Umulig at få job, skal vi bare få nr. 2 nu? Hvad ville du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

klmf

Anonym skriver:

Jamen jeg er på kontanthjælp og vi har 9500 kr til mad og diesel nu.. så vi ville godt kunne få en mere.. Og første år er det jo barsel, så ingen daginstitution.. så der ville vi jo have de ca 4200 kr i kvartalet mere.. altså ca 1400 kr pr. måned.. Så vi ville sidde bedre i det ved at få en mere.. vi har jo alt udstyr fra den første.. Når jeg så skulle fra barsel skulle den lille jo i dagpleje, så ville vi få halvpris på børnehaven.. så der skulle vi jo betale 700 kr mere i daginstitution.. men igen vi har også 1400 kr mere om måneden.. så vi ville sidde i det som vi gør nu og det går ok jo.. men igen jeg ville SÅ gerne have at jeg var selvforsørgende.. men hvis jeg alligevel ikke kan blive det før barn nr. to.. ja så det jo en ond cirkel...

Bare lige et opklarende spørgsmål, når du skriver at I har 4200 mere/kvartal pga. ingen daginstitution - er det fordi den lille ikke har dp-plads eller fordi du vil have den store hjemme? (Regner med det første).

Jeg er nok den helt forkerte til at sige noget, for jeg ville ikke have det godt med at sætte et barn i verden, hvis jeg var på kontanthjælp.... Men igen, jeg har så heller ikke stået i din situation, for det er dælme ikke nemt når der ingen jobs er og du bliver fravalgt pga. eventuel ny graviditet. Der skal jo også fødes nogle børn for at holde børnetallet oppe

Hvad siger din mand, er han mest til at vente eller gå i gang nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Bare lige et opklarende spørgsmål, når du skriver at I har 4200 mere/kvartal pga. ingen daginstitution - er det fordi den lille ikke har dp-plads eller fordi du vil have den store hjemme? (Regner med det første).

Jeg er nok den helt forkerte til at sige noget, for jeg ville ikke have det godt med at sætte et barn i verden, hvis jeg var på kontanthjælp.... Men igen, jeg har så heller ikke stået i din situation, for det er dælme ikke nemt når der ingen jobs er og du bliver fravalgt pga. eventuel ny graviditet. Der skal jo også fødes nogle børn for at holde børnetallet oppe

Hvad siger din mand, er han mest til at vente eller gå i gang nu?

Nej jeg har det også som dig pga kontanthjælpen.. ville helst have job og gøre det på den "rigtige" måde.. men igen hvis jeg sidder fast her fordi ingen vil ansætte
Min mand er bange for om det vil gå økonomisk.. men ellers vil han gerne..
Ja det jeg mener med at have 4200 kr mere er pga børnepengene fra den lille ny..

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Okay, det var også mere, hvis du ikke lige havde fået det regnet med Men håber i finder ud af, hvad der passer bedst i jeres familie

Held og lykke!

Mange tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.