Har jeg gjort noget forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Selvfølgelig er du ked af det og skuffet, og det skal du have lov til at være. Det er et sundt tegn, og gør det nemmere at komme videre, og komme i gang med næste forsøg.

Desværre sker det ikke så tit, at der er held ved første forsøg, men det lykkes for langt de fleste.

Den ene fertilitetslæge sagde engang til mig, at når ægget først var lagt tilbage, så var det ren biologi, og det var nærmest ligegyldigt hvad jeg gjorde. Enten satte det sig fast, eller også gjorde det ikke, og de kunne ikke sige hvorfor.

Så, jeg vil blot sige, at der er store håb for jer forude, og du må endelig ikke afskrive de 2 æg i fryseren.
Jeg har talt med en engang, som havde 2 æg i fryseren, begge overlevede og blev lagt op, og de fik tvillinger

Tak

Kan du forklare mig, hvorfor der er bedre held/chance ved de næste forsøg end der er ved det første? Hvis det er rent biologisk, burde det jo være det samme?

Jeg afskriver heller ikke heeelt de to æg i fryseren.. der er bare desværre khmer er det 40 eller 60% chance for de overlever optøning, så tør ikke helt medregne dem som forsøg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

**Ønskebabyen

Nørbo92 skriver:

kæmpe kram

jeg er sikker på du har gjort alt rigtigt.. du var bare uheldig.. igen

kan godt forstå dine tanker.. men ik bebrejd dig selv

Tak

Anmeld

18. november 2012

Nessie

**Ønskebabyen skriver:

Tak

Kan du forklare mig, hvorfor der er bedre held/chance ved de næste forsøg end der er ved det første? Hvis det er rent biologisk, burde det jo være det samme?

Jeg afskriver heller ikke heeelt de to æg i fryseren.. der er bare desværre khmer er det 40 eller 60% chance for de overlever optøning, så tør ikke helt medregne dem som forsøg..

Tænk på dem som en bonus og en ekstra chance, det gjorde vi
Denne omgang har vi ikke haft nogen til fryseren, og det synes jeg er ret irriterende. Har kun haft 1 til oplægning.

Første forsøg er lidt et "prøveforsøg". Man får selvfølgelig det medicin de tror vil være godt, men det er ikke til at vide hvordan kroppen reagerer på det.
Jeg skal f.eks. have nogle lidt skrappere hormoner for at mine æg vokser godt til.

Anmeld

18. november 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Tænk på dem som en bonus og en ekstra chance, det gjorde vi
Denne omgang har vi ikke haft nogen til fryseren, og det synes jeg er ret irriterende. Har kun haft 1 til oplægning.

Første forsøg er lidt et "prøveforsøg". Man får selvfølgelig det medicin de tror vil være godt, men det er ikke til at vide hvordan kroppen reagerer på det.
Jeg skal f.eks. have nogle lidt skrappere hormoner for at mine æg vokser godt til.

Lægerne ramte plet med den dosis medicin jeg fik, og de sagde også til mig under en scanning af mine ægblærer, at det var godt jeg ikke havde fået mere end jeg havde. Så medicinen kan desværre ikke få skylden her..

Anmeld

18. november 2012

Nessie

**Ønskebabyen skriver:

Lægerne ramte plet med den dosis medicin jeg fik, og de sagde også til mig under en scanning af mine ægblærer, at det var godt jeg ikke havde fået mere end jeg havde. Så medicinen kan desværre ikke få skylden her..

Det er jo kun positivt. Så er det jo kun biologien der spiller ind, og den er svær at gøre noget ved.
Ikke alle befrugtede æg bliver til graviditeter (langt fra), hverken hos dem der er i behandling, eller dem der bruger naturmetoden.

Så der er desværre ikke så meget andet at gøre, end at håbe det lykkes næste gang

Anmeld

18. november 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Det er jo kun positivt. Så er det jo kun biologien der spiller ind, og den er svær at gøre noget ved.
Ikke alle befrugtede æg bliver til graviditeter (langt fra), hverken hos dem der er i behandling, eller dem der bruger naturmetoden.

Så der er desværre ikke så meget andet at gøre, end at håbe det lykkes næste gang

Ja du har ret - den biologi kan vi intet gøre ved.

Men samtidig er det også lidt svært at være glad for, for så må det jo betyde, at min krop har udstødt ægget, eller hvad?

Anmeld

18. november 2012

Nessie

**Ønskebabyen skriver:

Ja du har ret - den biologi kan vi intet gøre ved.

Men samtidig er det også lidt svært at være glad for, for så må det jo betyde, at min krop har udstødt ægget, eller hvad?

Ægget har bare ikke sat sig fast, og det er der jo ingen der ved hvorfor. Måske har det stoppet udviklingen, måske har der været en "fejl" på det, måske har det forsøgt, men ikke kunnet alligevel?

Svarene får vi aldrig, og jeg tror heller ikke man skal spekulere så meget over det, så bliver hele situationen bare meget værre

Anmeld

18. november 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Ægget har bare ikke sat sig fast, og det er der jo ingen der ved hvorfor. Måske har det stoppet udviklingen, måske har der været en "fejl" på det, måske har det forsøgt, men ikke kunnet alligevel?

Svarene får vi aldrig, og jeg tror heller ikke man skal spekulere så meget over det, så bliver hele situationen bare meget værre

Jeps, you are right

Man må bare kigge fremad og tænke positivt

Anmeld

18. november 2012

Nessie

**Ønskebabyen skriver:

Jeps, you are right

Man må bare kigge fremad og tænke positivt

Jeg har altid ret, siger min mand

Man skal tro på at det lykkedes, ellers er der ingen grund til at skulle gå alt det igennem

Anmeld

18. november 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Jeg har altid ret, siger min mand

Man skal tro på at det lykkedes, ellers er der ingen grund til at skulle gå alt det igennem

Dét skal man ihvertfalde - man skal tro på det, men ikke tænke på det.. Utrolig dårlig combi, men det må jo lykkedes for nogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.