Alberte har fået skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.026 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min store datter thea er endelig blevet frisk igen efter 1 1/2 uge hjemme med skoldkopper. Men så i går begyndte alberte på 4 1/2 mdr at få lidt røde pletter, og nu er hun bare fyldt med skoldkopper. 

Nede i bleen, på maven, ryggen og mest af alt oven på hovedet i hendes hår. Øv hvor er det synd for hende. 

Men tænker det var svært at undgå at hun fik det, når nu thea elsker at gå og gi hende knus og kys hele tiden. Nu håber jeg bare at hun ik bliver alt for syg og dårlig, min dejlig lille skat!

Andre der har prøvet at så små babyer har fået skoldkopper? Og hva gjorde i?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

2babygirls

StineW79 skriver:

Min store datter thea er endelig blevet frisk igen efter 1 1/2 uge hjemme med skoldkopper. Men så i går begyndte alberte på 4 1/2 mdr at få lidt røde pletter, og nu er hun bare fyldt med skoldkopper. 

Nede i bleen, på maven, ryggen og mest af alt oven på hovedet i hendes hår. Øv hvor er det synd for hende. 

Men tænker det var svært at undgå at hun fik det, når nu thea elsker at gå og gi hende knus og kys hele tiden. Nu håber jeg bare at hun ik bliver alt for syg og dårlig, min dejlig lille skat!

Andre der har prøvet at så små babyer har fået skoldkopper? Og hva gjorde i?? Vh stine

Jeg ved at Caroline86's datter fik det da hun var ca 9 mdr, og blev forfærdelig syg af det og måtte indlægges, så jeg ville nok være meget obs på din lille mus.

Anmeld

15. november 2012

Tulle28

Baby2påvej skriver:

Jeg ved at Caroline86's datter fik det da hun var ca 9 mdr, og blev forfærdelig syg af det og måtte indlægges, så jeg ville nok være meget obs på din lille mus.

Nej var det ikke mæslinger?

Jeg frygter det, der er også skoldkopper i min store datters vuggestue i øjeblikket og har en lille datter på 9 uger.

Men er det ikke noget med at jo mindre de er, jo mindre voldsomt er det for dem? Selvom det jo da ser voldsomt ud med knopperne.

Krydser fingre for det snart er overstået hos jer!

Anmeld

15. november 2012

Nemesis

Jonas fik det, da han var 2½ måned og blev virkelig hårdt ramt. Han havde dem bare alle steder. vi endte simpelthen med at måtte have noget antihistamin til ham.

ellers er det om at sørge for de ikke er ved at gå til i kløe.

Sara på 3 har stadig ikke haft dem..og jeg gruer virkelig for det..for den helt store fik det først som 5 årig og var syg i 3 uger.

Sisse

Anmeld

15. november 2012

2babygirls

Tulle28 skriver:

Jeg frygter det, der er også skoldkopper i min store datters vuggestue i øjeblikket og har en lille datter på 9 uger.

Men er det ikke noget med at jo mindre de er, jo mindre voldsomt er det for dem? Selvom det jo da ser voldsomt ud med knopperne.

Åhh nu blir jeg da helt i tvivl om min graviditetshjerne husker forkert

Anmeld

15. november 2012

ledermus

Oliver på 20 måneder har det nu, men de er næsten helt tørret ind og han er frisk igen. Han fik dem torsdag sidste uge og havde virkelig høj feber i weekenden og øjenbetændelse oveni fordi de havde sat sig på øjenlåg og i øjenkrogende

købte noget creme på apoteket til at smørre med beregnet til skoldkopper så de ikke klør så meget og har haft succes med at give ham bad i kamillethe

Anmeld

15. november 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ikke prøvet det men ville bare give dig et knus og ønske hende god bedring

Anmeld

15. november 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Når de er så små, er de sjældent påvirket af det.

Man kan give dem en stikplille til natten, så de får lidt ro, og så ellers drysse godt med kartoffelmel på de udsatte steder.

Min den mellemste fik også skoldkopper da hun var 3 mdr, og for hende gik det uden problemer.

Det eneste man skal være lidt obs på er ørerne, da de tit kan få en mellemøresbetændelse i tilgift, fordi skoldkopperne også sidder inde i ørerne og på trommehinderne.
Så hold hende varm på ørerne, og har hun god fingermotorik, så klip hendes negle og giv hende en lille hue på, så hun ikke får revet sig i ørerne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2012

StineW79

Tulle28 skriver:

Tak for det! Jo jeg syntes godt nok det ser helt vildt ud med alle de knopper over alt, på sådan en dejlig lille baby krop. Jeg håber bare hun ka blive fri for at få dem i munden! Thea havde under tungen og hun sagde at det sviger og ku ik rigtig spise i et par dage. Det ville godt nok være træls for en baby!! 

De havde haft skoldkoppe i en uges tid i thea's børnehave inden hun fik det. Hun havde gået og sagt at det kløede over det hele i nogle dage inden de brød ud, og havde haft en enkelt dag med feber i forie uge, så tænker det er der hun er blevet smittet. Der vidste vi bare ik der var skoldkopper i børnehaven. Øv bøv!  Vh stine

Anmeld

15. november 2012

StineW79

Nemesis skriver:

Jonas fik det, da han var 2½ måned og blev virkelig hårdt ramt. Han havde dem bare alle steder. vi endte simpelthen med at måtte have noget antihistamin til ham.

ellers er det om at sørge for de ikke er ved at gå til i kløe.

Sara på 3 har stadig ikke haft dem..og jeg gruer virkelig for det..for den helt store fik det først som 5 årig og var syg i 3 uger.

Sisse

Puha det lyder slet ik spor rart. Ku hans lille mave godt tåle det??

Vi har sådan en spray fra a-derma til at tage kløen. Ved jo den virker, for det ku thea fortælle. Men hun har dem bare alle steder, under hagene og i ørene. Min lille pus vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.