Der var engang en far..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
27 svar
0 synes godt om
6. juni 2009

Honningblomst

der havde glædet sig lige fra han fik af vide hans kone ventede en dreng...han frygtede han fik en pige men det fik han heldigvis ikke...kun drenge ville han have, thi de gav lykke og glæde.

Han glædede sig til fodboldstøvler og crossmaskiner....og han fik da også en stor sund og smuk dreng, med mange kræfter, fuld af energi og med det smukkeste røde hår, præcis som farmand...men denne store dreng var blød som smør indeni, en følsom dreng som elskede alle levenede væsener...

Denne store dejlige dreng blev 6 år nu og skulle prøve at gå til fodbold thi det gjorde drengene i sfo og det samme gjorde far. Èn eneste gang blev det til....det var kedeligt og man skulle bare løbe rundt...

Tilgengæld ville drengen gå til ridning og da moderen nævnte det for faderen så han en smule mærkelig ud, men denne dreng havde en stædig mor, hvis talegaver var gode og faderen blev hurtig tavs da moderen kom med alverdens argumenter for at sønnike skulle ride.

Denne moder var dog ikke vild med dyr, men tog glad afsted med sønnen sin og fik udleveret et stk. reb med en hest for enden.
Sønnen var lykkelig, thi nu havde han fundet sin plads...på ryggen af en hest.

Se dette var en sandfærdig historie, om hvordan tingene ikke altid er eller bliver som de ser ud til.

Glade tanker herfra...

Eva og Bertram den lille rytter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2009

Pia.

FANTASTISK...... - Der findes ikke noget bedre end heste og det er bare det dejligste dyr og en skøn ting for børn at lærer - Mikkel har også redet og elskede det da han var yngre i dag siger det ham ikke noget mere - han elsker kun en ting og det er at spille guitar

Mille der imod rider og elsker det....- det er en skøn sport og igen sundt for børn at have med dyr at gøre...

Tillykke med din lille rytter - nogen af de bedste danske ryttere i Danmark er mænd - så godt gået Bertram...

Knus Pia og sød historie fra det virkelige liv

Anmeld

6. juni 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

FANTASTISK...... - Der findes ikke noget bedre end heste og det er bare det dejligste dyr og en skøn ting for børn at lærer - Mikkel har også redet og elskede det da han var yngre i dag siger det ham ikke noget mere - han elsker kun en ting og det er at spille guitar

Mille der imod rider og elsker det....- det er en skøn sport og igen sundt for børn at have med dyr at gøre...

Tillykke med din lille rytter - nogen af de bedste danske ryttere i Danmark er mænd - så godt gået Bertram...

Knus Pia og sød historie fra det virkelige liv

Tak..-smiler- og helt enig og så er det jo super godt for motorikken og ikke mindst for deres indlæring..min søsters evner eller indlæring forbederes synligt da hun startede til ridning....hun er nu 31 å og rider stadig, så jeg skal helt sikkert nok støtte Bertram i det og så kan det jo være at jeg også lærer en del. I dag har jeg da i hvert fald gjort noget jeg aldrig troede jeg skulle, ved at gå rundt med sådan en hest.
Pia, ved du hvad jeg skal købe til ham og hvor henne...er jo helt ny på det her...-smiler
Knus..

Anmeld

6. juni 2009

Mca<3

Eva skriver:

der havde glædet sig lige fra han fik af vide hans kone ventede en dreng...han frygtede han fik en pige men det fik han heldigvis ikke...kun drenge ville han have, thi de gav lykke og glæde.

Han glædede sig til fodboldstøvler og crossmaskiner....og han fik da også en stor sund og smuk dreng, med mange kræfter, fuld af energi og med det smukkeste røde hår, præcis som farmand...men denne store dreng var blød som smør indeni, en følsom dreng som elskede alle levenede væsener...

Denne store dejlige dreng blev 6 år nu og skulle prøve at gå til fodbold thi det gjorde drengene i sfo og det samme gjorde far. Èn eneste gang blev det til....det var kedeligt og man skulle bare løbe rundt...

Tilgengæld ville drengen gå til ridning og da moderen nævnte det for faderen så han en smule mærkelig ud, men denne dreng havde en stædig mor, hvis talegaver var gode og faderen blev hurtig tavs da moderen kom med alverdens argumenter for at sønnike skulle ride.

Denne moder var dog ikke vild med dyr, men tog glad afsted med sønnen sin og fik udleveret et stk. reb med en hest for enden.
Sønnen var lykkelig, thi nu havde han fundet sin plads...på ryggen af en hest.

Se dette var en sandfærdig historie, om hvordan tingene ikke altid er eller bliver som de ser ud til.

Glade tanker herfra...

Eva og Bertram den lille rytter...

