Eva skriver:
Det har jeg også en fornemmelse af...min søster red derude og har haft hest i 20 år...så har set det hele lidt fra siden af...smiler.
Og så styrker det dem som før skrevet også i forhold til motorik og indlæring.
Min søster havde det svært i skolen, ved at lære...hun havde haft gulsot i lang tid som spæd(præcis som mine) og det skulle påvirke deres indlæing negativt på sigt...men altså, da hun startede til ridning ændede hun sig på så mange områder og fik det meget nemmere i skolen.
Min mor har de samme positive oplevelser med de stakkels børn hun arbejder med...så jo, jeg kan kun se det positive i ridning...helt sikkert..
Knus Eva..
Helt sikkert... Jeg passede handicappede engang og vi var afsted med dem 2 gange i ugen og man kunne virkelig se hvor meget de nød det!
Gad godt jeg kunne ha en hest igen, men der er virkelig meget arbejde ved det og det tager jo ret meget tid, som jeg ikke lige synes jeg har nu med 2 børn... Men måske engang:-)
Har gået til ridning med en veninde siden, men det er bare ikke helt det samme at ride på en rideskolehest, når man har haft egen hest i 10 år.
Jeg solgte min konkurrencehest da jeg var knap 18 år og for 3-4 år siden fortalte min mor mig at den var blevet aflivet pga en rygskade.... Selv efter så mange år uden den (havde dog besøgt den næsten hver sommer) vrælede jeg helt vildt, for det har trods alt været min allerbedste ven i mange år, selvom det er længe siden....
Men han havde det godt lige til det sidste og var omgivet af mennesker som virkelig holdt af ham...
Vi havde en hoppe også som var super flot, men den viste sig desværre at være ret træls:-( Den var 5 forskellige steder henne for at blive tilredet og det kunne ikke lade sig gøre, selvom det var meget dygtige beridere.... Den sparkede og var i det hele taget ret ondskabsfuld... Den fik så føl inden vi solgte dem, og for 1 år siden fik min far et brev fra en dame i midtjylland, som havde fundet hans navn på sin hests stamtavle.....
Det var så føllet fra den hoppe vi havde, som hun havde købt:-) Hun sendte masser af billeder af den og det var bare fantastisk at se den igen!!!!!! Jeg var med til dens fødsel..... Helt fantastisk at se den som voksen på de billeder :-)
Anmeld