udvikler astma

Vi har også prøvet at trappe ned for nogle år siden, men uden held.

Vi kan max gå ned på 1 pust morgen og 1 pust aften, i sommer perioden og så sætte ham op til 2* pust hver morgen og aften.

Han er 4,3 år og ved næste forkølelse vil de have ham ind for at lave en lunge test. Også hvis han bliver mere udbredt træt - så skal han også sættes op.

På trælse dage har han svært ved at sige mere end 2-3 ord før end han skal trække vejret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

STN skriver:

Godaften damer....

Min datter er halvandet år. Hun har hostet et godt stykke tid.. Men mest om natten, hvor hun får en slags hosteanfald.. Hun hoster og hoster, og bliver ved indtil hun nogen gange kaster op af det, men heldigvis ikke så til. Det er kun sket er par gange nu. Men hun hoster omkring 3 gange per nat.

Hun kommer også til at hoste, hvis hun er meget i bevægelse, og måske bliver forpustet.

Det er en lidt tør, men kraftig hoste.. Nogen gange lyder hun helt som en søløve...

Vi har haft hende til lægen fordi hun har hostet så længe nu. Hu kunne ikke høre noget på hendes lunger. Men sagde at vi kunne prøve en inhalator mod astma. Vi har ikke hentet den på apoteket endnu, for jeg ved ikke rigtig....

Nogen der har erfaring med børn med astma...? Hvis min datter har det synes jeg ikke rigtig, at det er det værd, at sku give hende en maske 2 gange om dagen, når det ikke er så slemt igen. Sys bare det er synd for hende, at hun hoster sådan om natten....

bare lige have i baghovedet at virkningen af flexiotide, først indtræffer efter en ug ca....

Anmeld

29. november 2012

serinasmor

Mor til Frederic og Freya skriver:

Vi har også prøvet at trappe ned for nogle år siden, men uden held.

Vi kan max gå ned på 1 pust morgen og 1 pust aften, i sommer perioden og så sætte ham op til 2* pust hver morgen og aften.

Han er 4,3 år og ved næste forkølelse vil de have ham ind for at lave en lunge test. Også hvis han bliver mere udbredt træt - så skal han også sættes op.

På trælse dage har han svært ved at sige mere end 2-3 ord før end han skal trække vejret.

ej det må også være træls for ham ... det må være svært at lege og følge med

Anmeld

29. november 2012

serinasmor skriver:

ej det må også være træls for ham ... det må være svært at lege og følge med

han klarer sig til ug, men viser heller ikke i bh at han 'udbrændt'.. Idag gik han omkuld 17.20 og vi har ikke hørt noget til ham endnu...

Men vi håber han kan få lov at prøve andet forebyggende, der virker bedre, men nu må vi se...

Ellers lægger vi ikke rigtig mærke til det, da han selv stopper herhjemme og slapper af. kun når han snakker at det af og til lyder som om han lige har løbet 40 omgange omkring huset..

Anmeld

30. november 2012

Sitrani

Mor til Frederic og Freya skriver:

bare lige have i baghovedet at virkningen af flexiotide, først indtræffer efter en ug ca....

min datters medicin hedder det der flexocide, eller hvad det nu var..... uh, binyrebakhormon.. det da ikke så godt? eller er det en skrøne......

Anmeld

30. november 2012

STN skriver:

min datters medicin hedder det der flexocide, eller hvad det nu var..... uh, binyrebakhormon.. det da ikke så godt? eller er det en skrøne......

Både og...

Får dit barn flixotide, skal dit barn have motion og en tilstrækkelig stor mængde kalk i kosten, evt som kost tilskud.

Hvis dit barn får medicin i længere tid skal dit barns højde tjekkes jævnligt. Da det kan hæmme vækst.

Frederic får i forvejen vitamin med ekstra kalk, da han ikke drikke mælk nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.