Må bankfolk rode i alles økonomi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

Benjamins'mor

mariamiss6 skriver:

jeg tror her snakkes om filialer....

Altså Nordea og Nordea imellem...

Må bankmanden fra Nordea i Frederikssund, blande sig i dine sager, hvis du har Norea i Aarhus.

Nåerh, jeg forstod bare sådan hvis en fra jyske bank skulle blande sig i en fra Nordea (eks).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Den lykkelige

Som en anden skriver.. det er meget svært..

dem som vurdere et hus, skal jo ikke have indsigt i købers/sælgers økonomi for at vurdere et hus..

men ja, kontakt din bank og snak med dem om det.. de kan give dig konkrete svar

Men det får ejendomsmægleren.. altså mht lån i huset osv.. men jo ikke ens alm. lønkonto.. Men en ejendomsmægler kan hente alle oplysninger ind omkring huset og gæld i det osv.

Anmeld

19. november 2012

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Men det får ejendomsmægleren.. altså mht lån i huset osv.. men jo ikke ens alm. lønkonto.. Men en ejendomsmægler kan hente alle oplysninger ind omkring huset og gæld i det osv.

Vel kun hvis de har fået lov?

Anmeld

19. november 2012

Den lykkelige

serinasmor skriver:

Vel kun hvis de har fået lov?

Tja det ved jeg ikke.. men vi ville have en ud helt uforpligtende og give en vurdering på hvad vores hus kan sælges til.. men han sad med ALT foran snuden og vidste lige præcis hvad vi havde af lån i huset og snakkede kun ud fra det.. men hvis TS skriver han ham der forsøger gå i deres økonomi er ejendomsmægler, så kan han vel nemt hente de oplysninger.. men altså jo ikke alm. lønkonto osv..

Anmeld

19. november 2012

hesøth

Den lykkelige skriver:

Tja det ved jeg ikke.. men vi ville have en ud helt uforpligtende og give en vurdering på hvad vores hus kan sælges til.. men han sad med ALT foran snuden og vidste lige præcis hvad vi havde af lån i huset og snakkede kun ud fra det.. men hvis TS skriver han ham der forsøger gå i deres økonomi er ejendomsmægler, så kan han vel nemt hente de oplysninger.. men altså jo ikke alm. lønkonto osv..

Altså diverse lån i ejendomme er jo tinglyst - og dermed tilgængelige.

Man kan altså få oplyst hvad, der er tinglyst på en bestemt ejendom, MEN man kan da ikke finde ud af personernes privat økonomi uden at der er givet lov.

Anmeld

19. november 2012

Den lykkelige

hesøth skriver:

Altså diverse lån i ejendomme er jo tinglyst - og dermed tilgængelige.

Man kan altså få oplyst hvad, der er tinglyst på en bestemt ejendom, MEN man kan da ikke finde ud af personernes privat økonomi uden at der er givet lov.

Nej lige præcis, skriver jeg også

Anmeld

19. november 2012

hesøth

Den lykkelige skriver:

Nej lige præcis, skriver jeg også

Ja vi er enige - Jeg forsøgte bare at præcisere overfor TS

Anmeld

19. november 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

Jo vedkommende er indenfor et realkreditinstitut. Vidste ikke om der var forskel. Hvad tænker du om det?

Jamen et realkreditinstitut har kun adgang til dit hus lån, det er vidst det eneste du låner der igennem. Han kan ikke se din løn, budget, eller bil konto. Og som en anden skriver, så er det meste tilgængeligt omkring dit huskøb på nettet. Du kan hvertfald se xx antal år tilbage (husker ikke hvor langt tilbage, tror 1991) så det kan ses hvad vurderingen er af grunden, og hvad huset er solgt til feks... 

Resten er privat, og noget som kun bliver kigget på hvis banken kontakter realkreditinstituttet, feks vedr. En større ombygning og i vil låne flere penge igennem dem til det... Men det er så der du har en bakmand som allerede råder dig og siger om det er go, eller no go....

Anmeld

19. november 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det lyder dejligt

Du lyder som om du ved noget om det her emne, så jeg forsøger mig lige med et spørgsmål mere:

Hvis den ene arbejder med at vurdere ejendomme og har adgang til oplysninger om ejendomme der er til salg eller er blevet købt, kan man så den vej fra, gå ind og se begge køberes økonomi?

Det kan man ikke Gudskelov 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.