Super dejligt ,, min søn har også redet , faktisk endte det med han fik sin egen pony  Og red en masse stævner .. Heste er en dejlig hobby ,,,, og super sundt ....  Hold fast i det . knus

Anmeld

6. juni 2009

Tina2

Sejt! Seje drenge rider

Jeg har selv redet og haft 4 heste og min mand har faktisk også redet og været leder på en ridelejr. Jeg dyrkede konkurrencespringning

Jeg ELSKER dyr og ved at man får et helt fantastisk nært forhold til heste- ja til dyr i det hele taget....

Må så også lige rose dig for at gå med og tage den hest!!! Det er fandme sejt gået
Kender en som ikke vil lade sin søn gå til ridning fordi hun ikke vil røre heste!!!
Så klap på skulderen til dig fra mig:-)

De drenge jeg gik til ridning med (levede nærmest på rideskolen) gik virkelig op i det og var super dygtige... Og så var de sådan nogle at pigerne kunne li, fordi de jo netop havde så mange pigevenner ved at gå til ridning:-)

Håber han bliver glad for det! Synes det er sejt du taler så hårdt for det overfor hans far, selvom du ikke er særlig glad for heste:-)

Anmeld

6. juni 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Sejt! Seje drenge rider

Jeg har selv redet og haft 4 heste og min mand har faktisk også redet og været leder på en ridelejr. Jeg dyrkede konkurrencespringning

Jeg ELSKER dyr og ved at man får et helt fantastisk nært forhold til heste- ja til dyr i det hele taget....

Må så også lige rose dig for at gå med og tage den hest!!! Det er fandme sejt gået
Kender en som ikke vil lade sin søn gå til ridning fordi hun ikke vil røre heste!!!
Så klap på skulderen til dig fra mig:-)

De drenge jeg gik til ridning med (levede nærmest på rideskolen) gik virkelig op i det og var super dygtige... Og så var de sådan nogle at pigerne kunne li, fordi de jo netop havde så mange pigevenner ved at gå til ridning:-)

Håber han bliver glad for det! Synes det er sejt du taler så hårdt for det overfor hans far, selvom du ikke er særlig glad for heste:-)

"sådan nogle drenge ALLE pigerne kunne li", sku der stå (tastespasser)

Anmeld

6. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej Eva.
Tillykke med den lille rytter og med at du lod ham følge sit hjerte .

Du skal først og fremmest købe en hjelm til ham - mange starter ud med at bruge deres cykelhjelm, det er også fint. Så skal han have nogle gummistøvler og evt senere rigtige sorte ridestøvler med den lille hæl på så foden ikke skrider i stigbøjlerne Og så kan man se på om han skal have rigtige ridebukser med noget skridsikkert stof på indersiden af benene og rumpen.

Jeg elskede det som barn og ville ønske jeg havde mulighed for at ride den dag i dag Og der var masser af drenge på den rideskole jeg gik på...

Anmeld

6. juni 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

"sådan nogle drenge ALLE pigerne kunne li", sku der stå (tastespasser)

Han er bare så glad ved det og glæder sig til han skal strigle (eller hvad det her-smiler) hesten i næste uge...den udstråling han havde da han sad på den hest, det var bare det hele værd og så ellers mig med den hest jeg ikke vidste hvordan jeg skulle stoppe og ikke ligefrem hestevenlige sko på-griner- men Bertram var så glad og sagde jeg var den dejligste mor at jeg gik med ham...det smeltede lige mit hjerte. Han vidste jo jeg ikke var så tryg ved dem, men det blev jeg da lidt mere i dag.
Jeg ville aldrig blande mig i hvad drengene vil gå til..det er jo deres valg og ikke mit...og må sige jeg var STOLT af Bertram da han sad på den hest...noget jeg jo ikke havde turde...seje store dreng...og ja, seje drenge går til ridning...han var også den eneste dreng på holdet, men det tænkte han slet ikke over..han har masser af pigevenner og som du skriver, får han nok ikke mindre nu-smiler
Knus og dejlig weekend til dig og dine...
Eva

Anmeld

6. juni 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Super dejligt ,, min søn har også redet , faktisk endte det med han fik sin egen pony  Og red en masse stævner .. Heste er en dejlig hobby ,,,, og super sundt ....  Hold fast i det . knus

Åh, ja...det kan blive en dyr en-smiler- og han sagde da også i dag hvornår han måtte få en hest selv...om fire år, når du er ti år, sagde jeg...så må vi se om det stadig har interesse-smiler
Ved du hvad jeg skal købe til ham af tøj, støvler osv...og hvor..kan det købes brugt??
Knus Eva..som vidst skal lære en masse nyt nu...og ikke mindst vænne sig til lugten-griner

Anmeld

6. juni 2009

Tina2

Tror faktisk I kan starte med at låne hjelm på rideskolen. Det har de de fleste steder....
Af bukser skal han ha nogle på som ikke kravler op og gnaver (det kan cowboybukser nemlig godt), men du kan få rimelig billige ridebukser:-)

Og så gummistøvler, ja:-)

Du må lige sætte et billede ind af din lille rytter :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.