astma-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

HeidiØ

STN skriver:

kan ikke huske hvad medicinen hedder, men det står "til forebyggelse af astma" på recepten......

jeg har bare en hvis misto til læger, da jeg ofte har oplevet fejl-vurderinger..... og har ikke lyst til at ta den kamp det er, at give min datter den maske, hvis jeg kan undgå det.... jeg mener, hvis nu det ikke er astma...

Åh altså, er NØJAGTIG det samme igennem med min søn pt. Derfor jeg lige blandede mig nedenfor med spørgsmål til "serinasmor"..

Den med mistro til læge er jeg OSSE igennem! Jeg var afsted med William idag, han har nøjagtig samme symptomer som dit barn.. "det er en virus, men du kan da godt få en mikstur mod hoste han skal ha til natten" - det var dommen idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

serinasmor

HeidiØ skriver:

Ej, ved godt det ikke er min tråd, men jeg skal altså lige høre om noget - jeg har nemlig været ved lægen idag med William mht hoste og snot i en måneds tid. Jeg er gang på gang bare blevet fortalt det er virus.. han har nu fået noget mikstur, som vi skal afprøve imorgen aften inden sengetid.

Han vågner et par gange pr nat pga hoste.

MÅ de ikke hoste mere end en uge? Skal lige siges jeg i forvejen er ret utilfreds med vores læge

hvis han også er snottet tror jeg det er en anden snak

Serina hostede lææææænge uden snot .. måske var det startet med snot .. men fortsat uden .. og det må det ikke i mere end en uge

Anmeld

29. november 2012

HeidiØ

serinasmor skriver:

hvis han også er snottet tror jeg det er en anden snak

Serina hostede lææææænge uden snot .. måske var det startet med snot .. men fortsat uden .. og det må det ikke i mere end en uge

Nå okay ja.. pyha, det er bare en jungle og jeg har bare så tit oplevet fejlvurderinger fra lægen.

Vi  for hans snotnæse snart er væk - det er helt vildt så længe de kan være snottede jo!

Anmeld

29. november 2012

Sitrani

HeidiØ skriver:

Åh altså, er NØJAGTIG det samme igennem med min søn pt. Derfor jeg lige blandede mig nedenfor med spørgsmål til "serinasmor"..

Den med mistro til læge er jeg OSSE igennem! Jeg var afsted med William idag, han har nøjagtig samme symptomer som dit barn.. "det er en virus, men du kan da godt få en mikstur mod hoste han skal ha til natten" - det var dommen idag.

ok.... vi har ingen mikstur fået... men har heller ikke den samme læge, som førhen, da vi er flyttet.... men alligevel, når det gælder medicin til børn, så synes jeg altid man høre om, at de slet ikke skulle have haft det osv. Men jeg tror vi skal prøve medicinen til min datter - det er synd hun skal hoste sådan uden grund....

Hvor tit vågne rhan om natten pga. hoste? Min datter vågner ca. 3 gange om natten, men sover selv videre, men løber ind til hende, fordi det lyder så voldsomt, når hun hoster.... og så i løbet af dagen hoster hun kun lidt, medmindre hun er meget aktiv og løber meget rundt osv. hvordan er det med din dreng..?

Anmeld

29. november 2012

HeidiØ

STN skriver:

ok.... vi har ingen mikstur fået... men har heller ikke den samme læge, som førhen, da vi er flyttet.... men alligevel, når det gælder medicin til børn, så synes jeg altid man høre om, at de slet ikke skulle have haft det osv. Men jeg tror vi skal prøve medicinen til min datter - det er synd hun skal hoste sådan uden grund....

Hvor tit vågne rhan om natten pga. hoste? Min datter vågner ca. 3 gange om natten, men sover selv videre, men løber ind til hende, fordi det lyder så voldsomt, når hun hoster.... og så i løbet af dagen hoster hun kun lidt, medmindre hun er meget aktiv og løber meget rundt osv. hvordan er det med din dreng..?

Ja, netop! Jeg vil helst heller ikke ha de skal ha noget hvis det er unødvendigt.

Han vågner nok 2-3 gange osse - det er bare træls, han sover ikke videre af sig selv pt.. og sover generelt mega elendigt.

Han trækker osse vejret underligt - sådan .. tager luft ind, holder været 2 sek og puster ud igen

Han går ikke endnu, men er ikke forpustet når han leger/kravler.

