Vugge eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2009

__

Hejsa,

Jeg ønskede mig rigtig meget en vugge til vores førstefødte, men hun havde kolik og sov kun i/på arm de første 4½ måned, så vi ville aldrig have fået den brugt alligevel (vi lejede faktisk også en hængevugge til kolik-skrige-skinken og den havde absolut ingen effekt). Da kolikken var ophørt kom hun i tremmeseng med sengeformindsker.

Denne gang har jeg stadig ingen vugge, men har jo også gjort mig nogle erfaringer undervejs, og finder den overflødig. Leander sover i liften sat ned i tremmesengen, og når han vågner første gang til amning, kommer han over til mig i sengen og bliver der til næste morgen. Om dagen sover han i liften i sin barnevogn eller i kravlegården (ja medmindre han sover i slyngen fordi jeg ikke kan få ham lagt fra mig )

Nå, det blev lidt langt... beklager... for at opsummere... så synes jeg en vugge er spild af penge, medmindre man kan låne eller arver en.

KH
Zenia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Brams

Hej

Vi har en "familie"-vugge som jeg selv og min søster og mine kusiner og fætre har ligget i, så den skal vi have stående selv om det kun er i de første 3 mdr.
Glæder mig til at føre traditionen videre

Min mor har lovet at friske den op så den bliver som ny.

Anmeld

9. juni 2009

Pipsemor

Det var nogle super gode svar alle er kommet med. Det var lidt til overvejelserne.
Jeg tror, jeg er kommet frem til at (med mindre vi havde en "familie-traditions-vugge") jeg ikke vil anskaffe mig vuggen. Som mange af Jer siger, sover den lille pode hos/ved Jer de første mdr. og derefter er de blevet for mobile til at ligge i vugge. Jeg tror måske så, jeg holder mig til den dér "Monica-tremmeseng" eller noget, han endda kan sove endnu flere år i, som f.eks. Leander-tremmesengen...
Nu må vi se, hvad det ender med.

Men tusind tak igen for alle de gode råd og idéer.

Knus

Anmeld

10. juni 2009

Miamaja

vi havde en vugge der naesten aldrig blev brugt da guldklump ville helst sovce hos mig. jeg brugte mere den moses kurv jeg kobte da den var alletiders at have rundt i huset naar nyfodte sover hele tiden og jeg ville have ham i narheden hvor jeg var, og kunne flytte ham rundt i huset samt naar man skal paa tur eller besog hos folk

Anmeld

10. juni 2009

Millepus

Miamaja skriver:

vi havde en vugge der naesten aldrig blev brugt da guldklump ville helst sovce hos mig. jeg brugte mere den moses kurv jeg kobte da den var alletiders at have rundt i huset naar nyfodte sover hele tiden og jeg ville have ham i narheden hvor jeg var, og kunne flytte ham rundt i huset samt naar man skal paa tur eller besog hos folk

Har ogsaa haft en moses kurv til mine drenge. Jeg har ogsaa vaeret rigtig glad for den. Bruger den stadigvaek nu hvor  den yngste er 11 mdr og naesten ikke kan vaere i den.

Anmeld

10. juni 2009

Mca<3

Piamus skriver:

Sjovt med den dér "monica svingvugge". Den har jeg faktisk lige kigget på på babysam's hjemmeside. Overvejer dog også "monica tremmeseng", hvis den da har hæve-/sænkebund.

Er glad for vuggen da den er så mobil  Har den i stuen om dagen og soveværelset om natten ,,

Anmeld

10. juni 2009

charlottekri

jeg har ikke brugt en vugge, da jeg syntes det var spild af penge. Min datter lå i liften til hun var ca. 6 mdr. gammel og kom derefter over i tremmesengen, hvor hun stadig sover.

Anmeld

10. juni 2009

Cris

Ja, måske er det bedre at have kun en træmmeseng. Den lille kan sove i liften i træmmesengen (jeg puttede bare puder rund omkring ham, jeg har ikke brugt liften så meget derhjemme), når han ikke sover hos dig... Den er alligevel en lille lejlighed og du kan sagtens går med ham i liften eller i en slynge. Da jeg var på besøg hos min mor, fik vi lånt en vugge fra en nabo. Den var så en med hjul på. Så synes jeg , at den var meget praktisk. Man kan bruge dem ca i 5 måneder, ikke mere (der er ikke længere plads til dem) Det var godt for så skulle jeg bare rulle ham fra stuen til køkkenet. Og så fra køkkenet til soveværelset osv. Jeg var glad for dem og han har hygget sig og sovet godt der inde. Men hvis man alligevel har en lille lejlighed, så bruger man ikke så mange kræfter på transport  hehe. Så vil jeg have en træmmeseng og han/hun kan vokse i den (der er nogle som bruger træmmesengen til de bliver 2 år, nogle længere endu. Nogle andre i noget mindre tid. Men ca 2 år kan du bruge den).

Anmeld

10. juni 2009

stine_olesen

Vi har ikke haft vugge da jeg synes det er spild af penge i forhold til hvor lang tid de kan bruge den. Istedet havde vi tremme seng og i starten lå han i sin lift oppe i tremme sengen ved siden af sengen. Men han blev hurtogt for stor til liften og flyttede hurtigt ned i sin egen seng istedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.