Alberte har fået skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
ledermus skriver:

Oliver på 20 måneder har det nu, men de er næsten helt tørret ind og han er frisk igen. Han fik dem torsdag sidste uge og havde virkelig høj feber i weekenden og øjenbetændelse oveni fordi de havde sat sig på øjenlåg og i øjenkrogende

købte noget creme på apoteket til at smørre med beregnet til skoldkopper så de ikke klør så meget og har haft succes med at give ham bad i kamillethe

Ja de sidder nemlig over alt! Thea havde dem også på øjene, men på en måde virkede det til at det var dem der generede hende mindst, så det var da altid et plus! 

Vi har en spray fra a-derma til at sprøjte på dem, og vi ved jo fra thea at det virker mod kløe, så det er godt! 

Gad vide om de små godt må blive badet i kamillethe? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

StineW79

PT skriver:

Jeg har ikke prøvet det men ville bare give dig et knus og ønske hende god bedring

Tusind tak! Hvordan går det med dit kørekort? Vh stine

Anmeld

15. november 2012

StineW79

SussieThyssen skriver:

Når de er så små, er de sjældent påvirket af det.

Man kan give dem en stikplille til natten, så de får lidt ro, og så ellers drysse godt med kartoffelmel på de udsatte steder.

Min den mellemste fik også skoldkopper da hun var 3 mdr, og for hende gik det uden problemer.

Det eneste man skal være lidt obs på er ørerne, da de tit kan få en mellemøresbetændelse i tilgift, fordi skoldkopperne også sidder inde i ørerne og på trommehinderne.
Så hold hende varm på ørerne, og har hun god fingermotorik, så klip hendes negle og giv hende en lille hue på, så hun ikke får revet sig i ørerne.

Kærligst
Sussie

De sidder nemlig i ørene!! Klippede hendes negle den anden dag, inden hun fik skoldkopper, så dem er der heldigvis styr på. 

Håber bare ik hun får dem i munden, så hun ik ka spise! Vh stine

Anmeld

15. november 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Tusind tak! Hvordan går det med dit kørekort? Vh stine

Jamen det går godt med kortet - bestod køreprøven i går

Anmeld

15. november 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

De sidder nemlig i ørene!! Klippede hendes negle den anden dag, inden hun fik skoldkopper, så dem er der heldigvis styr på. 

Håber bare ik hun får dem i munden, så hun ik ka spise! Vh stine

Det gør de..men jeg synes nu ikke det påvirkede min...hun spiste ikke helt så meget, men det var ikke så stort et problem eftersom hun fik flaske, men hun var meget glad for lunken kamillete...det bedøver også lidt

Anmeld

15. november 2012

StineW79

PT skriver:

Jamen det går godt med kortet - bestod køreprøven i går

Ej stort tillykke! Det var godt nok dejligt! Vh stine

Anmeld

15. november 2012

ledermus

StineW79 skriver:

Ja de sidder nemlig over alt! Thea havde dem også på øjene, men på en måde virkede det til at det var dem der generede hende mindst, så det var da altid et plus! 

Vi har en spray fra a-derma til at sprøjte på dem, og vi ved jo fra thea at det virker mod kløe, så det er godt! 

Gad vide om de små godt må blive badet i kamillethe? Vh stine

Det tror jeg godt de må men må være dig svar skyldig da jeg ikke ved det 100 %

Ja det er også den creme jeg har brugt til Oliver...Dem der har generet ham mest af skoldkopperne er så dem i øjnene og så havde han en masse i den ene øregang som også har generet og de steder kunne jeg jo ikke smørre

Anmeld

15. november 2012

Kvist

StineW79 skriver:

Min store datter thea er endelig blevet frisk igen efter 1 1/2 uge hjemme med skoldkopper. Men så i går begyndte alberte på 4 1/2 mdr at få lidt røde pletter, og nu er hun bare fyldt med skoldkopper. 

Nede i bleen, på maven, ryggen og mest af alt oven på hovedet i hendes hår. Øv hvor er det synd for hende. 

Men tænker det var svært at undgå at hun fik det, når nu thea elsker at gå og gi hende knus og kys hele tiden. Nu håber jeg bare at hun ik bliver alt for syg og dårlig, min dejlig lille skat!

Andre der har prøvet at så små babyer har fået skoldkopper? Og hva gjorde i?? Vh stine

Stakkels piger.. Albert havde det da han var omkring et år.. Han havde kun ved nummeren og havde højest 20 stk.. Og ja, helt feberfri.. Tror han havde det i en lille uge.. Og har også hørt at de klarer det bedre når de er små, god bedring med min lille kusine

Anmeld

15. november 2012

Bryndis

Mine drenge på 2 og 4 år har stadig ikke haft skoldkopper. Undre mig lidt over hvorfor de ikke har haft det endnu men det kommer nok. Glæder mig bare ikke til det.

Anmeld

15. november 2012

Lullaby

Bryndis skriver:

Mine drenge på 2 og 4 år har stadig ikke haft skoldkopper. Undre mig lidt over hvorfor de ikke har haft det endnu men det kommer nok. Glæder mig bare ikke til det.

Izabella og Yazmin er også sprunget over og de er 7 og 4.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.