Sosu hjælper med tattoveringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.335 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. november 2012

AnonymMor

Ville da lige høre om der er nogle herinde der skulle have erfaringer med at være inden for hjemmeplejen og samtigdig være tattoveret på synlige steder ?

Jeg var i 2010 igang med uddannelsen som SSH og der var jeg ikke tusset på begge arme som jeg er nu da jeg fik bøvl med ryggen måtte jeg stoppe min uddannelse. men nu er jeg lige blevet optaget igen for at færdiggøre min uddannelse. så på mandag skal jeg i praktik i en uge og derefter ind på teori 2 og så i praktik igen.

er jo lidt nervøs for hvad de vil sige til mine tattoveringer ude på plejehjemmet da det er skulls og lidt dyster tattoveringer har selvfølgelig planer om at komme i en langærmet trøje for at dække dem mest muligt men kan jo nok ikke undgå de ser dem så længe det er begge underarme jeg har tusset

nogle erfaringer og evt gode råd ?

kommer lige et par billeder at begge arme.. den med rosen er et begyndende sleeve så den fylder godt og vel hele undersiden af underarmen

og de 2 sidste sidder så man kan dække dem

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at de gamle godt ville ku blive lidt forskrægget hvis de så dine tuscher, så ville nok sørge for at ha dem dækket lidt til de første par gange når du kommer ud til dem. Når de så har lært dig at kende, er de nok temmlig ligeglade. 

Held og lykke med din udd! Vh stine

Anmeld

23. november 2012

AnonymMor

StineW79 skriver:

Tænker at de gamle godt ville ku blive lidt forskrægget hvis de så dine tuscher, så ville nok sørge for at ha dem dækket lidt til de første par gange når du kommer ud til dem. Når de så har lært dig at kende, er de nok temmlig ligeglade. 

Held og lykke med din udd! Vh stine

ja det er nemlig os det er jeg frygter lidt  så håber på jeg kan holde dem "skjult" indtil de kender min personlighed osv så det ikke er "så" chokerende for dem at se  

Vil jo helst ikke fremstå som en "bølle" i deres øjn  hehe

Anmeld

23. november 2012

Fenja09

Ville da lige høre om der er nogle herinde der skulle have erfaringer med at være inden for hjemmeplejen og samtigdig være tattoveret på synlige steder ?

Jeg var i 2010 igang med uddannelsen som SSH og der var jeg ikke tusset på begge arme som jeg er nu da jeg fik bøvl med ryggen måtte jeg stoppe min uddannelse. men nu er jeg lige blevet optaget igen for at færdiggøre min uddannelse. så på mandag skal jeg i praktik i en uge og derefter ind på teori 2 og så i praktik igen.

er jo lidt nervøs for hvad de vil sige til mine tattoveringer ude på plejehjemmet da det er skulls og lidt dyster tattoveringer har selvfølgelig planer om at komme i en langærmet trøje for at dække dem mest muligt men kan jo nok ikke undgå de ser dem så længe det er begge underarme jeg har tusset

kommer lige et par billeder at begge arme.. den med rosen er et begyndende sleeve så den fylder godt og vel hele undersiden af underarmen

Jeg er uddannet sosu-hjælper, har dog ingen tatoveringer, men derimod piercinger og jeg har kun oplevet en enkelt gang at en ældre dame ikke ville have min hjælp pga det. Måtte jo så fortælle hende, at enten så lod hun mig hjælpe eller også kom hun ikke i bad...derefter var der ingenting og vi lærte hinanden at kende. Hun syntes stadigvæk ikke at det "passede en pige", men hun lærte da acceptere det.

Du kan jo vælge at iføre dig langærmede trøjer indtil du kender de borger du skal ind til. Derudover kan man sige, at hvis du har fået arbejde på et plejehjem/hjemmeplejen, så må det betyde at ledelsen er ligeglad med at du har dem og dermed bliver de ældre nødt til acceptere at du er den hjælp de kan få, med eller uden tatoveringer.

Synes faktisk at de fleste ældre mennesker er ret gode til at acceptere dem der kommer for at hjælpe, men der vil altid være nogen som ikke finder det eller andet i orden og skal være bitre over det meste. Disse mennesker behandler man som alle andre, men tænker sit

/Fenja

Anmeld

23. november 2012

Fam. Madsen

Rinepigen skriver:

Jeg er udd. Ssh og arbejder på et demens afsnit. 

jeg har selv en tatoo på venster underarm / håndled. 

der hvor jeg er siger vi ikke noget til det. de ældre ligger sjællen mærke til det. og gør de spørger de lidt ind til hvad det er

vil lige sige at der hvor jeg arbejder må ikke have langærmet trøje på. af hensyn til hyggiejne.

Anmeld

23. november 2012

Mumto3

Jeg synes det er rigtig fintat du tænker over det! Og so du del siger, skjul dem i starten og så går det nok.

Anmeld

23. november 2012

wamse

Rinepigen skriver:

ja det er nemlig os det er jeg frygter lidt  så håber på jeg kan holde dem "skjult" indtil de kender min personlighed osv så det ikke er "så" chokerende for dem at se  

Vil jo helst ikke fremstå som en "bølle" i deres øjn  hehe

Nu er jeg ikke hjælper, men jeg plejer aldrig at skjule mine tusser, for vil da hellere alt de lærer mig at kende som jeg er, og ikke lave et falsk billede af mig.
Ud over det, så tror jeg at mange i dag ikke sætter lighedstegn mellem, at mennesker med tusser skulle være "slemme"

Min mor er hjælper og en synlig tusse, og jeg kender et par stykker, som har mange synlige tusser, og er hjælpere, og ikke skjuler det

Anmeld

23. november 2012

Swerg

Min arm er tusset og jeg arbejder i hjemmeplejen.,, jeg har dig sommerfugle, og ikke dødninge hoveder.. Jeg ville skjule dem

Anmeld

23. november 2012

klmf

Lange ærmer og at udføre personlig pleje plus håndtering af mad osv. må være et absolut no-go, så det bliver nok svært at skjule dem. Om det støder nogen eller ej tror jeg kommer meget an på personen, der bærer tatoveringerne. Så bare vær dig selv, du kan jo ikke tage dem væk. Men tag det så heller ikke personligt, hvis nogen vælger dig fra pga. dem. Jeg har arbejdet med flere, der havde store, synlige tatoveringer - nogle var søde og rare og der bemærkede man slet ikke tatoveringerne, andre var mildt sagt en prøvelse og der blev tatoveringerne også til noget negativt. Så tag det som en oplevelse

Anmeld

23. november 2012

B&J

der hvor min kæreste er de tager det ikke så tungt, der er nemlig en kvinde der har på armene og op af halsen om vinteren dækker man det jo bare om sommeren kan man jo tage en tynd tshirt og vesten på

men det er jo forskelligt fra sted til sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.