fyldte chokolader - fifs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Ploffer

Carl-Emil's mor skriver:

har du tilfældigvis en opskrift på flydende karamel?

For jeg købte bare en utrolig lækker en i sverige men nu bliver jeg i tvivl om man kan bruge en færdig flydende en? :/

Du kan koge en dåse kondenseret mælk i 3 timer, så får du den lækreste flydende karamel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

tarkoflen

Ploffer skriver:

Du kan koge en dåse kondenseret mælk i 3 timer, så får du den lækreste flydende karamel

enig, det er altså lækkert! Og ret nemt må man sige

Anmeld

25. november 2012

tarkoflen

Carl-Emil's mor skriver:

hahah det skal jeg gøre men der går lige nogle dage desværre men skal nok gøre det

Det vil jeg glæde mig til

Anmeld

25. november 2012

Carl-Emil's mor

Ploffer skriver:

synes bare det lyder så gennemført klamt med kondenseret mælk

men der er nok ikke andet for

tak for fifet

Anmeld

26. november 2012

Weber

tarkoflen skriver:

Jeg har af en konditor fået denne "opskrift" på hvordan man sikre den rigtige temperatur på chokoladen og man slipper for den ærgelige grå overflade og sørger for at det tørre hurtigt

Varm 2/3 dele af chokoladen op til 40 grader, put den sidste1/3 del i, så er chokoladen ca. 30-32 grader, derefter må den ikke overstige 34 grader og må ikke opbevares på køl

Jeg har brugt en chokoladesmelter fra obh og varmet chokoladen langsomt op på blus nr. 1 og så passer det nogenlunde og det tørrede MEGET hurtigere end de andres! Det er godt nok til marcipan, men princippet er jo det samme

God fornøjelse.

Det kommer an på hvilken slags chokolade du bruger. En gid 70% kan godt klare 50 grader. Hvis hun ikke har helt styr på tempereringen vil jeg foreslå at slå det op for den cacao % der vælges

Anmeld

26. november 2012

Weber

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen jeg står for at skulle lave fyldte chokolader til julen til hele familien aka en del mennesker faktisk

men hvordan gør man lige det? Altså hvordan laver man f.eks fyldte chokolader med flydende karamel?

kan man lave fyldte hvide chokolader?

hvilke chokolade er bedst at bruge til det?

Jeg vil råde dig til at bruge noget ordent chokolade istedet for det der kogechokolade. Det er den nemme løsning, det smager ikke lige så godt, og bliver ikke så pænt

Held og lykke med projektet skal selv i gang i næste weekend

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Weber skriver:

Det kommer an på hvilken slags chokolade du bruger. En gid 70% kan godt klare 50 grader. Hvis hun ikke har helt styr på tempereringen vil jeg foreslå at slå det op for den cacao % der vælges

Det var 70% den han anbefalede mig men det er muligt at der er forskel, det ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.