Umulig at få job, skal vi bare få nr. 2 nu? Hvad ville du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Du står i præcis samme situation som mig

Min datter er 2 år til marts - jeg har intet job men søger og søger og søger (og har gjort det i sikkert også 1½ år)..

og vi giver det 1 år til.. og så går vi i gang med nr 2

(Jeg har stemt - udnyt situationen)

Gud ja, fuldstændig samme situation
Men hvorfor udnytter du det så ikke? Hvis det ok jeg spørger,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

come2

Anonym skriver:

Tage det som det kommer? Smide præventionen?

Ja

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Ja

Ok tusind tak for svar!

Anmeld

27. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Gud ja, fuldstændig samme situation
Men hvorfor udnytter du det så ikke? Hvis det ok jeg spørger,,

Vil rigtig gerne svare - men helst PB

Anmeld

27. november 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Ja jeg har søgt i 1,5 år og vores barn er 2 år nu.. Intet job at få. jeg søger og søger, men altid mellem 200-600 ansøgere. Vi bor på landet så det er ekstra svært  Plus at når de ser jeg har et barn på to siger mange "nå hvornår skal du så have nr. 2?"
Vi er egentlig parate til at få barn nr. to.. Men ville så gerne have et job inden.. men ved også godt at selvom det er vildt svært at finde job nu, så er det umulig når jeg først har mave på.. Men føler bare ikke jeg bruger tiden konstruktivt.. Så tænker at få nr. to så går der jo lige et års tid med graviditet osv og et års barsel. Måske tiderne er helt anderledes der.. men ville bare så gerne have et job.. men jo heller ikke fedt få et job også blive gravid efter 6 mdr... hmm what to do...
I må meget gerne begrunde..

Vi hat valgt at udnytte situationen. Min datter vil være 2.4år når lillesøster kommer. Jeg har heller ikke kunnet finde arbejde, så tænker at det er pga barn nr 2 skal være på plads først.

Anmeld

27. november 2012

klmf

Kan I forsørge en mere i jeres nuværende situation? Og kan I forsørge 2 børn hvis markedet IKKE har ændret sig når du kommer tilbage fra barsel og du evt. ikke kan få dagpenge længere? Det er nok to meget vigtige spørgsmål at have fuldstændig afklaret inden I går i gang.

Jeg ville nok ikke have nerver til at få et barn mere uden en lønindkomst, men kan sagtens se dilemmaet -  specielt når der bliver spurgt om babyplaner til samtaler

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Kan I forsørge en mere i jeres nuværende situation? Og kan I forsørge 2 børn hvis markedet IKKE har ændret sig når du kommer tilbage fra barsel og du evt. ikke kan få dagpenge længere? Det er nok to meget vigtige spørgsmål at have fuldstændig afklaret inden I går i gang.

Jeg ville nok ikke have nerver til at få et barn mere uden en lønindkomst, men kan sagtens se dilemmaet -  specielt når der bliver spurgt om babyplaner til samtaler

Jamen jeg er på kontanthjælp og vi har 9500 kr til mad og diesel nu.. så vi ville godt kunne få en mere.. Og første år er det jo barsel, så ingen daginstitution.. så der ville vi jo have de ca 4200 kr i kvartalet mere.. altså ca 1400 kr pr. måned.. Så vi ville sidde bedre i det ved at få en mere.. vi har jo alt udstyr fra den første.. Når jeg så skulle fra barsel skulle den lille jo i dagpleje, så ville vi få halvpris på børnehaven.. så der skulle vi jo betale 700 kr mere i daginstitution.. men igen vi har også 1400 kr mere om måneden.. så vi ville sidde i det som vi gør nu og det går ok jo.. men igen jeg ville SÅ gerne have at jeg var selvforsørgende.. men hvis jeg alligevel ikke kan blive det før barn nr. to.. ja så det jo en ond cirkel...

Anmeld

27. november 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jamen jeg er på kontanthjælp og vi har 9500 kr til mad og diesel nu.. så vi ville godt kunne få en mere.. Og første år er det jo barsel, så ingen daginstitution.. så der ville vi jo have de ca 4200 kr i kvartalet mere.. altså ca 1400 kr pr. måned.. Så vi ville sidde bedre i det ved at få en mere.. vi har jo alt udstyr fra den første.. Når jeg så skulle fra barsel skulle den lille jo i dagpleje, så ville vi få halvpris på børnehaven.. så der skulle vi jo betale 700 kr mere i daginstitution.. men igen vi har også 1400 kr mere om måneden.. så vi ville sidde i det som vi gør nu og det går ok jo.. men igen jeg ville SÅ gerne have at jeg var selvforsørgende.. men hvis jeg alligevel ikke kan blive det før barn nr. to.. ja så det jo en ond cirkel...

Bare lige en bemærkning, har du regnet med at når det barn i har nu fylder 3, så falder børnepengene?

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Bare lige en bemærkning, har du regnet med at når det barn i har nu fylder 3, så falder børnepengene?

Ja det har jeg taget med i beregningerne.. men vi stiger jo også "kun" 700 kr i udgift til institution når nr. to skal ud.. Så der er jo 700 kr tilbage og er det ikke ca det børnepengene falder med.. Ja så vi vil sidde ens udover at skulle holde fødselsdag for en mere og tøj til en mere.. men til den tid ville jeg begynde at søge jobs igen og ville forhåbentlig hurtigere få et.. men hvem ved..

Anmeld

27. november 2012

Dorthe1986

Okay, det var også mere, hvis du ikke lige havde fået det regnet med Men håber i finder ud af, hvad der passer bedst i jeres familie

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.