Bliver "holdt" tilbage i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

Ciss

Amanda Stage skriver:

Jeg synes det lyder ret underligt, for sproget udvikles jo SÅ forskelligt fra barn til barn. Hvilken kommune bor du i? I Aalborg kommune SKAL børnene i børnehave når de fylder 3 år, medmindre der er noget galt og der er sproget ikke nok. Min søn talte heller ikke så godt da han gik i dagpleje, men hans sprog har udviklet sig enormt efter han kom i børnehave og det er jo ofte det der skal til. Jeg synes evt. også du skal tale med den kommende børnehave om det og det er også dig selv der bedst ved hvad dit barn har brug for 

Jeg har oplevet det samme.

Min søn havde også dårligt sprog, men har udviklet sig enormt alligevel, efter at han begyndte i bhg i august.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Rsa

Undres lidt over dagplejen og den dertilhørendepædagogs meninger...

Sproget er uden tvivl en af de største grundsten i børnehavebarnets leg, men hvad giver det din søn at være i dp 4 måneder mere... Snakker vi om en dreng der nærmer sig 3 år eller hvor er vi henne?

Jeg er selv pædagog i en børnehaven med 45% børn af anden etnisk herkomst end dansk. Ergo får vi mange børn med et dårligt dansk sprog. Det erhovedsageligt i leg og intergreren med andre, sproget læres bedst... Såmig indrømme, at det vender sig lidt i mig, når din dp siger, at det vil være bedre at han venter - hvis det udelukkende er sproget denne udtalelse er baseret på, vil jeg som forældre sætte mig imod. Det er i sidste ende jeres valg som forældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.