Umulig at få job, skal vi bare få nr. 2 nu? Hvad ville du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.493 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg har søgt i 1,5 år og vores barn er 2 år nu.. Intet job at få. jeg søger og søger, men altid mellem 200-600 ansøgere. Vi bor på landet så det er ekstra svært  Plus at når de ser jeg har et barn på to siger mange "nå hvornår skal du så have nr. 2?"
Vi er egentlig parate til at få barn nr. to.. Men ville så gerne have et job inden.. men ved også godt at selvom det er vildt svært at finde job nu, så er det umulig når jeg først har mave på.. Men føler bare ikke jeg bruger tiden konstruktivt.. Så tænker at få nr. to så går der jo lige et års tid med graviditet osv og et års barsel. Måske tiderne er helt anderledes der.. men ville bare så gerne have et job.. men jo heller ikke fedt få et job også blive gravid efter 6 mdr... hmm what to do...
I må meget gerne begrunde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

LBK

Jeg har svaret "udnytte siuationen". Men ville dog ikke se det helt på den måde

Jeg synes ikke at ens arbejdsforhold skal bestemme hvornår man skal have børn. jeg forstår godt at du gerne vil have et arbejde, men hvis i ønsker at få et barn nu. Så er det det i gør. Det skal samfundet ikke bestemme

Gør hvad du/I har lyst til og hvad du mener er det "rigtige" for jer og ikke for samfundet.

Anmeld

27. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Ja jeg har søgt i 1,5 år og vores barn er 2 år nu.. Intet job at få. jeg søger og søger, men altid mellem 200-600 ansøgere. Vi bor på landet så det er ekstra svært  Plus at når de ser jeg har et barn på to siger mange "nå hvornår skal du så have nr. 2?"
Vi er egentlig parate til at få barn nr. to.. Men ville så gerne have et job inden.. men ved også godt at selvom det er vildt svært at finde job nu, så er det umulig når jeg først har mave på.. Men føler bare ikke jeg bruger tiden konstruktivt.. Så tænker at få nr. to så går der jo lige et års tid med graviditet osv og et års barsel. Måske tiderne er helt anderledes der.. men ville bare så gerne have et job.. men jo heller ikke fedt få et job også blive gravid efter 6 mdr... hmm what to do...

Du står i præcis samme situation som mig

Min datter er 2 år til marts - jeg har intet job men søger og søger og søger (og har gjort det i sikkert også 1½ år)..

og vi giver det 1 år til.. og så går vi i gang med nr 2

(Jeg har stemt - udnyt situationen)

Anmeld

27. november 2012

henh01

Hvis det var mig ville jeg nok vente til jeg fik job inden jeg fik nr 2 - på den måde sikre man sig bedre økonomisk samtidig med at man har noget der venter på en efter sin barsel.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Jeg har svaret "udnytte siuationen". Men ville dog ikke se det helt på den måde

Jeg synes ikke at ens arbejdsforhold skal bestemme hvornår man skal have børn. jeg forstår godt at du gerne vil have et arbejde, men hvis i ønsker at få et barn nu. Så er det det i gør. Det skal samfundet ikke bestemme

Gør hvad du/I har lyst til og hvad du mener er det "rigtige" for jer og ikke for samfundet.

Tusind tak for dit svar!
Jamen vi ved begge to at vi vil have en mere.. vi har altid sagt vi gerne ville have max 3,5 imellem vores børn.. så vi ville jo alligevel snart have de tanker. Vi vil begge have nr. 2 og ville være fint om 1 år at få.. men igen synes jeg det har været hårdt (i forhold til omverdenen) at sige jeg var arbejdsløs på barsel.. men igen tiderne er som de er og jeg gør ALT for at få et job.. har over 300 ansøgninger ude og jeg KÆMPER hver dag.. så måske jeg skulle "udnytte" krisen i samfundet og få nr. 2.. også om to år er det forhåbentlig andre tider og bedre få job.. plus jeg så har fået de to børn jeg vil have osv..

Anmeld

27. november 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg ville tage det som det kommer.

Jeg har selv svært ved at blive gravid, og vil ikke "spilde" den chance.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hvis det var mig ville jeg nok vente til jeg fik job inden jeg fik nr 2 - på den måde sikre man sig bedre økonomisk samtidig med at man har noget der venter på en efter sin barsel.

Ja sådan tænker jeg også.. men har siddet til 3 samtaler hvor de har valgt en anden og de spurgte alle sammen "planlægger du nr. 2 barn".. Må de jo ikke spørge om.. men når man har en på to år, kan jeg godt forstå folk tænker sådan! Så måske kan jeg slet ikke få job.. Eller det bliver meget svært...

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg ville tage det som det kommer.

Jeg har selv svært ved at blive gravid, og vil ikke "spilde" den chance.

Tage det som det kommer? Smide præventionen?

Anmeld

27. november 2012

come2

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!
Jamen vi ved begge to at vi vil have en mere.. vi har altid sagt vi gerne ville have max 3,5 imellem vores børn.. så vi ville jo alligevel snart have de tanker. Vi vil begge have nr. 2 og ville være fint om 1 år at få.. men igen synes jeg det har været hårdt (i forhold til omverdenen) at sige jeg var arbejdsløs på barsel.. men igen tiderne er som de er og jeg gør ALT for at få et job.. har over 300 ansøgninger ude og jeg KÆMPER hver dag.. så måske jeg skulle "udnytte" krisen i samfundet og få nr. 2.. også om to år er det forhåbentlig andre tider og bedre få job.. plus jeg så har fået de to børn jeg vil have osv..

Hov misforstod hvis, Troede i havde prøvet i 1½ år.

Men stadig, jeg ville lade naturen bestemme.

Anmeld

27. november 2012

LBK

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!

jeg ville hvertfald have gjort sådan. Jeg ville ikke afholde mig for at få et barn pga en dum job situation. Men jeg forstår godt din tankegang. Men som du selv siger. Sådan ser samfundet bare ud lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.