Må bankfolk rode i alles økonomi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
38 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved, om alle der er ansat i en bank, har mulighed for at gå ind og se i hvilken som helst økonomi? Eller er det kun muligt indenfor den samme bank?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Benjamins'mor

Kun dem der er i den bank du har.

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Vil det sige at de slet slet ikke har adgang til at se noget om nogen der har en anden bank, end den de selv er ansat i? Jeg ved godt at de nok ikke må, men er der alligevel mulighed for det?

Anmeld

18. november 2012

Muffin_girl

Benjamins'mor skriver:

Anmeld

18. november 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Vil det sige at de slet slet ikke har adgang til at se noget om nogen der har en anden bank, end den de selv er ansat i? Jeg ved godt at de nok ikke må, men er der alligevel mulighed for det?

Nej.
Dine oplysninger er jo ikke tilgængelige for andre banker, da de kun findes i din bank. Bankerne har ikke samme systemer. Og dine oplysninger er jo ikke offentlige.

Anmeld

18. november 2012

aarhusmor

Som der bliver skrevet har de ikke mulighed for at se din økonomi i andre banker.

MEN, de har mulighed for at kontakte en anden bank, for at høre om din økonomi. Ikke præcist hvad du har stående, men om du er en kunde der har gæld - hvis de skal undersøge om du kan få et lån ved dem.

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nej.
Dine oplysninger er jo ikke tilgængelige for andre banker, da de kun findes i din bank. Bankerne har ikke samme systemer. Og dine oplysninger er jo ikke offentlige.

Det lyder dejligt

Du lyder som om du ved noget om det her emne, så jeg forsøger mig lige med et spørgsmål mere:

Hvis den ene arbejder med at vurdere ejendomme og har adgang til oplysninger om ejendomme der er til salg eller er blevet købt, kan man så den vej fra, gå ind og se begge køberes økonomi?

Anmeld

18. november 2012

Sujan

Kun hvis du selv giver samtykke kan de få oplysninger fra en anden bank. Ellers ikke.

Men din bank kan kræve din årsopgørelse m.m. hvor gæld og så videre står.

Men nej de kan ikke på nogen måde få oplysninger fra andre banker. Det ville være ulovligt.

Hvorfor spørger du?

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Som der bliver skrevet har de ikke mulighed for at se din økonomi i andre banker.

MEN, de har mulighed for at kontakte en anden bank, for at høre om din økonomi. Ikke præcist hvad du har stående, men om du er en kunde der har gæld - hvis de skal undersøge om du kan få et lån ved dem.

Okay, det vil de egentlig kunne gøre bare ved et opkald? Skal man oplyse sin arbejdsstatus i den forbindelse eller ville det i princippet kunne være mig der ringer, og udgiver mig for at være ansat i en anden bank?

Anmeld

18. november 2012

Sujan

Anonym skriver:

Okay, det vil de egentlig kunne gøre bare ved et opkald? Skal man oplyse sin arbejdsstatus i den forbindelse eller ville det i princippet kunne være mig der ringer, og udgiver mig for at være ansat i en anden bank?

De må ikke oplyse uden kundens samtykke. Og du kan få en straf for at udgive dig for at være en anden end du er. Og de fleste samtaler bliver optaget.
Så nej man kan ikke bare ringe og spørge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.