Nu må DF simpelthen komme ind i kampen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. november 2012

tarkoflen

Jeg læste lige denne artikel og bliver så gal! Øv hvor er det pinligt at man ikke under en gruppe mennesker, at komme i svømmehallen! Det er ikke noget skatteyderne betaler for, hvorfor så have så ondt i røven over det! Ja undskyld mit sprog!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-60665057:df -ingen-grund-til-panik-over-mænd-i-badeshorts .html?forside

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Loa

tarkoflen skriver:

Jeg læste lige denne artikel og bliver så gal! Øv hvor er det pinligt at man ikke under en gruppe mennesker, at komme i svømmehallen! Det er ikke noget skatteyderne betaler for, hvorfor så have så ondt i røven over det! Ja undskyld mit sprog!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-60665057:df -ingen-grund-til-panik-over-mænd-i-badeshorts .html?forside

Skal DF ind i kampen?? Ej undskyld mig, nu må du lige.

Det der er sgu også for langt ude.

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Loa skriver:

Er det for langt ude, at man holder åbent for invandrerkvinder, der grundet deres religion ikke ellers ville komme i svømmehallen eller til sport? Jeg synes det er helt ok! Der står også, at tilbudet gælder kvinder uanset etniske baggrund! Og der går da ikke noget af nogen, når det er betalt af private dononere!

Kan ikke se, hvorfor det er anderledes end at der i fitness centre er hold kun for kvinder!

Anmeld

26. november 2012

Giraffen

Loa skriver:

jeg synes det er en god løsning, og DFs kommentar vidner om at de ikke forstår den muslimske kultur

for det er jo ikke kvinderne der skal "tage sig sammen og ikke være sippet over et par mandeben" - det er jo mændene der undertrykker kvinderne - derfor er alternativet at de ikke kommer ud.

Derfor kan det her være et frirum og et sted kvinderne kan være på lige fod med alle andre kvinder

Anmeld

26. november 2012

UnderCover37

tarkoflen skriver:

Kan kun erklære mig helt enig - det koster ingen andre noget end dem der ønsker at komme i de særlige åbningstider som er tiltænkt kvinder der ønsker at komme i et "mandefrit svømmebassin" og det være sig både etnisk og ikke etnisk danske kvinder!

Der findes mange andre tiltag der retter sig mod det ene køn fx har vi her i byen et motionscenter kun for kvinder - er det nu også et problem?
Hoveddelen af brugerne og de der har oprettet det er da pære danske og har bare et ønske om at træne kun blandt kvinder!

Jeg er  træt af den fremmehadshed der ofte lægges for dagen her i landet når der er tale om at gøre noget for andre!

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Giraffen skriver:

jeg synes det er en god løsning, og DFs kommentar vidner om at de ikke forstår den muslimske kultur

for det er jo ikke kvinderne der skal "tage sig sammen og ikke være sippet over et par mandeben" - det er jo mændene der undertrykker kvinderne - derfor er alternativet at de ikke kommer ud.

Derfor kan det her være et frirum og et sted kvinderne kan være på lige fod med alle andre kvinder

Jeg ved ikke om det behøver være på grund af undertrykkelse, men til tider religiøst betinget og de er opdraget til ikke at vise deres hår til fremmede!

Har en kammerat hvis storebror har konverteret og hans kone kunne aldrig drømme om at vise sit hår til ham og hun er også konvertit, så tror ikke det har noget med undertrykkelse at gøre! Hun forlod sin tidligere mand, som var født muslim, fordi han ikke var troende nok til hende!

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

UnderCover35 skriver:

Kan kun erklære mig helt enig - det koster ingen andre noget end dem der ønsker at komme i de særlige åbningstider som er tiltænkt kvinder der ønsker at komme i et "mandefrit svømmebassin" og det være sig både etnisk og ikke etnisk danske kvinder!

Der findes mange andre tiltag der retter sig mod det ene køn fx har vi her i byen et motionscenter kun for kvinder - er det nu også et problem?
Hoveddelen af brugerne og de der har oprettet det er da pære danske og har bare et ønske om at træne kun blandt kvinder!

Jeg er  træt af den fremmehadshed der ofte lægges for dagen her i landet når der er tale om at gøre noget for andre!

Enig!

Anmeld

26. november 2012

Giraffen

tarkoflen skriver:

Jeg ved ikke om det behøver være på grund af undertrykkelse, men til tider religiøst betinget og de er opdraget til ikke at vise deres hår til fremmede!

Har en kammerat hvis storebror har konverteret og hans kone kunne aldrig drømme om at vise sit hår til ham og hun er også konvertit, så tror ikke det har noget med undertrykkelse at gøre! Hun forlod sin tidligere mand, som var født muslim, fordi han ikke var troende nok til hende!

om det er undertrykkelse eller ej handler nok om øjnene der ser det har nok også noget at gøre med hvor vores grænser er overfor hinanden, fx respekterer jeg min kæreste så meget at jeg aldrig ku finde på at kysse en anden mand - og hvis overtrædelsen rent følelsesmæssigt svarer til hvis en muslimsk kvinde viser håret til en anden mand, så er det jo meget logisk

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Giraffen skriver:

om det er undertrykkelse eller ej handler nok om øjnene der ser det har nok også noget at gøre med hvor vores grænser er overfor hinanden, fx respekterer jeg min kæreste så meget at jeg aldrig ku finde på at kysse en anden mand - og hvis overtrædelsen rent følelsesmæssigt svarer til hvis en muslimsk kvinde viser håret til en anden mand, så er det jo meget logisk

Det er jo helt klart et spørgsmål om hvem der ser på det!

Og jeg tror ikke man kan sætte sig ind i andre kultures tankegang, selvom man selv tror man kan

Anmeld

26. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nu får jeg nok hug for den her kommentar men vi gør SÅ meget for dem og alligevel vil de (ikke alle) ikke talpasse sig vores land og respektere vores religion. Og her tænker jeg især på den der boligforening der ikke må få et juletræ op med lys pga. at det ville muslimerne i foreningen ikke have. Ja undskyld mig men efter jeg har hørt det så har jeg fået et helt andet og dårligt syn på muslimer. 

Ved godt at ikke alle muslimer er sådan men det der har virkelig gjort mig gal. Så jeg har svært ved at se hvorfor vi skal "tage hensyn" til dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.