Nemme småkage opskrifter som Malte kan hjælpe med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

heidi30

StineW79 skriver:

Jeg har en pebbernødde opskrift jeg ka sende ii morgen. Den er uden æg og rigtig god til børn. Har også en på short bread der er nem. Vh stine

Gud ja, pebernødder! Dem har jeg slet ikke tænkt på.

Super tak  og shortbread er også godt!

Tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Leneur

heidi30 skriver:

Hej bagedamer og andre kyndige

Malte og jeg har aldrig bagt småkager sammen men iår skal det være ( han er 2 år og 3 mdr. ) så kom gerne med jeres ideer og opskrifter til nemme småkager som vi kan lave sammen uden det store besvær.

God søndag aften 

Prøv at google hexia de trix gaffelkager. Har godt nok Anders Ands kogebog men øh den kan jeg ikke lige finde. De skal trilles til små kugler og trykkes med en gaffel.
Jeg putter dog ikke helt så meget cacaopulver i, eller undlader at putte det i. De er supernemme og smager godt selvom det er en enkel opskrift.

Anmeld

25. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
heidi30 skriver:

Gud ja, pebernødder! Dem har jeg slet ikke tænkt på.

Super tak  og shortbread er også godt!

Tak for svar 

Ja man må da ik glemme pebbernødderne, nu vi nærmer os jul! Vi har allerede bagt 2 potioner. De er jo fine som en lille værtinde gave, til bedsterne, i et gammelt syltetøjsglas, malet på af sønnike! Vh stine

Anmeld

25. november 2012

heidi30

Leneur skriver:

Prøv at google hexia de trix gaffelkager. Har godt nok Anders Ands kogebog men øh den kan jeg ikke lige finde. De skal trilles til små kugler og trykkes med en gaffel.
Jeg putter dog ikke helt så meget cacaopulver i, eller undlader at putte det i. De er supernemme og smager godt selvom det er en enkel opskrift.

Hej,

det lyder som en god børneopskrift, men kan se der skal bruges kartoffelmel, vi bor i Wales og har ikke kunne finde det før, så den må jeg vist springe over.

Men tak for svar!

Anmeld

25. november 2012

heidi30

StineW79 skriver:

Ja man må da ik glemme pebbernødderne, nu vi nærmer os jul! Vi har allerede bagt 2 potioner. De er jo fine som en lille værtinde gave, til bedsterne, i et gammelt syltetøjsglas, malet på af sønnike! Vh stine

Du er da bare fuld af gode ideer. Det skal vi helt bestemt.

Glæder mig til din opskrift imorgen!

Anmeld

26. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
heidi30 skriver:

Du er da bare fuld af gode ideer. Det skal vi helt bestemt.

Glæder mig til din opskrift imorgen!

Så kommer der opskrifter.

Pebbernødder.

250g smør eller flydende becel.

250g sukker.

500g hvedemel.

1tsk stødt ingefær.

1tsk stødt kanel.

1tsk stødt hvid pebber (jeg bruger lidt mindre)

1tsk kardemomme.

1 tsk bagepulver.

1tsk natron.

1dl fløde.

Smør og sukker piskes godt sammen. Resten blandes sammen og blandes i. Ælt det sammen til en fast dej, tril dejen i pølser og skær ud i ca 1 cm tykkelse. Bages på 200 grader i ca 10 min.

Vil du lave figure kommer du lidt mere mel i, så dejen ka rulles tyndt ud.

Vinter roser ( short bread ) ca 60 stk.

175g smør eller margarine.

1 1/2 dl flormelis.

1 æg ( jeg bruger pastuisertet ) 

2 spk fløde.

4 1/2 dl hvedemel.

Fint revet skald fra 1 øko appelsin.

Rør flormelis og fedtstof sammen til en blød masse. Tilsæt æg ogappelsin skald og fløde lidt af gangen. Tilsæt mel.

Fyld dejen i en sprøjtepose ( eller klip hul i en lille fryse pose ) og tryk 60 roser ud på bageparpiret. Roserne ska/ ka hvile 30 min i køleskab. 

Bag midt i ovnen på 175 grader i ca 10 min.

Man ka putte peanutbutter i mellem 2 roser og drysse flormelis over inden servering..  Vh stine

Anmeld

26. november 2012

heidi30

StineW79 skriver:

Pebbernødder.

250g sukker.

500g hvedemel.

1tsk stødt ingefær.

1tsk stødt kanel.

1tsk kardemomme.

1 tsk bagepulver.

1tsk natron.

1dl fløde.

Smør og sukker piskes godt sammen. Resten blandes sammen og blandes i. Ælt det sammen til en fast dej, tril dejen i pølser og skær ud i ca 1 cm tykkelse. Bages på 200 grader i ca 10 min.

1 1/2 dl flormelis.

2 spk fløde.

4 1/2 dl hvedemel.

Rør flormelis og fedtstof sammen til en blød masse. Tilsæt æg ogappelsin skald og fløde lidt af gangen. Tilsæt mel.

Fyld dejen i en sprøjtepose ( eller klip hul i en lille fryse pose ) og tryk 60 roser ud på bageparpiret. Roserne ska/ ka hvile 30 min i køleskab. 

Man ka putte peanutbutter i mellem 2 roser og drysse flormelis over inden servering..  Vh stine

Hej igen,

det er supert, tusind tak!

Glæder mig til at komme igang på fredag .

Anmeld

26. november 2012

VIPpigen

Her skal Lilje og jeg lave julesmåkager. Så vi skal lave dej til pebernødder, vognhjul, vaniljekranse, specier, klejner, og så havregrynskugler.

Lilje elsker at være med i køkkenet og bage, det gælder både når der skal laves kage, boller eller dej til pandekager. Hun er lige fyldt 2 for 3 uger siden 

Anmeld

26. november 2012

birthee

StineW79 skriver:

Pebbernødder.

250g sukker.

500g hvedemel.

1tsk stødt ingefær.

1tsk stødt kanel.

1tsk kardemomme.

1 tsk bagepulver.

1tsk natron.

1dl fløde.

1 1/2 dl flormelis.

2 spk fløde.

4 1/2 dl hvedemel.

Kan man undlade at putte peber i?

Anmeld

26. november 2012

heidi30

VIPpigen skriver:

Her skal Lilje og jeg lave julesmåkager. Så vi skal lave dej til pebernødder, vognhjul, vaniljekranse, specier, klejner, og så havregrynskugler.

Lilje elsker at være med i køkkenet og bage, det gælder både når der skal laves kage, boller eller dej til pandekager. Hun er lige fyldt 2 for 3 uger siden 

Det lyder også rigtigt lækkert!

Håber Malte kommer til at elske at bage sammen med mig, kunne være dejligt at få startet på forskellige traditioner efterhånden.

God bagning til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.