Jeg er uddannet sosu-hjælper, har dog ingen tatoveringer, men derimod piercinger og jeg har kun oplevet en enkelt gang at en ældre dame ikke ville have min hjælp pga det. Måtte jo så fortælle hende, at enten så lod hun mig hjælpe eller også kom hun ikke i bad...derefter var der ingenting og vi lærte hinanden at kende. Hun syntes stadigvæk ikke at det "passede en pige", men hun lærte da acceptere det.
Du kan jo vælge at iføre dig langærmede trøjer indtil du kender de borger du skal ind til. Derudover kan man sige, at hvis du har fået arbejde på et plejehjem/hjemmeplejen, så må det betyde at ledelsen er ligeglad med at du har dem og dermed bliver de ældre nødt til acceptere at du er den hjælp de kan få, med eller uden tatoveringer.
Synes faktisk at de fleste ældre mennesker er ret gode til at acceptere dem der kommer for at hjælpe, men der vil altid være nogen som ikke finder det eller andet i orden og skal være bitre over det meste. Disse mennesker behandler man som alle andre, men tænker sit 
/Fenja 
Anmeld