Giftstoffer i mærketøj!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

An&Jo

RiUL skriver:

Så er det da i hvert fald slut med at handle i Name it, er glad for vi ikke har handlet der særlig meget..

jeg er bestemt også glad for at jeg aldrig har lagt en øre i deres butikker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Vidunderligeunger

er det ikke skadelige stoffet som bliver vasket ud ved første vask på evt. 60 grader?

Anmeld

20. november 2012

nielsen80

Vidunderligeunger skriver:

er det ikke skadelige stoffet som bliver vasket ud ved første vask på evt. 60 grader?

Nej i følge artiklen er det faktisk ved vask, at det giftige stof dannes.

Anmeld

20. november 2012

Mumto3

Uha, ja det er desværr hørt før med name it. Vores børn går stort set kun i tøj fra Kavtig, netop fordi det er noget at det reneste tøj man kan få. Vi har selvfølgelig ikke råd til at købe nyt katvig tøj til 3 børn, så vi køber rigtig meget brugt, og fidusen ved at købe brugt er at så er det faktisk lige så billigt som name it er fra nyt, men bare uden giftstoffer :-)

Anmeld

20. november 2012

Mumto3

Selvom man kunne vaske giftstofferne ud, så ændre det ikke på at der er fattige børn der er blevet syge af at fremstille tøjet med giftstofferne, og at giftstofferne bliver lukket ud i naturen når det vaskes us af tøjet. Det synes jeg også er værd at overveje. Tænk lige tanken, at i Danmark bliver der født 65.000 børn om året, tænk på hvor meget nyt tøj de får i løbet af deres første leveår, og hvor mange giftstoffer det kan blive til.

Anmeld

20. november 2012

Vidunderligeunger

Mumto3 skriver:

Selvom man kunne vaske giftstofferne ud, så ændre det ikke på at der er fattige børn der er blevet syge af at fremstille tøjet med giftstofferne, og at giftstofferne bliver lukket ud i naturen når det vaskes us af tøjet. Det synes jeg også er værd at overveje. Tænk lige tanken, at i Danmark bliver der født 65.000 børn om året, tænk på hvor meget nyt tøj de får i løbet af deres første leveår, og hvor mange giftstoffer det kan blive til.

så langt tænkte jeg slet slet slet ik! jeg tænkte bare - kan det vaskes af??? men det ku det ik

Anmeld

20. november 2012

Vidunderligeunger

Nej i følge artiklen er det faktisk ved vask, at det giftige stof dannes.

argh :/ ik godt! vi har heldigvis mest katvig, ESL, Hummel, danefæ og småfolk.. det var ik på listen vel?

Anmeld

20. november 2012

Laulund87

Øv jeg havde eller tænkt mig at Maria juletøj skulle være fra Name It fordi det er så fint, men nej

Anmeld

20. november 2012

nielsen80

argh :/ ik godt! vi har heldigvis mest katvig, ESL, Hummel, danefæ og småfolk.. det var ik på listen vel?

Nej det er kun bestseller, der bliver angrebet deri...og dermed de mærker der kommer derfra( name it, vera moda, only osv).

Anmeld

20. november 2012

serinasmor

hmmm ... synes måske Vi lige skal hoppe op og falde ned på det .. rapporten som interviewet er bygget over er fra greenpeace ... det er nok én af de kilder jeg slet IKKE stoler på ... Hvis nogen bruger mystiske metoder til at få deres tal så er det da dem ... Jeg tror ikke på undersøgelsen før den kommer fra nogen der ikke er part

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.