StineW79 skriver:
Min store datter thea er endelig blevet frisk igen efter 1 1/2 uge hjemme med skoldkopper. Men så i går begyndte alberte på 4 1/2 mdr at få lidt røde pletter, og nu er hun bare fyldt med skoldkopper.
Nede i bleen, på maven, ryggen og mest af alt oven på hovedet i hendes hår. Øv hvor er det synd for hende.
Men tænker det var svært at undgå at hun fik det, når nu thea elsker at gå og gi hende knus og kys hele tiden. Nu håber jeg bare at hun ik bliver alt for syg og dårlig, min dejlig lille skat!
Andre der har prøvet at så små babyer har fået skoldkopper? Og hva gjorde i?? Vh stine
Når de er så små, er de sjældent påvirket af det.
Man kan give dem en stikplille til natten, så de får lidt ro, og så ellers drysse godt med kartoffelmel på de udsatte steder.
Min den mellemste fik også skoldkopper da hun var 3 mdr, og for hende gik det uden problemer.
Det eneste man skal være lidt obs på er ørerne, da de tit kan få en mellemøresbetændelse i tilgift, fordi skoldkopperne også sidder inde i ørerne og på trommehinderne.
Så hold hende varm på ørerne, og har hun god fingermotorik, så klip hendes negle og giv hende en lille hue på, så hun ikke får revet sig i ørerne.

Kærligst
Sussie
Anmeld