Bliver "holdt" tilbage i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Anonym trådstarter

... og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det... Nu har jeg ændret datoen på pladsanvisningen så min søn skal starte i børnehave til marts i stedet for til december/januar. Var til udvikling samtale med DP'en og dagpleje pædagogen og kan sagtens forstå hvad de mener når de siger min søns sprog ikke er særlig godt og bør blive bedre inden BH start, men der findes vel maaange børn med dårligt sprog som har gavn af at komme blandt større børn og ikke bare tuller rundt med små børn der intet sprog har.

Jeg snakkede med en anden mor fra DP'en som har et barn et par måneder yngre end min, og hun havde fået afvide til et møde at DP'en kan overtage to større børn fra en DP der går på pension, og fik efterfølgende af vide at det ville være en god idé at hendes barn blev to måneder længere i dagplejen, og min søn 4 måneder ekstra. Altså så de stopper på sammetid. Har lidt en træls fornemmelse af at det har spillet ind da DP'en skulle vurdere min søn, for der var så mange ting jeg slet ikke kunne genkende, eller aldrig havde hørt før.

Jeg er virkelig splittet. For jeg føler ikke han bliver stimuleret nok i dagplejen, de er kun ude og lege 1-2 dage om ugen, ellers går udflugterne bare ned i føtex og handle og få en bolle. De laver intet kreativt. (hun brugte endda et eks. fra i julen hvor han ikke ville røre ved ler som en grund til at han skulle blive)

Jeg har været rigtig glad for dagplejen, men kan mærke min søn har brug for at brænde meeeget mere energi af end han gør, han render nærmest op at væggene om aften. Men nu skal han blive der til marts.

Hvad ville i gøre? Lytte til de professionelle eller lytte til jeres mavefornemmelse - og sende ham videre til marts i stedet for til august??

(bliver lige ano, da jeg jo af gode grunde ikke har beviser for min bekymring)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Camilla..

... og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det... Nu har jeg ændret datoen på pladsanvisningen så min søn skal starte i børnehave til marts i stedet for til december/januar. Var til udvikling samtale med DP'en og dagpleje pædagogen og kan sagtens forstå hvad de mener når de siger min søns sprog ikke er særlig godt og bør blive bedre inden BH start, men der findes vel maaange børn med dårligt sprog som har gavn af at komme blandt større børn og ikke bare tuller rundt med små børn der intet sprog har.

Jeg snakkede med en anden mor fra DP'en som har et barn et par måneder yngre end min, og hun havde fået afvide til et møde at DP'en kan overtage to større børn fra en DP der går på pension, og fik efterfølgende af vide at det ville være en god idé at hendes barn blev to måneder længere i dagplejen, og min søn 4 måneder ekstra. Altså så de stopper på sammetid. Har lidt en træls fornemmelse af at det har spillet ind da DP'en skulle vurdere min søn, for der var så mange ting jeg slet ikke kunne genkende, eller aldrig havde hørt før.

Jeg er virkelig splittet. For jeg føler ikke han bliver stimuleret nok i dagplejen, de er kun ude og lege 1-2 dage om ugen, ellers går udflugterne bare ned i føtex og handle og få en bolle. De laver intet kreativt. (hun brugte endda et eks. fra i julen hvor han ikke ville røre ved ler som en grund til at han skulle blive)

Jeg har været rigtig glad for dagplejen, men kan mærke min søn har brug for at brænde meeeget mere energi af end han gør, han render nærmest op at væggene om aften. Men nu skal han blive der til marts.

Hvad ville i gøre? Lytte til de professionelle eller lytte til jeres mavefornemmelse - og sende ham videre til marts i stedet for til august??

Du kender dit barn bedst.

Jeg ville følge min mavefornemmelse

Specilet når du beskriver det som du gør.

Synes også det lyder underligt at de kun er ude 1-2 gange om ugen, er det privat dagpleje?

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Camilla.. skriver:

Du kender dit barn bedst.

Jeg ville følge min mavefornemmelse

Specilet når du beskriver det som du gør.

Synes også det lyder underligt at de kun er ude 1-2 gange om ugen, er det privat dagpleje?

Tak for svar... det er også det jeg hælder mest til at gøre. .

Nej det er det ikke... om sommeren er de mere ude, men hvis det regner, er lidt koldt eller blæser så bliver de inde. Så det er ikke særlig ofte for tiden, nærmest kun når de går i legestuen eller turen til Aldi eller Føtex..

Anmeld

18. november 2012

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Du skal følge din egen fornemmelse - det plejer at være den rigtige  Tag ham med på besøg i den børnehave i gerne vil have, og hør hvad de sige og hvilken sprogpolitik de har

Anmeld

18. november 2012

Camilla..

Anonym skriver:

Tak for svar... det er også det jeg hælder mest til at gøre. .

Nej det er det ikke... om sommeren er de mere ude, men hvis det regner, er lidt koldt eller blæser så bliver de inde. Så det er ikke særlig ofte for tiden, nærmest kun når de går i legestuen eller turen til Aldi eller Føtex..

Det lyder som en lidt doven dagpleje mor

I Maliks dagpleje kommer de ud ihvertfald 1 gang om dagen - uanset vejret.

- Held og lykke med det hele

Anmeld

18. november 2012

Troldemommi

Jeg syntes du skal følge din mavefornemmelse, jeg syntes det lyder som om dp tænker mere på sig selv og hendes situation end på hendes dagplejebørns udvilkling.

Monica

Anmeld

18. november 2012

Amanda Stage

Jeg synes det lyder ret underligt, for sproget udvikles jo SÅ forskelligt fra barn til barn. Hvilken kommune bor du i? I Aalborg kommune SKAL børnene i børnehave når de fylder 3 år, medmindre der er noget galt og der er sproget ikke nok. Min søn talte heller ikke så godt da han gik i dagpleje, men hans sprog har udviklet sig enormt efter han kom i børnehave og det er jo ofte det der skal til. Jeg synes evt. også du skal tale med den kommende børnehave om det og det er også dig selv der bedst ved hvad dit barn har brug for 

Anmeld

18. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil sige at du som mor kan vudere dit barn bedst. Lyt til din mave fornemmelse 

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Du skal følge din egen fornemmelse - det plejer at være den rigtige  Tag ham med på besøg i den børnehave i gerne vil have, og hør hvad de sige og hvilken sprogpolitik de har

Jeg ved desværre ikke hvilken børnehave han ender i, men har en jeg rigtig gerne vil have ham i. Og på den lyse side er der jo en større chance for at han kommer i den jeg ønsker nu hvor han bliver i DPén 3 måneder ekstra, så er han jo den (forhåbentlig) på ventelisten..

Men god idé, tror jeg ringer derned hvor jeg har 1. priotet og spørg om vi må kigge forbi..

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Camilla.. skriver:

Det lyder som en lidt doven dagpleje mor

I Maliks dagpleje kommer de ud ihvertfald 1 gang om dagen - uanset vejret.

- Held og lykke med det hele

Det er jeg sikker på hun er.. hun har også været det i 25 år :-D Der er mange ting der bærer præg af at hun gør som hun altid har gjort. Lidt for meget sukker på trods af jeg har frabedt min søn får digestivs og danon yughurt, og lidt for ofte de sidste to afhentet børn ser tv når man henter. Jeg/vi er virkelig klar til et skift...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.