Sosu hjælper med tattoveringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

jydeinden

lotchen skriver:

Lange ærmer og at udføre personlig pleje plus håndtering af mad osv. må være et absolut no-go, så det bliver nok svært at skjule dem. Om det støder nogen eller ej tror jeg kommer meget an på personen, der bærer tatoveringerne. Så bare vær dig selv, du kan jo ikke tage dem væk. Men tag det så heller ikke personligt, hvis nogen vælger dig fra pga. dem. Jeg har arbejdet med flere, der havde store, synlige tatoveringer - nogle var søde og rare og der bemærkede man slet ikke tatoveringerne, andre var mildt sagt en prøvelse og der blev tatoveringerne også til noget negativt. Så tag det som en oplevelse

det er ikke alle hjælpere der håndterer mad, og nogen steder er det desværre mikroovns mad, dvs du kan sagtens have en lang trøje på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Rinepigen skriver:

Ville da lige høre om der er nogle herinde der skulle have erfaringer med at være inden for hjemmeplejen og samtigdig være tattoveret på synlige steder ?

Jeg var i 2010 igang med uddannelsen som SSH og der var jeg ikke tusset på begge arme som jeg er nu da jeg fik bøvl med ryggen måtte jeg stoppe min uddannelse. men nu er jeg lige blevet optaget igen for at færdiggøre min uddannelse. så på mandag skal jeg i praktik i en uge og derefter ind på teori 2 og så i praktik igen.

er jo lidt nervøs for hvad de vil sige til mine tattoveringer ude på plejehjemmet da det er skulls og lidt dyster tattoveringer har selvfølgelig planer om at komme i en langærmet trøje for at dække dem mest muligt men kan jo nok ikke undgå de ser dem så længe det er begge underarme jeg har tusset

nogle erfaringer og evt gode råd ?

kommer lige et par billeder at begge arme.. den med rosen er et begyndende sleeve så den fylder godt og vel hele undersiden af underarmen

og de 2 sidste sidder så man kan dække dem

En fra mit arbejde har synlige tattoveriner på armene - det er godt nok betty boob og sådan noget .. 

Ikke for at kritisere din person eller noget i den retning, så virker dine skræmmende - hvis det havde været nogle mere positive tattoveringer, havde de nok ikke behovet at være skjulte, efter min mening, men syns dine virker for skræmmende

Anmeld

23. november 2012

Kloster

Jeg ved ikke om nogen ville vælge drig fra pga dine tattoo's. Jeg personligt ville være kritisk og skeptisk pga jeg synes dine tattoo's med dødningehoveder osv ikke er "passende" i det fag (bare min mening)

Ang langærmet trøje, er det absolut NO GO pga hygiejne ved os.

Anmeld

23. november 2012

Philla

Rinepigen skriver:

Ville da lige høre om der er nogle herinde der skulle have erfaringer med at være inden for hjemmeplejen og samtigdig være tattoveret på synlige steder ?

Jeg var i 2010 igang med uddannelsen som SSH og der var jeg ikke tusset på begge arme som jeg er nu da jeg fik bøvl med ryggen måtte jeg stoppe min uddannelse. men nu er jeg lige blevet optaget igen for at færdiggøre min uddannelse. så på mandag skal jeg i praktik i en uge og derefter ind på teori 2 og så i praktik igen.

er jo lidt nervøs for hvad de vil sige til mine tattoveringer ude på plejehjemmet da det er skulls og lidt dyster tattoveringer har selvfølgelig planer om at komme i en langærmet trøje for at dække dem mest muligt men kan jo nok ikke undgå de ser dem så længe det er begge underarme jeg har tusset

kommer lige et par billeder at begge arme.. den med rosen er et begyndende sleeve så den fylder godt og vel hele undersiden af underarmen

Jeg har selv arbejdet med det samme som dig - og du skal da bare komme som du er. De gamle sætter mest pris på din omsorg og venlighed. Og det er jo også det, som er vigtigst 

Anmeld

23. november 2012

Mom2

Rinepigen skriver:

min moster arbejder på plejehjem/hjemmepleje og har en synlig tatovering ved håndledet/ud på hånden og den er intet problem. Den er dog slet ikke så stor og voldsom som dine, så kan godt være det er derfor, at den ikke er et problem.

Ærligst så havde jeg nok tænkt mig lidt om og valgt at få tatoveringer et andet sted, hvis jeg virkelig gerne ville være sosu assistent..

Anmeld

23. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
jydeinden skriver:

det er ikke alle hjælpere der håndterer mad, og nogen steder er det desværre mikroovns mad, dvs du kan sagtens have en lang trøje på

Korrekt omkring maden

Men man må ikke have langærmede trøjer på hvis man skal udføre personlig hygiejne - så jeg tænker i det store hele, at en sosuhjælper aldrig burde have langærmede på for hygiejnen skyld.

Der hvor jeg er ansat, må vi ikke have det på.

Anmeld

23. november 2012

Tip!

Idet at du arbejder med ældre, så skal du huske at de er fra den tid hvor man ikke var tatoveret, og det godt kan skræmme nogle af dem.

For dem som er af den ældre årgang er det ikke så naturligt som os at have tatoveringer, som det er den dag idag.

Der vil da være nogen der fravælger dig pga det du har fået tatoveret, da det ville sende et andet signal hvis du nu havde fået tatoveret blomster, sommerfugle what ever på armen.

Jeg er pædagog studerende, og arbejder nu med ældre udviklingshæmmede. Jeg har en tatovering på håndleddet med min søns navn. I mit og dit fag skal man nok lidt holde igen med at få lavet noget der kan støde andre mennesker, da det kan påvirke mit arbejde på sigt..

Anmeld

23. november 2012

VNB

Rinepigen skriver:

Jeg er sygeplejerske og har 3 stjerner tattoveret på den ene arm/håndled. 

Det har jeg aldrig nogensinde hørt noget negativt for.. tværtimod har rigtig mange patienter rost den og sagde at det dog var en rigtig sød og pæn tattovering (de er lavet i forskellige pang-farver)  

men dine er jo selvfølgelig lidt mere "voldsomme" fordi det er kranier... så der vil da nok komme en kommentar eller 2... men min erfarring er at de gamle generelt er blevet meget mere åbne for tattoveringer, da det bliver mere og mere normalt, og tror at de tænker at "det bare er noget de unge har nu om dage"  

så jeg synes da bare at du skal følge dine drømme, ligemeget hvilken tattoveringer du har.... det vigtigste er jo at du er sød, venlig og hjælpsom så skal det nok gå. 

ang. lange ærmer, så tror jeg desværre ikke at det går... når man arbejder indenfor personlig pleje, plejer det at være no-go med lange ærmer... man må dog på plejehjem og i hjemmeplejen gerne have ærmer ned til albuen.

Anmeld

23. november 2012

AnonymMor

Mange tak for jeres svar alle sammen det er være spændende og læse alle de forskellige meninger og erfaringer.. 

Jeg må bare tage det som det kommer og håbe de kan li mig til trods for tattoveringerne  

Anmeld

23. november 2012

booster_88

Nu er jeg ikke selv tattoveret, men har arbejdet sammen med mange som var, og også forskellige steder både på hjemmene og i hjemme plejen, og langt de fleste ældre tager det altså super roligt omkring det. De ryster måske lidt på hovedet og siger ja den ungdom og stiller lidt spørgsmål.

Men jeg har aldrig oplevet en direkte dårlig tilbagemelding på det, da de jo ikke skal vurdere dem på tatoveringerne men på deres kompetencer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.