Gravid2012 skriver:
hehe... det ville jeg ikke ha noget imod at blive 
Det er bare fordi jeg har hoert noget om man kan hjaelpe dem paa vej ved at laerer dem hvad nat og dag er....
ved at lave aktiviter med dem om dagen og faa en masse lys ind i lejligheden og om natten ha daempet lys og snakke stille naar de vaagner op for at faa maelk....
??? 
Jamen det er jo også helt rigtigt. Min datter er 11 uger og sover fra kl. 18.00 til 06.00. Men hun spiser mange gange, første gang er kl, ca. 22.00, der tager jeg hende med i seng og så ammer hun bare når hun skal. Dvs. Hun vågner ikke, hun rumsterer lidt, jeg finder brystet frem og så kører det

Hvis du ammer, kan det virkelig varmt anbefales at du finder ud af at gøre det liggende (hvis du ikke allerede gør det), jeg vågner stort set ikke længere (men har hun spist 100 gange på en nat, så er jeg helt klart lidt klatøjet dagen efter). Hun har heller ingen lortebleer om natten længere og har ikke haft det et stykke tid, så der skal ikke skiftes ble om natten mere.
Men jo, faste rutiner, ingen lys om natten, ingen snak. Når hun bliver (meget) ældre kan man udfase mælken om natten, det plejer at gøre at børnene sover. Det gjorde det hos os, men da hun var omkring 17 mdr. begyndte hun at vågne igen og det gjorde hun indtil hun var ca. 2 år.
Et rigtig godt råd, er at lade være med at se på uret når du er oppe om natten, det gør dig kun endnu mere træt. Og så prøv at acceptere at sådan ER det bare, når man har et lille barn. Ved mit første barn brugte vi jo oceaner af tid i mødregruppen på at diskutere, hvordan vi fik dem til at sove bedre, men det er som om at her 2. gang, der ved man at sådan er det og at det går over. Måske går der 2 år

- men de skal nok lære at sove en dag