Bliver "holdt" tilbage i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jeg syntes du skal følge din mavefornemmelse, jeg syntes det lyder som om dp tænker mere på sig selv og hendes situation end på hendes dagplejebørns udvilkling.

Monica

Det er også den følelse jeg sidder med, for jeg ved hvor meget hun ikke gider at have mange små børn, så føler mest af alt hun prøver at holde på de store hun har. Det er da underligt at 2 ud af 3 af de store bør holdes tilbage... synes jeg i hvert fald er mærkeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Anonym trådstarter

Amanda Stage skriver:

Jeg synes det lyder ret underligt, for sproget udvikles jo SÅ forskelligt fra barn til barn. Hvilken kommune bor du i? I Aalborg kommune SKAL børnene i børnehave når de fylder 3 år, medmindre der er noget galt og der er sproget ikke nok. Min søn talte heller ikke så godt da han gik i dagpleje, men hans sprog har udviklet sig enormt efter han kom i børnehave og det er jo ofte det der skal til. Jeg synes evt. også du skal tale med den kommende børnehave om det og det er også dig selv der bedst ved hvad dit barn har brug for 

Det synes jeg nemlig også. Især fordi han faktisk er den der har det bedste sprog i dagplejen. Der er to piger der er 2 og 4 måneder yngre end ham som næsten intet siger. Han har et okay sprog, men taler ikke med korrekte endelser (som dp og dp-pæd sagde). Han siger sætninger på 4-6 ord som kan være sværer at forstå, men det er ofte fordi jeg snakker så hurtigt. Han kan snakke ørene af en døv det lyder bare oftest russisk når han gør det :-D

Synes det virker mærkeligt at det er den overvejende grund, han er ørebarn som så mange andre, og tænker der er vel mange der har det på samme måde som ham.

En anden grund er at han ikke henvender sig til de andre dagplejer i legestuen, men de er kun afsted igennemsnit 2 gange i måneden så det er jo næsten et fremmet sted hver gang. Han vil heller ikke være med/kan ikke sanglege i følge dagplejen. Men fortæller glædeligt hvad de har sunget og kan fagterne når han kommer hjem. Han er ikke selvhjulpen nok mener pædagogen, men tager selv overtøj på og af med hun meget meget lidt hjælp. Kan ærlig talt slet ikke se hvorfor han ikke skulle kunne komme i børnehave...

Anmeld

18. november 2012

Camilla..

Anonym skriver:

Det er jeg sikker på hun er.. hun har også været det i 25 år :-D Der er mange ting der bærer præg af at hun gør som hun altid har gjort. Lidt for meget sukker på trods af jeg har frabedt min søn får digestivs og danon yughurt, og lidt for ofte de sidste to afhentet børn ser tv når man henter. Jeg/vi er virkelig klar til et skift...

Det forstår jeg godt i er.

Det lyder jo også helt vildt

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

Jeg synes det lyser lidt som en doven dp. Hos vores dp er de ude nærmest hver dag. Det skal nærmest være snestorm eller storm for at de ikke kommer ud. Når det er dårligt vejr så er det bare en halv time men det er bedre end ingenting

Mht sproget. Meget kan ske på 3 mdr..

Anmeld

18. november 2012

Nemesis

Jeg ville følge min mavefornemmelse og få han i bh til den tid der oprindeligt var meningen.

nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men de fleste kommuner har sprogskole som et tilbud til børnehavebørnene som har brug for hjælp til sproget.

Så jo hurtigere han kommer i børnehave jo hurtigere vil han få hjælp af evt. talepædagog/sprogskole.

Er han allerede nu understimuleret så bliver det da kun værre ved at vente.

Sisse

Anmeld

18. november 2012

Amanda Stage

Uden at kende ham, så synes jeg han lyder børnehaveklar! Min søn kunne ikke engang tage overtøjet af/på selv, det lærte han på en måned i børnehaven. Han var også meget genert over for så mange børn, for han var vant til 3 andre. Såå synes helt sikkert ikke du skal lytte til den dagplejer, hun lyder som én der har været i branchen (for) længe, så gør du hvad der er bedst for din søn... få ham på besøgsdag i børnehaven, det er jeg ret sikker på han bliver glad for

Anmeld

18. november 2012

Mussen2

Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i indlæget, da jeg har læst det lidt hurtig, MEN jeg vil lige give mit besyv med da jeg har lidt erfaring fra børnehvaen.