Anmeld

29. november 2012

Sitrani

HeidiØ skriver:

Ja, netop! Jeg vil helst heller ikke ha de skal ha noget hvis det er unødvendigt.

Han vågner nok 2-3 gange osse - det er bare træls, han sover ikke videre af sig selv pt.. og sover generelt mega elendigt.

Han trækker osse vejret underligt - sådan .. tager luft ind, holder været 2 sek og puster ud igen

Han går ikke endnu, men er ikke forpustet når han leger/kravler.

når han ikke selv sover videre, så er det da endnu mere træls!!

Min datter trækker ikke vejret mærkeligt, hun får kun hoste-anfald.... både om natten og så som sagt når hun løber for meget rundt i for lang tid...... men tror vi blir nødt til, at prøve medicinen, for vi har fået en ny tid ved lægen i starten af januar.... og så må vi se.....

Anmeld

29. november 2012

tweety2060

Mon ikke det er astmatisk bronkitis som rigtig mange børn har som små?? Det lyder sådanne. Ofte er det først om aftenen\ natten at de hoster, for de slapper de af. Men at hoste så meget om natten påvirker søvnen....
Medicinen virker ved at løsne slim som sidder i luftvejene og få musklerne til at slappe af. Mener at der kan "komme skader på luftevejene" hvis det ikke behandles....
Den blå medicin har "kun" den bivirkning at de bliver hyperaktiv og øget hjertebanken.
DEn forebyggende skal kun tages 2 gange om dagen!! Men normalt er det et sammenspil melldm de 2 mediciner der giver det bedste resultat. Men nogle har kun brug for den blå..
Jeg ville give det, men det min mening

Anmeld

29. november 2012

HeidiØ

STN skriver:

når han ikke selv sover videre, så er det da endnu mere træls!!

Min datter trækker ikke vejret mærkeligt, hun får kun hoste-anfald.... både om natten og så som sagt når hun løber for meget rundt i for lang tid...... men tror vi blir nødt til, at prøve medicinen, for vi har fået en ny tid ved lægen i starten af januar.... og så må vi se.....

Ja, det kunne da godt lyde lidt som noget astma så, hos Jer!

Jeg tror måske lægen har ret i mit tilfælde... han er jo osse halvsnottet.. sys bare det er længe de render med sådan en forkølelse

Anmeld

29. november 2012

Ønskeønskeønskebarn

STN skriver:

kan ikke huske hvad medicinen hedder, men det står "til forebyggelse af astma" på recepten......

jeg har bare en hvis misto til læger, da jeg ofte har oplevet fejl-vurderinger..... og har ikke lyst til at ta den kamp det er, at give min datter den maske, hvis jeg kan undgå det.... jeg mener, hvis nu det ikke er astma...

Jeg havde det på helt samme måde og vi har heller ikke de bedste oplevelser med læger, men jeg vidste også eller syntes også at det var synd for min dreng at vågne på den måde hver nat. Vores læge samt sygehuset siger at man ikke kalder det astma før de er to til tre år, og så er det længe at skulle have det sådan. flexotide er forbyggende, i nogle tilfælde udskriver de den der hedder aerobek(staves) og den er ikke god til så små børn siger sygehus og apotek til os derfor fik vi flexotide i stedet for.

jeg er helt sikker på du vælger den løsning/beslutning der er bedst for jeres lille familie:-)

håber det løser sig bedst muligt for jer

kram

Anmeld

29. november 2012

serinasmor

STN skriver:

okay... vi må prøve så...

Medicinen hedder flexocide eller sådan noget, og der står til forebyggelse af astma - 2 pust 2 gange dagligt.... Hvordan giver man medicinen bedst til et barn på 1½ år...?

har hun en dukke eller en bamse??

jeg ville starte med at vise masken til barnet .. og vise på dig hvordan den kommer til at sidde over næse og mund .. så ville jeg sætte mig på gulvet i skrædderstilling med barnet på skødet... lade barnet hjælpe med at give dukken/bamsen medicin (uden at trykke på knappen) og så er det barnets tur (her kan det godt være du skal være lidt bestemt) .. sæt masken over barnets næse og mund.. tryk på knappen .. træk vejret sammen med barnet og tæl evt langsomt til 10 (eller med vejrtrækninger)... hvis du skal gøre det igen kan du overveje om dukken/bamsen skal have medicin igen .. gentag .. når det er slut har serina altid fået lov at være den der satte prop på og hun har hjulpet med at lægge den på plads ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.