... og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det... Nu har jeg ændret datoen på pladsanvisningen så min søn skal starte i børnehave til marts i stedet for til december/januar. Var til udvikling samtale med DP'en og dagpleje pædagogen og kan sagtens forstå hvad de mener når de siger min søns sprog ikke er særlig godt og bør blive bedre inden BH start, men der findes vel maaange børn med dårligt sprog som har gavn af at komme blandt større børn og ikke bare tuller rundt med små børn der intet sprog har.
Jeg snakkede med en anden mor fra DP'en som har et barn et par måneder yngre end min, og hun havde fået afvide til et møde at DP'en kan overtage to større børn fra en DP der går på pension, og fik efterfølgende af vide at det ville være en god idé at hendes barn blev to måneder længere i dagplejen, og min søn 4 måneder ekstra. Altså så de stopper på sammetid. Har lidt en træls fornemmelse af at det har spillet ind da DP'en skulle vurdere min søn, for der var så mange ting jeg slet ikke kunne genkende, eller aldrig havde hørt før.
Jeg er virkelig splittet. For jeg føler ikke han bliver stimuleret nok i dagplejen, de er kun ude og lege 1-2 dage om ugen, ellers går udflugterne bare ned i føtex og handle og få en bolle. De laver intet kreativt. (hun brugte endda et eks. fra i julen hvor han ikke ville røre ved ler som en grund til at han skulle blive)
Jeg har været rigtig glad for dagplejen, men kan mærke min søn har brug for at brænde meeeget mere energi af end han gør, han render nærmest op at væggene om aften. Men nu skal han blive der til marts.
Hvad ville i gøre? Lytte til de professionelle eller lytte til jeres mavefornemmelse - og sende ham videre til marts i stedet for til august??
(bliver lige ano, da jeg jo af gode grunde ikke har beviser for min bekymring)
Anmeld