Jeg har en datter somer begyndt i børnehave og et par månederefter hende er begyndt tre drenge. To af dem har et dårligt sprog, den ene et rigtig dårlig sprog.
Disseto børn har meget sværer ved at danne relationer end de andre børn. Dn dreng de har et virkelig dårlig sprog, leger aldrig med andre ( jeg ved forældrene også er bekymrede og undrende over hans adfærd ifht. de andre børn)

D andre børn gidder ham ikke,da han slår og er fysisk hård, da det er hans måde at kommunikere på. Haner kendt som hamder slår

Alt i alt har han det virkelig hårdt. Børnehaven er obs på det manglende sprog og han er kommet i " behandling" det har allerede hjulpet og han er nu begyndt at kan udtrykke sig bedre og lege lidt med de andre

Så jeg tror sproget er meget vigtig,men måske kunne din dreng allerede nu blive tilbudt noget sproglæring via kommunen

Anmeld

18. november 2012

Benjamins'mor

Camilla.. skriver:

Det lyder som en lidt doven dagpleje mor

I Maliks dagpleje kommer de ud ihvertfald 1 gang om dagen - uanset vejret.

- Held og lykke med det hele

Det gør de også i vores.

De går en tur hver dag. Self nogle gange også bare ned og handle.
Men de er i legestue 2 gange om ugen, er tit i skoven og leger også meget i haven hvor hun har en masse legesager, legehus, gyngestativ og rutsje bane.

Anmeld

19. november 2012

Moma

Anonym skriver:

... og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det... Nu har jeg ændret datoen på pladsanvisningen så min søn skal starte i børnehave til marts i stedet for til december/januar. Var til udvikling samtale med DP'en og dagpleje pædagogen og kan sagtens forstå hvad de mener når de siger min søns sprog ikke er særlig godt og bør blive bedre inden BH start, men der findes vel maaange børn med dårligt sprog som har gavn af at komme blandt større børn og ikke bare tuller rundt med små børn der intet sprog har.

Jeg snakkede med en anden mor fra DP'en som har et barn et par måneder yngre end min, og hun havde fået afvide til et møde at DP'en kan overtage to større børn fra en DP der går på pension, og fik efterfølgende af vide at det ville være en god idé at hendes barn blev to måneder længere i dagplejen, og min søn 4 måneder ekstra. Altså så de stopper på sammetid. Har lidt en træls fornemmelse af at det har spillet ind da DP'en skulle vurdere min søn, for der var så mange ting jeg slet ikke kunne genkende, eller aldrig havde hørt før.

Jeg er virkelig splittet. For jeg føler ikke han bliver stimuleret nok i dagplejen, de er kun ude og lege 1-2 dage om ugen, ellers går udflugterne bare ned i føtex og handle og få en bolle. De laver intet kreativt. (hun brugte endda et eks. fra i julen hvor han ikke ville røre ved ler som en grund til at han skulle blive)

Jeg har været rigtig glad for dagplejen, men kan mærke min søn har brug for at brænde meeeget mere energi af end han gør, han render nærmest op at væggene om aften. Men nu skal han blive der til marts.

Hvad ville i gøre? Lytte til de professionelle eller lytte til jeres mavefornemmelse - og sende ham videre til marts i stedet for til august??

(bliver lige ano, da jeg jo af gode grunde ikke har beviser for min bekymring)

Ville helt klart følge min mavefornemmelse. Især når dp ikke formår at stimulere dit barn. De er alt for lidt ude.

Mht sproglig udvikling - så vil mit bud være, at dit barn kommer efter det i børnehaven og vil der kunne få hjælp med talepædagog, såfremt det er nødvendigt.

Anmeld

19. november 2012

Ciss

Lidt af et dilemma, for vi er jo vant til at lytte til råd fra fagpersonerne, men jeg ville have fulgt mavefornemmelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.