Kan jeg godt have æl allerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Baby.dk bruger..

Jeg begyndte og bløde i sidste fredag, og mistede desværre den lille spir.. i uge 6.

Det er så 8 dg siden.. Jeg har taget en æltest idag.. og den var positiv, Kan man godt have æl allerede?

Det kan du sagtens.

Man kan godt have gået rundt med det lille døde foster i maven i en uge ellerr to inden man begynder at bløde, så derfor er dit krop højest tænkeligt længere fremme imod en ny ÆL end du selv er, hvis du forstår hvad jeg mener.
Din krop har for længst registreret at der intet foster er i live, så derfor går cyklus videre, og derfor kan du også sagtens have ÆL nu.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det kan du sagtens.

Man kan godt have gået rundt med det lille døde foster i maven i en uge ellerr to inden man begynder at bløde, så derfor er dit krop højest tænkeligt længere fremme imod en ny ÆL end du selv er, hvis du forstår hvad jeg mener.
Din krop har for længst registreret at der intet foster er i live, så derfor går cyklus videre, og derfor kan du også sagtens have ÆL nu.

Kærligst
Sussie

Ihhh sikke et dejligt svar Sussie :-).. Så må vi bare på den igen Tak for svaret

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg synes du lyder meget tidligt.

Hvor langt var du henne? er du blevet fuldt med blodprøver for at måle hcg?

Jeg var ca. 6 uger henne. Ja fik foretaget blodprøver i mandags og igår og det første svar på den første blodprøve, var meget lavt og fik det sidste svar fra igår og det var faldet yderligere

Anmeld

16. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ihhh sikke et dejligt svar Sussie :-).. Så må vi bare på den igen Tak for svaret

Det var så lidt

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Oper den lige håber der andre der ville komme med input

Anmeld

21. november 2012

Anonym trådstarter

Nymark89 skriver:

kære dig

jeg mistede min blyp i  mandags, var så 9+4 og hvis jeg tager en gravidtetstest eller ægløsningstest viser begge dele positive..

Jeg skal til kontrol på mandag, hvis det er kan jeg prøve og lægen på sygehuset om det??

Hejsa

Håber det gik godt ved lægen, vidste han noget om hcg kunne påvirke en æltest til positiv resultat?

Anmeld

22. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvad var dit HCG tal?

Det skal være under 5,før man kan få ÆL.

Anmeld

22. november 2012

Miss Kat

Jeg vil næsten 100% sikkert sige, det er hcg-rester. Jeg prøvede det samme. Testede positiv på ÆL-tests nogle uger efter abort, men det var ikke ÆL. Det tager jo desværre lidt tid for din krop at normalisere sig og komme af med "levnene" fra graviditeten. Afhængigt af hvor langt man er henne, tager det noget tid før det er helt ude af kroppen igen. Dette kan godt tage ugevis.

Det skal naturligvis ikke afholde jer fra at prøve, når I er klar til det, for I kan jo være heldige at ramme den førstfølgende ÆL. Og desuden er den eneste grund til at lægerne råder en til at vente med at forsøge i mindst én cyklus, fordi det er nemmere for dem at udregne termin i tilfælde af graviditet. Op på hesten igen.

Jeg  for jer.

Anmeld

22. november 2012

ekebiv

SussieThyssen skriver:

Det kan du sagtens.

Kærligst
Sussie

Jeg har fået forståelsen af at ved en MA registrerer kroppen IKKE at fosteret er dødt, og at man derfor stadig producerer hcg og stadig har symptomer??

Anmeld

22. november 2012

SussieThyssen

ekebiv skriver:

Jeg har fået forståelsen af at ved en MA registrerer kroppen IKKE at fosteret er dødt, og at man derfor stadig producerer hcg og stadig har symptomer??

Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvornår og hvordan den enkeltes krop reagerer.

Videnskaben er først lige begyndt at snuse til kroppens biologi på det punkt.

Faktum er, at det viser sig, at kvinder ofte kan have været gravide, fosteret går til, og en ny graviditet følger kort efter, så man fx ikke når at opdage overgangen, fra det forrige til det næste.

Andre kan sagtens være gravide, og kun noget af kroppen opdager, at det er ovre, og det varer lidt længere inden resten følger med,
netop som du omtaler med den MA.

Man har også opdaget, at ved tve-æggede tvillinger, er den ene tvilling tit ca 14 dage yngre end den anden tvilling, fordi moderen er blevet gravid over 2 omgange, hun har med andre ord frigjort et æg mere ca 14 dage EFTER den første graviditet er indtråt, og det æg, er så også blevet befrugtet.

Da jeg skulle have nr 2 blev jeg lige rykket frem fra uge 8 til uge 12, fordi man troede jeg var kortere tid henne pga. at jeg havde haft mens mens jeg havde været gravid.
Jeg havde hele tiden hævdet jeg var gravid, for jeg havde alle symptomerne, men det kunne ikke måles på urinprøver. (min egen læge var på ferie, og afløseren troede ikke på at jeg sagde, at jeg var lidt mærkelig i den retning) Så vedkommende nægtede at jeg kunne være gravid. Da lægen så endelig kunne konstatere det, så var jeg "højest" 8 uger henne. Min egen læge rykkede så hele rumlen da hun kom tilbage ugen efter, og sendte mig til scanning, og den var god nok.

Andre oplever, at de tror, de er meget længere henne end de er, og også der erkender videnskaben, at de først har været gravide med et foster, som så er gået til og blevet optaget i kroppen, og at de så er gået over i en ny graviditet, uden, der har været mens og/eller blødning imellem.

Så som sagt...mulighederne og naturens veje er mange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.