Nemme småkage opskrifter som Malte kan hjælpe med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

VIPpigen

StineW79 skriver:

Ej det lyder fint! Har du en opskrift, du vil dele?? Vh stine

Det har jeg da 

250 g hvedemel, 200 g smør, 100 g flormelis, 1 tysk vanille sukker 1 1/2 spsk god kakao.

Ælt alle ingredienser sammen, undtaget kakaoen til en blød dej. Del dejen i to stykker, og ælt den ene halvdel med kakaoen. Rul den lyse dej ud i en rektangulær plade, ca 20x30 cm. (Rul ud mellem 2 stykker bagepapir, eller andet pergamentpapir, så det er nemt at flytte) 

rul herefter den brune dej ud på samme måde, læg den oven på den lyse, og rul de 2 stykker sammen, som en roulade. Læg den i køleskabet 3/4 timer (eller en time i fryseren) skær kagerne ud med en skarp kniv og læg dem på en bageplade belagt med bagepapir. Bages ved 180 grader i ca 10 min...

glædelig jul 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
VIPpigen skriver:

Det har jeg da 

250 g hvedemel, 200 g smør, 100 g flormelis, 1 tysk vanille sukker 1 1/2 spsk god kakao.

Ælt alle ingredienser sammen, undtaget kakaoen til en blød dej. Del dejen i to stykker, og ælt den ene halvdel med kakaoen. Rul den lyse dej ud i en rektangulær plade, ca 20x30 cm. (Rul ud mellem 2 stykker bagepapir, eller andet pergamentpapir, så det er nemt at flytte) 

rul herefter den brune dej ud på samme måde, læg den oven på den lyse, og rul de 2 stykker sammen, som en roulade. Læg den i køleskabet 3/4 timer (eller en time i fryseren) skær kagerne ud med en skarp kniv og læg dem på en bageplade belagt med bagepapir. Bages ved 180 grader i ca 10 min...

glædelig jul 

Årh den ska jeg prøve på torsdag, når jeg ska holde julebage dag, for min mødregruppe!! Hvor mange bliver der ca af en potion? Vi er nemlig 6 i min gruppe og alle kommer med noget vi ska lave, også dele i 6 potioner. Vh stine

Anmeld

27. november 2012

VIPpigen

StineW79 skriver:

Årh den ska jeg prøve på torsdag, når jeg ska holde julebage dag, for min mødregruppe!! Hvor mange bliver der ca af en potion? Vi er nemlig 6 i min gruppe og alle kommer med noget vi ska lave, også dele i 6 potioner. Vh stine

Der skal blive til ca 75 stk... Men det afhænger af hvor langt og tyk du skære dem 

Anmeld

27. november 2012

StineW79

VIPpigen skriver:

Der skal blive til ca 75 stk... Men det afhænger af hvor langt og tyk du skære dem 

Ej jeg glæder mig helt til at prøve at bage dem! Vh stine

Anmeld

27. november 2012

heidi30

Moma skriver:

Hvad med de småkager, der hedder "Vrøvl". De er supernemme at bage, og børnene kan let være med til at udstikke og pynte.

Prøv denne opskrift:

http://www.oetker.dk/oetker_dk/html/default/debi-7qabq7.dk.html

tak for svar. De lyder også gode 

Anmeld

27. november 2012

VIPpigen

StineW79 skriver:

Ej jeg glæder mig helt til at prøve at bage dem! Vh stine

Jeg skal gerne tilstå at de er nogen af mine yndlings her til jul...

der står i opskriften de skal have ca 10 min, men hold godt øje med dem, med det samme den begynder at blive gylden i kanten skal de ud, ellers kan de hurtigt komme til at smage brændte

Anmeld

30. november 2012

StineW79

VIPpigen skriver:

Jeg skal gerne tilstå at de er nogen af mine yndlings her til jul...

der står i opskriften de skal have ca 10 min, men hold godt øje med dem, med det samme den begynder at blive gylden i kanten skal de ud, ellers kan de hurtigt komme til at smage brændte

Den enste ulempe ved dine småkager, er at man er nød til at lave dobbelt potion

Lavde en dobbelt potion i går til min mødregruppe, da vi lavede fælles julebage/ konfet hygger. Vi delte de færdige småkager i 5 potioner. Fik en godt fyldt kagedåse, som allerede nu er halv tom.

Havde besøg af min mor og søster i går, der var vilde med dem, thea syntes de er mega seje, og har haft besøg af et par veninder i formiddags, som begge har fået opskriften med hjem. 

Er bange for jeg bliver nød til at lave en ny potiotil morgen, som ka bruges til værtinde gaver på søndag, når vi ska til julehygge hos svigerfar. 

Genial og rigtig fin småkage! Overvejer at laver dem som tynde pølser, lægger 4 sammen, 2 lyse og 2 mørke, sådan at når man skære dem ud, kommer de til at se firkantet ud. Gir det mening? Vh stine

Anmeld

3. december 2012

VIPpigen

StineW79 skriver:

Den enste ulempe ved dine småkager, er at man er nød til at lave dobbelt potion

Lavde en dobbelt potion i går til min mødregruppe, da vi lavede fælles julebage/ konfet hygger. Vi delte de færdige småkager i 5 potioner. Fik en godt fyldt kagedåse, som allerede nu er halv tom.

Havde besøg af min mor og søster i går, der var vilde med dem, thea syntes de er mega seje, og har haft besøg af et par veninder i formiddags, som begge har fået opskriften med hjem. 

Er bange for jeg bliver nød til at lave en ny potiotil morgen, som ka bruges til værtinde gaver på søndag, når vi ska til julehygge hos svigerfar. 

Genial og rigtig fin småkage! Overvejer at laver dem som tynde pølser, lægger 4 sammen, 2 lyse og 2 mørke, sådan at når man skære dem ud, kommer de til at se firkantet ud. Gir det mening? Vh stine

Haha... Hvor godt, de er også vildt gode. og jeg laver også altid dobbelt portion, andet er bare ikke nok

jeg har faktisk set en opskrift som mindede om vognhjul, men netop var lavet som du snakker om, og så hed den bare skaktern istedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.