Vugge eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.930 visninger
28 svar
0 synes godt om
7. juni 2009

Pipsemor

Hej allesammen,

Jeg har brug for et par gode råd eller erfaringer inden jeg går ud og køber seng til min lille kommende dreng.

Hvad har I bedst erfaringer med - en vugge eller tremmeseng?

Det skal måske lige siges, at vi pt. har pladsmangel (kan ikke få solgt lejligheden). Vi har kun 43 kvm. i alt. Dog regner vi med at flytte inden for et år, men hvor længe kan en baby være i en evt. vugge?

Håber, I kan hjælpe.
På forhånd tak.
Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2009

SpunkenJo

Her har vi ingen vugge. Og det er ikke fordi vi ikke har plads til det (Bor i hus), meen, jeg syns det var lidt fjollet, for de kan jo ikke ligge i den ret længe......

Istedet har vi tremmesengen (lilleper/killi) i soveværelset. I fordenden af sengen. Så er den sideind mod vores seng taget af, og dernede står liften så. - Eller det gjorde den, indtil for en uge siden, og nu har jeg lavet en "rede" til lillemanden dernede på den "forkerte led" og det er et HIT!
- Det er nemt for mig, at komme til ham om natten når han skal ammes, og han lærere allerede nu, hvordan hans seng de næste mange år er.

Sengen er delt over i to med en sengerand.

Så her er vugge ikke eksisterende.... altså sparet væk!

Knus Jo

Anmeld

7. juni 2009

bette

vi havde en vugge i starten men fik ret hurtigt en tremmeseng.. for så længe kan de heller ik ligge i en vugge

Anmeld

7. juni 2009

Stumpen

Mathilde sov i vugge til hun var 4 mdr. Det er en vugge  min morbror i sin tid lavede til min storesøster... Men havde vi ikke haft en i familien, så havde hun sovet i liften, det er jeg ret sikker på...

Anmeld

7. juni 2009

Christinahr

Vi har en slyngevugge (www.snegelhuset.dk) der kan de i princippet ligge til de er to.

Anmeld

7. juni 2009

Pipsemor

Okay. Kan ligesom forstå at vuggen nærmest er lidt spild af penge eftersom de hurtigt vokser ud af den. Hvor længe kan de være i en lift så? Jeg synes måske ikke der er nogen grund til at købe tremmeseng med det første, hvis han kan sove i liften de første par mdr. eller er der?
Det kan jo også være, at vi pludselig skal flytte og så er det dumt at have for mange møbler...

Anmeld

7. juni 2009

Pipsemor

Christinahr skriver:

Vi har en slyngevugge ( www.snegelhuset.dk) der kan de i princippet ligge til de er to.

Hov, Christinahr... Linket virker ikke.

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Har haft den holdning at en vugge var unødvendig fordi de ikke kan ligge i den ret længe og nu her til Danielle har det også været unødvendigt. Men med Nadia i sin tid, prøvede vi pga. kolik og dårlig søvn at leje en leandervugge sådan en æggeformet en der hænger i en krog fra loftet og kan bevæge sig i takt med barnets bevægelser, men det var ikke noget hit, så det var godt vi kun lejede den og ikke brugte penge på at købe.

Anmeld

7. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg ved at jeg selv ikke gad ligge i min vugge da jeg var lille.. lå enten i min lift eller i en flet vasketøjskurv
og jeg talte med min svigerinde (som har to børn) om det i går, og deres har heller aldrig gidet ligge i deres, meget dyrt indkøbte, vugge!
Jeg har ikke tænkt mig at købe en vugge da jeg mener det er spild af penge..
Smag og behag og sikkert også et spørgsmål om traditioner!
knus

Anmeld

7. juni 2009

Diana...

Nope ingen vugge her han lå hos mig de første 3 måneder så røg han i liften som står i tremmesengen og vi har så prøvet nogen gange og lægge ham i hans egen seng altså uden liften i men det han ikke helt klar til endnu... 

Jeg var tæt på at købe en vugge men kun fordi de er så søde   men nu hvor jeg kan se hvor hurtigt de vokser ud af liften vil jeg heller ikke købe en lift til nr 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.