11 mdr. gammel søn græder dagen væk i vuggestuen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

ONKC

Bøllemyr skriver:

Hej

Det gør mig forfærdeligt ondt at læse om din kæreste

Har du overvejet han kunne være sensetiv og derfor ikke kan rumme de mange børn og skiftende personale der er i vuggestuen?
Jeg tror han ville have godt af at komme i dagpleje hvor der ville være meget færre børn og kun en primæreomsorgsperson mens han er afsted?!

Kæmpe knus og håber i finder en løsning.

Tak for svar.
Jeg tror og håber det ender med en plads i vuggestuen til ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

ONKC

hannetheis skriver:

Læste lige denne tråd og håber virkelig du finder den bedste løsning for din søn.
Nu nævner de andre en dagpleje men kunne måske også være en mulighed at få en ung pige der passer ham hjemme et år

Tak for det.
Det har jeg nu ikke overvejet, har ikke hørt om nogen der benytter sig af det i DK..

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Smilo skriver:

Hej!

Aller først, det var med tårer jeg læste dit indlæg! Hvor må det være svært at vide at ens søn græder og græder, samt at have mistet sin kæreste.. 

Din søn må føle sig meget utryg i sin vuggestue og nærmest skriger "tag mig væk" og jeg ville prompte reagerer med at finde en anden løsning (hvilket du jo også gør) samt tage en snak med vuggestuen. Man ved ikke meget om børns psykologi i de tidlige år, men det der foregår med din søn kan sikkert godt sætte fremtidige spor hvis det fortsætter? 

Som andre har nævnt kan han være et sensitivt barn og mon ikke han kan mærke din sorg også? Har selv en søn på 11 måneder og tror de opfatter langt mere end man lige går og tror

Håber inderligt du finder en læsning, så du kan aflevere din søn i trygge rammer der vil gavne jer begge..

Ja, det er utrolig hårdt.
Tak for dit svar, tror også det ender med dagpleje..

Anmeld

16. november 2012

ONKC

MissMona skriver:

Samtidigt med at jeg tror ligesom mange andre her, at en dagplejemor ville bedre situationen. Så tror jeg også at du bør snuse lidt til emnet spædbarnsterapi. Jeg har set det udført i praksis og det virker!!

Børn forstår ikke nødvendigvis komplicerede ord i den alder. Men når man har det i terapi hvor smertefulde ord bliver sagt højt og forløst i et håb om bedring og kærlighed. (Formålet med terapien). Ja så sker der noget i mødet med barnet hvor det oplever stemninger og stemningsskift hos den voksne og indeni sig selv, samt det at blive taget alvorligt med den sorg og smerte det oplever indeni. Giv det en chance. Måske er det noget for dig og din søn

Du kan læse om det her: http://www.xn--spdbarnsterapi-1ib.dk/

Mh MissMona

Tak for svar. Det vil jeg lige se nærmere på

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Giraffen skriver:

er ked af at høre om jeres situation med moren - til dig og sønnike

mht vuggestue tror jeg også jeg ville prøve at få ham i en dagpleje, men jeg er på ingen måde ekspert og jeg tænker da der må være nogle eksperter på området knyttet til vuggestuen, som man kan tale med? 

Tak.. Tror det ender med en dagplejeplads.

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Gardenia skriver:

Først lad mig vise min dybe sympati for din situation. Det må være umenneskeligt, kan slet ikke sætte mig ind i jeres sorg.

Har han været afsted til en børnepsykolog? Ikke så meget samtale, mere for at du fik værktøjer til at håndtere den efterreaktion der vil komme. Du ville også få noget sikkerhed for det er en naturlig proces han skal igennem og at der er en slags rygstøtte til dig.

Har du overvejet om en vuggestue er for meget for ham? Jeg tror jeg ville ringe ned på pladsansviningen og forhøre om kommunen har dagplejere til mere følsomme eller direkte sensitive børn. Ikke fordi han er sensitiv, men der er en anden rutine og meget mere ro i sådan en konstruktion.

Sådan helt ærlig og med min forholdsvist ringe kendskab til psykologi, så giver det ad meget god mening at han har opfanget at der er sket, et eller andet? Frøken J læser psykologi, jeg ved ikke om hun ville have noget imod at svare dig på tanker omkring det?

Til sidst så skal du have et stort kram. Det er lidt af en bedrift du har gang i, det skal du være rigtigt stolt af.

Tusind tak..
Nej, det har jeg ikke.. Det kunne være, at det skulle prøves..
Ja, det bliver nok en dagplejeplads vi skal have fat i..

Min bror læser psykologi, så tror ikke det bliver nødvendigt, ellers tak.

Anmeld

16. november 2012

Frøken J.

Gardenia skriver:

Først lad mig vise min dybe sympati for din situation. Det må være umenneskeligt, kan slet ikke sætte mig ind i jeres sorg.

