Airbag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2009

Diana...

Mie A skriver:

Jeg har altid haft mine børn på bagsædet, da det er det mest sikre. Synes ikke at der er nogen grund til at de skal sidde ved siden af mig - Det vil jo bare være en distration når jeg kører, som jo kan være ret farlig!

Helt enig her er han os på bagsædet og de fleste børn er jo helt afslappet og falder faktisk i søvn når de køre bil så klart det bedste og sikreste at de sidder bag i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2009

Mca<3

Passager sædet er jo det farligste sted i bilen såå   Om bag i med lille mand.

Anmeld

7. juni 2009

Lone Jakobsen

vi har to biler. den ene har ikke airbag foran, så der kan jeg sagtens lade ham sidde. men hvis jeg tager den anden ryger han bare om på bagsædet.
synes nu ideen om at sikkerheden er højre hvis man ikke kan distraheres af den lille på forsædet er rigtigt god, og det er noget jeg vil tænke meget over.
så måske ryger han fast på bagsædet....nu ser vi

Anmeld

7. juni 2009

lonemus

Har i fået slået jeres airbag fra på passegersædet i jeres biler?

Vi har snakket om at få det gjord så jeg kan køre selv og kunne lå lillemanden, men det vil koste os 1500kr for at få slået det fra og så 1500kr for at få det sat til igen og det syntes vi godt ok er mange penge...

Hvad har i gjord?

Da mine børn var spæde kørte jeg altid med dem på passersædet, så ja, vi fik slået airbagen fra.
Vi kender en mekaniker, så han gjorde det kvit og frit for os

Syntes dog det lyder meget dyrt, de fleste biler har jo noget i døren, hvor man kan slå dem fra!!
Har du prøvet at forhøre dig hos flere mekanikere??

Anmeld

7. juni 2009

SaNiNa

lonemus skriver:

Da mine børn var spæde kørte jeg altid med dem på passersædet, så ja, vi fik slået airbagen fra.
Vi kender en mekaniker, så han gjorde det kvit og frit for os

Syntes dog det lyder meget dyrt, de fleste biler har jo noget i døren, hvor man kan slå dem fra!!
Har du prøvet at forhøre dig hos flere mekanikere??

Ja kæresten ha ringet rund til rigtig mange.

Anmeld

7. juni 2009

Pia

I vores gamle skoda fik vi den også slået fra.. det ville også have kostet 1500 kr og få den slået fra og 1000 kr og få den slået til igen, hvis det ikke lige var fordi vi kender en mekaniker der gjorde det for os.

Jeg havde Lærke på forsædet når jeg kørte langt alene med hende..

Men det er langt langt fra alle ældre biler hvor du selv kan slå den fra i..
Så der skal man have hjælp til det som i skal..

I vores nye skoda kan jeg gøre det med nøglen ..
Så det er jo så nemt..

Kh Pia..

Anmeld

7. juni 2009

lonemus

Sanne skriver:

Ja kæresten ha ringet rund til rigtig mange.

Det var godt nok en dyr omgang......på trods af dette, tror jeg nu bare du vil blive rigtig glad for a få det gjort.....det er ikke så nemt at have dem bagi, når man kører alene....så taber de sutten osv., så skal man holde ind til siden hele tiden

Anmeld

7. juni 2009

SaNiNa

lonemus skriver:

Det var godt nok en dyr omgang......på trods af dette, tror jeg nu bare du vil blive rigtig glad for a få det gjort.....det er ikke så nemt at have dem bagi, når man kører alene....så taber de sutten osv., så skal man holde ind til siden hele tiden

osse lidt det jeg tænker... og min arme er altså ikke vildt lange... men vil jo osse have sikkerheden er i top... jeg skal jo rimelig langt for at komme til familien...

Anmeld

7. juni 2009

Mum33

Sanne skriver:

osse lidt det jeg tænker... og min arme er altså ikke vildt lange... men vil jo osse have sikkerheden er i top... jeg skal jo rimelig langt for at komme til familien...

Jeg har også min sveske foran når vi kører hjem til familien.

Fandt lige dette på forbrugerrådets hjemmeside:

"Forbrugerrådet er dog også opmærksom på, at det kan være mere sikkert og bekvemt at placere barnet bagudvendt på forsædet, hvis føreren er alene i bilen, da det er vigtigt at kunne holde barnet under opsyn under kørslen."

Tror ikke de ville skrive sådan hvis det var livsfarligt at gøre det

Anmeld

7. juni 2009

Mikkelmusen

Sorry hvis jeg har misset det, men hvilken bil har i Sanne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.