Har han været afsted til en børnepsykolog? Ikke så meget samtale, mere for at du fik værktøjer til at håndtere den efterreaktion der vil komme. Du ville også få noget sikkerhed for det er en naturlig proces han skal igennem og at der er en slags rygstøtte til dig.

Har du overvejet om en vuggestue er for meget for ham? Jeg tror jeg ville ringe ned på pladsansviningen og forhøre om kommunen har dagplejere til mere følsomme eller direkte sensitive børn. Ikke fordi han er sensitiv, men der er en anden rutine og meget mere ro i sådan en konstruktion.

Sådan helt ærlig og med min forholdsvist ringe kendskab til psykologi, så giver det ad meget god mening at han har opfanget at der er sket, et eller andet? Frøken J læser psykologi, jeg ved ikke om hun ville have noget imod at svare dig på tanker omkring det?

Til sidst så skal du have et stort kram. Det er lidt af en bedrift du har gang i, det skal du være rigtigt stolt af.

Jeg kan godt knytte et par ord, men jeg er ikke ekspert - jeg er gået på orlov midt i semesteret om udviklingspsykologi, så jeg ved selvfølgelig ikke alt. Nu citerede jeg lige dig, fordi du nævnte mig

Men til trådstarter - I fremtiden vil jeres barn ikke kunne huske sin mor, det er sandt. Den selvbiografiske hukommelse udvikler sig først senere, i takt med at barnet udvikler et selvstændigt jeg. Men selv om han ikke vil kunne huske hende i fremtiden betyder det jo desværre ikke, at han ikke kan være mærket af forandringen nu. Fordi han har været vant til at mor var der altid, og pludselig er hun der ikke mere. Den forandring mærker han selvfølgelig, og selvom han måske relativt set hurtigt glemmer selve mor som person kan han godt mærke, at noget er anderledes og mangler. Jeg har stor respekt for dig og har indtryk af, at du er en fantastisk far. Jeg synes det er fantastisk, at du tager ham med ind i seng, når du kan mærke han har brug for det. Men selvom du er stærk for ham, tror jeg afgjort også, at han kan mærke din sorg. Nu ved jeg jo ikke, om det er noget i taler åbent om derhjemme, eller hvad i gør.

Jeg ved ikke, om det så meget er et spørgsmål om, at han ikke er et vuggestue men et dagplejebarn. Jeg vil gætte på, uden at kende din søn, at det er en kobling af separationsangst og de forandringer han har oplevet i hjemmet - Også selvom det er nogle måneder siden, at din kæreste gik bort. Det sker ikke altid, at børn reagerer prompte, reaktionen kan godt være forsinket. Men det kan umiddelbart godt ske, at du med henblik på hans situation kan prøve at tage en dialog med vuggestuen. Hvad er deres indtryk? Tror de, helt ærligt, at han vil trives bedre med færre børn og voksne, hans situation taget i betragtning? Eller om de vurderer, at det vil være mere skadeligt at flytte ham igen. Jeg ville også vende den med jeres SP, som jeg regner med har kendt ham længere . Jeg ville i hvert fald undersøge til bunds, inden jeg valgte at rykke ham.

Er der mulighed for, at han i en periode kan få kortere dage? At du kan blive længere, inden du går, eller at han kan få tilknyttet én bestemt pædagog, der er opmærksom på ham særligt? Det er selvfølgelig svært med den normering der er i de danske vuggestuer. Og så vil jeg bakke op om det forslag du har fået om spædbarnsterapi. Det er ikke noget jeg har personlig erfaring udi, men jeg har hørt meget godt om det. Også det at forklare barnet stille og roligt hvad der er sket, tale om barnets sorg og rumme det, selvom barnet ikke selv kan italesætte det. Selvom de ikke forstår alt, forstår de meget, og en veninde har fortalt hun har hørt eksempler på, at det har gjort en stor forskel på børnene.

Håber i finder ud af det, det må virkelig ikke være rart for dig eller ham - Men igen, stort skulderklap! Jeg har virkelig stor respekt for dig, og du fortjener alverdens kram for alt du gør i jeres svære situation

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Philla skriver:

Du får lige et først! Jeg tænker tit, at ens børn er ens eget spejlbillede. Så når du er glad, så er dit barn også glad. I din situation ville jeg (hvis det er muligt), se om jeg kunne være mere sammen med din søn i dagtimerne. Få skabt en tryg aflevering (måske starte "forfra") - måske hjælper et nyt sted?

Jeg tror også, at det er vigtigt, at du siger højt til din søn, hvad det er, der skal ske. Og du kommer til at gentage dig selv mange gange. Men det gør ikke noget. 

Dig selv - her ville jeg arbejde med dit eget humør. Din egen situation. Er du kommet dig helt eller er der en del af dig, der stadig er ked af det?

Et stort kram herfra

Tak.. Jeg er så meget sammen med ham, som det overhovedet er muligt. Og vi hygger os. Jeg er lidt bange for, at det ville forvirre ham endnu mere, hvis jeg flyttede ham, men jeg tror det er bedst for ham at komme i en dagpleje, som flere af de andre foreslår.

Med hensyn til mit humør, så bliver jeg rost til skyerne. Jeg er glad om dagen, selvfølge tænker jeg på hende og jeg savner hende jo helt vildt, men alligevel formår jeg at vende de negative tanker til de positive. Om aftenen er det værre, fordi jeg er alene og har tid til at tænke på mig selv, men der sover han jo.. I starten gik jeg til psykolog 1 gang om ugen, men nu er det 1 gang hver 14. dag..

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Frk.S skriver:

Årh, hvor må det det bare være hårdt - føler virkelig med dig. 

Min første tanke var også, at få flyttet ham til dagpleje, hvor der er lidt færre mennesker at forholde sig til.

Håber virkelig du finder en løsning. 

Tak skal du have..

Anmeld

16. november 2012

ONKC

Frøken J. skriver:

Jeg kan godt knytte et par ord, men jeg er ikke ekspert - jeg er gået på orlov midt i semesteret om udviklingspsykologi, så jeg ved selvfølgelig ikke alt. Nu citerede jeg lige dig, fordi du nævnte mig

Men til trådstarter - I fremtiden vil jeres barn ikke kunne huske sin mor, det er sandt. Den selvbiografiske hukommelse udvikler sig først senere, i takt med at barnet udvikler et selvstændigt jeg. Men selv om han ikke vil kunne huske hende i fremtiden betyder det jo desværre ikke, at han ikke kan være mærket af forandringen nu. Fordi han har været vant til at mor var der altid, og pludselig er hun der ikke mere. Den forandring mærker han selvfølgelig, og selvom han måske relativt set hurtigt glemmer selve mor som person kan han godt mærke, at noget er anderledes og mangler. Jeg har stor respekt for dig og har indtryk af, at du er en fantastisk far. Jeg synes det er fantastisk, at du tager ham med ind i seng, når du kan mærke han har brug for det. Men selvom du er stærk for ham, tror jeg afgjort også, at han kan mærke din sorg. Nu ved jeg jo ikke, om det er noget i taler åbent om derhjemme, eller hvad i gør.

Jeg ved ikke, om det så meget er et spørgsmål om, at han ikke er et vuggestue men et dagplejebarn. Jeg vil gætte på, uden at kende din søn, at det er en kobling af separationsangst og de forandringer han har oplevet i hjemmet - Også selvom det er nogle måneder siden, at din kæreste gik bort. Det sker ikke altid, at børn reagerer prompte, reaktionen kan godt være forsinket. Men det kan umiddelbart godt ske, at du med henblik på hans situation kan prøve at tage en dialog med vuggestuen. Hvad er deres indtryk? Tror de, helt ærligt, at han vil trives bedre med færre børn og voksne, hans situation taget i betragtning? Eller om de vurderer, at det vil være mere skadeligt at flytte ham igen. Jeg ville også vende den med jeres SP, som jeg regner med har kendt ham længere . Jeg ville i hvert fald undersøge til bunds, inden jeg valgte at rykke ham.

Er der mulighed for, at han i en periode kan få kortere dage? At du kan blive længere, inden du går, eller at han kan få tilknyttet én bestemt pædagog, der er opmærksom på ham særligt? Det er selvfølgelig svært med den normering der er i de danske vuggestuer. Og så vil jeg bakke op om det forslag du har fået om spædbarnsterapi. Det er ikke noget jeg har personlig erfaring udi, men jeg har hørt meget godt om det. Også det at forklare barnet stille og roligt hvad der er sket, tale om barnets sorg og rumme det, selvom barnet ikke selv kan italesætte det. Selvom de ikke forstår alt, forstår de meget, og en veninde har fortalt hun har hørt eksempler på, at det har gjort en stor forskel på børnene.

Håber i finder ud af det, det må virkelig ikke være rart for dig eller ham - Men igen, stort skulderklap! Jeg har virkelig stor respekt for dig, og du fortjener alverdens kram for alt du gør i jeres svære situation

Tak for dit svar..
Vi snakker en del om det herhjemme, men det gør ikke det hele meget nemmere, at min mor selv har fået konstateret kræft.

Jeg snakkede med den pædagog han er tilknyttet til, og hun sagde at hun tror det ville være bedre for ham med en dagpleje og de andre var enige.
Vi har lige fået ny SP, da den anden gik af, så det ville nok ikke hjælpe så meget, desværre..
Det med de kortere dage tror jeg desværre ikke kan lade sig gøre.. Man skal ikke være fraværende i ret mange timer, før man ikke kan følge med længere. Jeg har en halv time med ham ham i vuggestuen om morgenen inde jeg skal køre, og der sidder vi og leger. Ti minutter før jeg smutter kommer der en pædagog og er med, så han tager over når jeg går. Han bliver dog stadig dybt ulykkelige.. Jeg henter ham så hurtigt jeg kan efter skole, men mine dage er utrolig lange..
Jeg vil se på det spædbarnsterapi..

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.